کد مطلب: ۵۲۸۹۸۱

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس:

نهاده‌ وارداتی با ارز دولتی در بازار سیاه فروخته شد

نهاده‌ وارداتی با ارز دولتی در بازار سیاه فروخته شد

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وارد کنندگان حق ندارند نهاده‌های وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را در بازار سیاه بفروشند، اما این کار را می‌کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجت‌الاسلام احد آزادی خواه، دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به التهابات بازار مرغ، افزود: از سیزدهم فروردین، شرایط، تغییر کرد و پیش بینی این است که در تأمین مرغ برای ماه رمضان، مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه برای ایام عید هم در تأمین مرغ مشکلی نداشتیم، ادامه داد: بیشتر مشکلات در زمینه توزیع مرغ بود.

حجت الاسلام آزادی خواه گفت: اکنون ۵ میلیون تن نهاده در بنادر کشورمان موجود است، بنابراین در حوزه زیرساخت تولید و تأمین مرغ مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه شیوه توزیع، مشکلاتی دارد و نگران آن هستیم، افزود: سامانه «بازارگاه» اشکالات زیادی داشت. میان سامانه «بازارگاه» و سامانه «گمرک» فاصله وجود داشت و این فاصله موجب شده بود تا ۴۰ درصد نهاده‌های وارد شده با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، بازار سیاه ایجاد کند.

واردکنندگان نهاده‌های وارداتی با ارز دولتی را در بازار سیاه می‌فروختند!

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه تلاش کردیم دولت با بازار سیاه مقابله کند، اضافه کرد: وارد کنندگان حق ندارند نهاده‌های وارد شده با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را در بازار سیاه بفروشند، اما این کار را می‌کردند.

وی با اشاره به جلسات مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوط به تنظیم بازار مرغ گفت: در این بُرهه، نظارت نباید تنها بر دوش مجلس باشد و دولت، نخستین ناظر بر عملکرد خودش است.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظام توزیع ما مشکلاتی دارد، افزود: توزیع باید در دست مردم و اصناف باشد و علت تشکیل صف مرغ، این است که شبکه قوی توزیع در کشور نداریم.

مشکلی در تولید مرغ نداریم

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی نیز در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، میزان جوجه تولیدی تا کنون حدود ۸۲ میلیون جوجه بود و طبیعتاً بخشی از این میزان جوجه تا اواسط یا اواخر ماه مبارک رمضان به ثمر می‌نشیند.

محمد علی کمالی ادامه داد: حدود ۱۱۸ میلیون قطعه جوجه در اسفند ۱۳۹۹ تولید شده است اگر این میزان جوجه به سالن‌ها رفته باشد حداقل حدود ۷۰ هزار تن تولید را در دهه سوم فروردین خواهیم داشت و در دهه نخست اردیبهشت هم حدود ۷۰ هزار تن تولید گوشت مرغ خواهیم داشت.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.