کد مطلب: ۱۱۲۴

نوبخت: سی ام و سی و یکم فرصت انصراف ثبت نام کنندگان یارانه

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: افرادی که تاکنون برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند، اما خواستار انصراف از آن هستند، می توانند روزهای سی ام و سی ویک فروردین ماه برای اعلام انصراف خود به سامانه ثبت نام یارانه مراجعه کنند.  محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در حاشیه جلسه نهاد تعامل

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: افرادی که تاکنون برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند، اما خواستار انصراف از آن هستند، می توانند روزهای سی ام و سی ویک فروردین ماه برای اعلام انصراف خود به سامانه ثبت نام یارانه مراجعه کنند.

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در حاشیه جلسه نهاد تعامل در جمع خبرنگاران، افزود: کار ثبت نام پرداخت یارانه فاز دو هدفمندی در حال انجام است و پس از پایان مهلت اعلام شده آمار انصرافی ها اعلام می شود.

وی ادامه داد: براساس ثبت نام های انجام شده تاکنون بدون تردید میلیون ها نفر با آگاهی کامل از برنامه های دولت برای خدمت رسانی عمومی به جامعه، همکاری لازم را با دولت انجام داده و از ثبت نام خودداری کرده اند.

وی گفت: در نهاد تعامل نیز شورای هماهنگی تشکلهای مهندسی و مشاوره سازندگان اعلام کردند که ضمن خودداری از ثبت نام، از دیگران نیز درخواست کردند از دریافت یارانه انصراف دهند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تصریح کرد: حتی ریالی از منابع حاصل از فاز دوم هدفمندی یارانه ها نه تنها برای فعالیتهای دولت برداشته نمی شود بلکه 11 هزار و 300 میلیارد تومان از خزانه عمومی برای اجرای مرحله دوم این قانون استفاده می شود، بنابراین برخلاف آنچه که در قانون برنامه تصویب شده دولت می تواند 20 درصد از منابع را همانند سالهای گذشته از خزانه عمومی برای فعالیتهای عمرانی هزینه کند.

نوبخت گفت: مبالغی که قانون تعیین کرده 10 هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی است که برهمین اساس نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت، ضمن آنکه واحدهای تولیدی در صورت فعالیت می توانند میزان عرضه را افزایش دهنده که با تبادل عرضه و تقاضا، قیمت ها کنترل خواهد شد و تورم نیز کاهش خواهد یافت.

وی اظهار امیدواری کرد: نرخ تورم با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به کمتر از 25 درصد کاهش یابد ضمن آنکه قانون تعیین کرده که از محل درآمدها، 4 هزار و 800 میلیارد تومان به بهبود وضعیت بیمارستانها و واحدهای بهداشتی و درمانی اختصاص یابد تا کیفیت خدمات ارتقا و قیمت ارائه خدمات نیز کاهش یابد.

سخنگوی دولت گفت: درخصوص حمایت از بیکاران نیز 2 هزار میلیارد تومان براساس قانون تعیین شده که هزینه شود. بر همین اساس دولت براساس قانون درآمدها را هزینه خواهد کرد و نه تنها هیچ ریالی به خزانه واریز نخواهد کرد بلکه تمام آن را به جامعه بازخواهد گرداند.

نوبخت با بیان آنکه دولت در مرحله دوم هدفمندی معادل 45 هزار و 500 تومان به ازای هر فرد نیازمند یارانه پرداخت خواهد کرد، ضمن آنکه به افرادی که وضعیت درآمدی نامناسبی براساس تشخیص کمیته دارند نیز کالا و مواد غذایی ارائه خواهد شد.

وی علت درخواست دولت برای انصراف از یارانه را نیز بهره گیری از هدف بزرگتر عمومی اعلام کرد و گفت: دولت مقید است در سال 93 درجهت بهبود بهداشت و درمان، بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی، محیط زیست و کاهش آلودگی هوا اقداماتی را انجام دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.