کد مطلب: ۵۹۴۱۱۶

نگاه مافیایی به سریال کره‌ای، در squidgame چه می‌گذرد؟!

نگاه مافیایی به سریال کره‌ای، در squidgame چه می‌گذرد؟!

سریال کره‌ای بازی مرکب که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است و به یکی از پرطرفدارترین سریال های نتفلیکس تبدیل شده است، انصافا ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. در این مقاله فارغ از نقد و بررسی‌های معمولی که در سایت های مختلف دیده‌اید می‌خواهیم نگاهی به نقشه‌های درونی افراد سریال بپردازیم.

سریال کره ای بازی مرکب که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است و به یکی از پرطرفدارترین سریال های نتفلیکس تبدیل شده است، انصافا ویژگی های منحصر به فردی دارد. در این مقاله فارغ از نقد و بررسی های معمولی که در سایت های مختلف دیده اید می خواهیم نگاهی به نقشه های درونی افراد سریال بپردازیم تا ببینید چطور یک اکوسیستم، وقتی که از حالت یکپارچگی خود خارج شود، تهدید می شود. همراه ما باشید!

ساکنین جزیره ی نامعلوم سریال که همگی از افرادی نامعلوم و بالماسکه اما دارای هویتی مشخص و دقیق تشکیل شده بودند، در رده های مسئولیتی مختلف، در اجرای هرچه بی نقص تر بازی مرکب می کوشیدند. ماسک های با هویت دایره، مثلث، مربع، مسئول بازی ها و افراد وی آی پی، همگی مجریان بازی مرکب بودند که بر سر جان انسان ها شرط بندی و معامله می کردند. اما آیا این انسان ها که دوست داشتند فرمت رباتی برای خود برگزینند و همه چیز را به صورت صفر و یک شده و کاملا ایده آل جلو ببرند، در بازی مرکب سال ۲۰۲۱ خود نیز کاملا موفق و بدون نقص عمل کردند؟!

صراحتا جواب منفی است. هر کجا که مافیا باشد، حتما در ایده آل پیش رفتن کارها، اختلال ایجاد می شود. قبل از شروع بازی سوم، مشخص می شود که تعدادی از کارکنان، اعضای بدن بازیکنان حذف شده را می فروشند. این در حالی است که، طبق قوانین، بازیکنان حذف شده باید در کوره سوزانده شوند.

تیم مافیا شامل کارکنان در تمامی اقشار کارگر (کارکنان دارای ماسک دایره)، سرباز (کارکنان دارای ماسک مثلث) و مدیر (کارکنان دارای ماسک مربع) و یک دکتر از بازیکنان بودند. کارگران اجساد و اعضای بدن آن ها را حمل و سرباز ها نظارت بر امور و مدیران وظیفه حذف تصاویر عبور و مرور مافیا از دوربین های مدار بسته را داشتند.

همین گروه چند نفره از جزیره، که شاید تعدادشان زیاد نبود و من نامشان را مافیا گذاشتم، باعث ضایع شدن حقوق سایر بازیکنان و از بین رفتن برابری در جامعه اسکویید گیم شدند.

از آن طرف در میان بازیکنان نیز مافیاهای متعددی بودند. بعد از حذف یک بازیکن توسط بازیکنی دیگر بر سر کمبود غذا، دیگر هر بازیکن به مافیای خود مبدل شد و همه در صدد این بودند که همدیگر را بکشند تا با تعداد کمتری بر سر حذف نشدن رقابت کنند.

بیدارماندن های شبانه و کشیک دادن های نوبتی برای جلوگیری از حملات قتل در خوابگاه بازیکنان، به خوبی این موضوع را در سریال بازی مرکب به تصویر می کشد.

اما با جلو رفتن سریال می بینیم که برخی از بازیکنان اگرچه در خارج از بازی برای هم نقش دوست را بازی می کنند، اما در زمین بازی با افکار هوشمندانه خود، برای کم شدن رقبا، آرام و بی سر و صدا تلاش می کنند. بازی تیله و فریب هایی که دوستان برای هم در این بازی سوارکردند تا از هر دوتای آن ها، یکیشان زنده بماند، مافیاهای درونی را نیز لو داده و کاملا نشان داد که در اینجا هر کس به نوبه ی خود می تواند که نقش مافیا داشته باشد و فقط درصدهاست که با یکدیگر متفاوت است!

