کد مطلب: ۲۳۲۲۷۵

نگرانی جدی در مورد انتخاب شهردار وجود ندارد

نگرانی جدی در مورد انتخاب شهردار وجود ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مشترک مجمع 51 نفره امید (نمایندگان تهران در مجلس و اعضای شورای شهر پایتخت) گفت که رئیس شورای شهر در این جلسه تاکید کرده نگرانی جدی در مورد انتخاب شهردار تهران وجود ندارد.

علیرضا رحیمی اظهار کرد: در نشست مشترک نمایندگان مجلس، شورای شهر تهران، سرپرست شهرداری تهران و رابط پارلمانی شهرداری که عصر امروز با حضور حدود 40 نفر در مجلس برگزار شد، ضوابط تعیین شهردار مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این جلسه همفکری که با حضور حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران برگزار شد آقای رسولی گزارشی از کارگروه شش نفره ارائه کرد که براساس آن 11 مورد در بودجه 97 اختصاصا در مورد شهر تهران مطرح شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: همچنین آقای محسن هاشمی در این جلسه تاکید کرد که نگرانی جدی در مورد انتخاب شهردار وجود ندارد. ایشان همچنین گفت که برخی افراد دوره شهرداری هفت ماهه آقای نجفی را با دوره 12 ساله شهردار قبلی مقایسه می‌کنند که قیاس درستی نیست.

آقای هاشمی همچنین به مزاح عنوان کرد که زمانی که امام (ره) مجلس را در راس امور عنوان کرده شورای شهر وجود نداشته است!

رحیمی ادامه داد: سرپرست شهرداری تهران در این جلسه عملکرد دوره شهرداری آقای نجفی را قابل قبول و کارآمد عنوان کرد و گفت که ماهیانه 600 میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر تهران است.

ایشان همچنین گفت هفدهم شهریورماه سال قبل حقوق مردادماه و چند ماه حقوق معوقه کارکنان پرداخت شده در حالی که در اسفند 96 مطالبات، معوقات و بدهی‌ها بالغ بر 600 میلیارد تومان یکجا پرداخت شده است.

ایشان همچنین گفت که 28 اسفند سال 96 اجازه انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت گرفته شده و کل آن انجام شده که مختص مترو است و برای 1300 میلیارد تومان دیگر نیز مجوز دریافت شده است.

این نماینده مجلس از ارائه گزارش الویری در این جلسه نیز خبر داد و گفت: آقای الویری گزارشی را از شورای عالی استان‌ها مطرح کرد و گفت که طرح‌هایی در جهت کارآمدی بیشتر شورا در حوزه‌های مالی، مدیریتی و خدماتی در دست تهیه و تدوین است.

آقای الویری همچنین گفت که موضوع سپنتا نیکنام همزمان در کمیسیون‌های قضایی و سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال نهایی شدن است.

به گفته رحیمی، در این جلسه ضعف اطلاع‌رسانی از عملکرد شورای شهر تهران و نمایندگان تهران در مجلس مورد اشاره قرار گرفته است.

وی همچنین اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد نمایندگان شورای شهر تهران و نمایندگان مردم تهران در مجلس هر 15 روز از مناطق شهرداری تهران بازدید کنند و در برخی موارد هم شهردار و استاندار آنها را همراهی خواهند کرد. همچنین مقرر شد برای بودجه سال 98 کارگروه ویژه‌ای تشکیل شود تا مقدمات کار فراهم شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.