کد مطلب: ۴۵۰۴۳۳

نگاهی به پژو ۲۰۷ صندوق‌دار ایران‌خودرو؛ مزایا و معایب

نگاهی به پژو ۲۰۷ صندوق‌دار ایران‌خودرو؛ مزایا و معایب

پژو ۲۰۷ صندوق‌دار در حال حاضر یکی از سدان‌های اقتصادی بازار است که با توجه به قیمت روز خودرو، بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی تمایل به خرید آن دارند.

یکی از تکنیک‌های خودروسازی در ایران که به خصوص توسط ایران‌خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترکیب چند خودرو با یکدیگر و خلق محصولی جدید است که در طی چند دهه گذشته به رویه مرسوم خودروسازی ایران تبدیل شده است. این رویه به طور معمول توسط خودروسازان دست چندم جهانی انجام می‌شود اما به واسطه افزایش روزافزون قیمت روز خودرو در کشورمان و نیاز برای عرضه محصولی جدید و مقرون به صرفه، خودروسازان کشورمان به طور مکرر از این شیوه استفاده می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم شما را با پژو ۲۰۷ صندوق‌دار آشنا کنیم. خودرویی که به شیوه فوق توسط ایران‌خودرو ساخته شده و پس از محصولاتی همچون پژو آردی، خانواده سمند و پژو ۲۰۷ هاچ‌بک به بازار عرضه شده است.

پژو ۲۰۷ صندوق‌دار در حال حاضر یکی از سدان‌های اقتصادی بازار است که با توجه به قیمت روز خودرو، بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی تمایل به خرید آن دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با تست و بررسی اجمالی پژو ۲۰۷ صندوق‌دار که توسط سایت خودروبانک تهیه شده است، همراه باشید.

ظاهر متناسب ولی بی‌قواره

بسیاری از فعالان بازار اعتقاد دارند ایران‌خودرو با طراحی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، توازن و تناسب هاچ‌بک سال‌خورده و زیبای فرانسوی را برهم زده است. از سوی دیگر پژو ۲۰۷ یا پژو ۲۰۶ پلاس نیز فیس‌لیفتی از این خودرو است که در بازار کشورهای در حال توسعه عرضه شده و بازهم به بهای زیباتر شدن، توازن این خودرو را زیر سوال برده است.

بنابراین طبق نظر کارشناسان خودروبانک، پژو ۲۰۷ صندوق‌دار خودرویی زیبا و در عین حال نامتناسب است و ایرادات بسیاری دارد. برای مثال بال عقب ظریف افزوده شده بر روی صندوق عقب جلوی دید چراغ سوم ترمز را می‌گیرد. بنابراین ممکن است پژو ۲۰۷ صندوق‌دار با توجه به قیمت روز خودرو و نبود گزینه‌های جایگزین تا مدتی برای مشتریان جذاب باشد اما این ظاهر بدقواره به تدریج برای مصرف‌کنندگان نامطلوب جلوه خواهد کرد.

روند نزولی کیفیت در قوای فنی

پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU5 یکی از ارکان تولیدات ایران‌خودرو در سال‌های اخیر بوده است و در پژو ۲۰۷ صندوق‌دار نیز از همین پیشرانه استفاده شده است. گیربکس در نظر گرفته شده برای ۲۰۷ صندوق‌دار نیز همان جعبه دنده اتوماتیک قدیمی AL4‌ است که پژو ۲۰۷ صندوق‌دار را به یکی از گزینه‌های مطرح در بازار با توجه به قیمت روز خودرو تبدیل می‌کند. با این وجود و بنا بر گزارش خودروبانک، این موتور و گیربکس نسبت به نخستین نمونه‌های پژو ۲۰۶ اتوماتیک، سیر نزولی شدیدی را در کیفیت تجربه کرده‌ و انواع و اقسام عیوب برقی و الکترونیکی و مکانیکی را از خود بروز می‌دهند.

77675yhh

با توجه به موارد گفته شده، در زمینه شتاب و کشش پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ های جدید در مقابل مدل‌های قدیمی حرفی برای گفتن ندارند و چندین متر عقب می‌مانند. از سوی دیگر مصرف سوخت مدل‌های ایرانیزه نیز بیشتر است و در مدت زمانی کوتاه‌تر گرم می‌شوند. تنها مورد مثبت، جایگزین شدن پمپ هیدرولیک مکانیکی مجموعه فرمان با سیستم کمکی برقی است که احتمالا باعث صرفه‌جویی اندکی در هدر رفت توان موتور می‌شود.

تجربه رانندگی دلهره‌آور با پژو ۲۰۷ صندوق‌دار

ممکن است با توجه به مطالب گفته شده و دانستن این نکته که پژو ۲۰۷ صندوق‌دار تفاوت چشم‌گیری با پژو ۲۰۶ ندارد، تصور کنید که تجربه رانندگی با این خودرو نکته جدیدی را در بر ندارد. با این وجود این تصور اشتباه است چرا که ایران خودرو غافلگیری‌هایی جذابی را برای شما تدارک دیده است.

به بیان نویسندگان خودروبانک، هنگامی که سیستم صوتی پژو ۲۰۷ صندوق‌دار را روشن می‌کنید، این سیستم با حداکثر صدای ممکن فعال می‌شود که این مورد شدیدا آزاردهنده است. سیستم تهویه خودرو نیز چنین وضعیتی دارد و هنگام فعال کردن آن، با نهایت پرتاب باد روبرو خواهید شد.

اصلا مهم نیست که قبل از خاموش کردن خودرو، صدای سیستم صوتی را چقدر کاهش دهید. در هر صورت به محض چرخاندن سوئیچ، این مالتی مدیای ۲۰۷ است که کار خودش را می‌کند و با بالاترین توان روشن می‌شود. ظاهرا این ایراد بین محصولات تازه ایران‌خودرو همه‌گیر است و راه‌حلی نیز ندارد.

چنین مسائلی نخستین تجربه رانندگی با پژو ۲۰۷ صندوقدار را به رویدادی ناخوشایند تبدیل می‌کنند. جنس مواد استفاده شده در ساخت داشبورد نیز چندان مناسب نیست که با توجه به قیمت روز خودرو، پرداخت بهایی گزاف برای کابینی بی‌کیفیت چندان رضایت‌بخش نخواهد بود.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در شرایط فعلی بازار و با توجه به قیمت خودرو ، متاسفانه هیچ خودرو اتوماتیک صفرکیلومتری را نمی‌توان با قیمت مناسب یافت و تنها گزینه‌های موجود در برابر شما خودروهایی همچون پژو ۲۰۷ صندوق‌دار یا جک J4 هستند. همچنین با توجه به افزایش شدید قیمت محصولات ایران‌خودرو در بازار، بسیاری از مشتریان نیم‌نگاهی نیز به رنوهای اتوماتیک بازار همچون رنو ساندرو و تندر پلاس دارند و بنابر تجربیات نویسندگان خودروبانک چنین خودروهایی کمتر مالک خود را به دردسر خواهند انداخت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنظرم نویسنده یا بی اطلاع است یا خصومت شخصی داره، من خودم این خودرو رو دارم،
    ۱. ظاهر خودرو مسئله شخصی است
    ۲. پخش خودرو تنظیمات دارد که موقع روشن کردن روی چه درجه ای روشن شود
    ۳. فن خودرو تنظیمات دارد که روی هر درجه ای خاموش شود روی همون درجه روشن میشود