وارد شدن فرد خارجی که نه جزء بازیکنان و نه جزئی از کارکنان بود و سعی در جمع آوری اطلاعات از قوانین بازی و کار و تعامل در جزیره نیز از دیگر جذابیت های هیجانی سریال بود که می توان نام آن پلیس را هم مافیای خالص جزیره گذاشت. پلیسی باهوش که در جستجوی سرنوشت برادرش از هیچ تلاشی فروگذار نیست و در نهایت به دست برادرش کشته می شود!

اکو سیستم دقیق و هوشمند مجریان بازی مرکب!

اما بیایید کمی به اکو سیستم دقیق و هوشمند مجریان بازی مرکب بپردازیم. ساخت زمین های بازی بزرگ با مهندسی های دقیق برای اجرای بازی ها و به کاربردن تکنولوژی های روز در آن ها، به خوبی هوشمندی سیستم را در این سریال نتفلیکس به تصویر می کشد. در قسمتی از سریال که وی ای پی ها برای تماشای نزدیک بازی ها وارد می شوند، رضایت خود را از هوشمندی بازی های این دوره به مسئول اعلم می کنند و این نشان می دهد که بازی های هر دوره و سال، بجز بازی فینال یعنی بازی ماهی مرکب، ثابت نبوده و بازی های قدیمی مطابق با تکنولوژی های روز، برنامه ریزی و اجرا می شدند!

برای درک بهتر این موضوع، بیایید بازی اول را با یکدیگر بررسی کنیم؛ در بازی اول، چگونه تک تیراندازها می توانستند حرکت را در بازکنان تشخیص داده و کار خود را بدون خطا انجام دهند؟! بدون شک ترکیب علم و تکنولوژی در اجرای این بازی تاثیر فوق العاده ای داشته است.

2w2wsdf

نصب دوربین مدار بسته در چشمان عروسک و آنالیز حرکت های غیر مجاز از طریق سنسور های تشخیص حرکت در دوربین های مدار بسته محیط، انتقال هشدارهای تشخیص حرکت به تک تیر انداز ها و در نهایت شلیک به مختصات جایی که حرکت در آن شناسایی شده به اجرای این بازی کمک می کند.

تکنولوژی MotionDetection، چندین سال است که به ساختار دوربین های مدار بسته وارد شده است و مزایای فوق العاده ای دارد؛ در مقاله فناوری تشخیص حرکت در دوربین های مدار بسته می توانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید. از جمله مهم ترین کاربرد های فناوری تشخیص حرکت یا MotionDetection در دوربین مدار بسته، صرفه جویی در وقت و زمان است که در سریال SquidGame به وضوح حس می شود؛ بازیکنانی که به محض قطع شدن صدای عروسک، حرکت می کنند؛ بلافاصله از بازی حذف می شوند.

دقت و سرعتی که در عملکرد دوربین های مدار بسته دارای فناوری تشخیص حرکت وجود دارد، فوق العاده است؛ به طوری که می توان با استفاده از آن، امنیت را چند برابر کرده و از تهدید های ناگهانی جلوگیری کرد. مطالب درباره سیستم های امنیتی و پیشرفت های خیره کننده آن تمام نشدنی است؛ لذا اگر قصد خرید دوربین مدار بسته و سیستم های نظارتی متناسب با نیازتان، با توجه به هدف استفاده از سیستم و قابلیت هایی که باید برای نیاز شما داشته باشد را دارید؛ می توانید از طریق مشاوره با کارشناسان دوربین مارکت پیگیری نمایید!

در نهایت این که این سریال علی رغم نقصان هایی که داشت، ارزش تماشا و تحلیل و فکر کردن را حتما دارد. سرو صدا و امتیاز های زیادش هم گواهی بر این ماجراست. برداشت های و تحلیل های متعددی از زمان انتشار سریال تا امروز وجود داشته و در این جا ما سعی کردیم از نگاهی دیگر با شما به تحلیل این سریال بپردازیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شایان

    چقدر جالب بود این مطلب!
    و البته که در سریال به این خفنی که تقریبا 90 درصد جریان های سریال برنامه ریزی شده و دقیق پیش می روند، باید هم تکنولوژی و سرعت نقش پررنگی داشته باشند تا سریال بتواند با همان سرعت طرفداران زیادی پیدا کند!
    سپاس برای مطلب مفیدتون!

  • شرکت سیمرغ پارسیان

    عالی