کد مطلب: ۵۱۵۱۷۰

آینده بازار طلا از نگاه مخاطبان تجارت‌نیوز:

نگرانی مردم از نوسان قیمت طلا / «در کدام بازار سرمایه‌گذاری کنیم؟»

نگرانی مردم از نوسان قیمت طلا / «در کدام بازار سرمایه‌گذاری کنیم؟»

هر گرم طلای ۱۸ عیار تا پایان امروز به مبلغ یک میلیون و ۱۳۷ هزار تومان در بازار معامله شد. این رقم نسبت به نخستین روز هفته با کاهش  ۴۳ هزار و ۴۰۰ تومانی همراه بوده است.

تجارت‌نیوز ، بازار طلا از ابتدای هفته جاری تا کنون روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشته و روند کاهشی را طی کرده است . در حالی که پیش‌بینی‌های جهانی، از سقوط انس طلا تا پایان سال ۲۰۲۱ به پایین ۱۸۰۰ دلار خبر می‌دهند اما بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا تهران هفته اول اسفند را به جهت نزدیک شدن به روزهای آغاز نوروز و افزایش تقاضا اندکی رو به افزایش پیش‌بینی کرد.

اما برخی می‌گویند طلا چه ارزان باشد و چه گران، مردم پس‌اندازی ندارند که با آن طلا بخرند. اما برخی دیگر اندک پس‌اندازشان را صرف خرید طلا کرده‌اند و نگران قیمت آن هستند که مبادا ارزان شود و سرمایه اندکشان به باد برود.

در ادامه نظرات برخی از مخاطبان درباره قیمت و آینده بازار طلا را می‌خوانید:

عاقلانه انتخاب کنید

«هر سرمایه‌گذاری حتی خریدن یک سکه و فروش آن ، هزینه خرید و فروش دارد. پس لازم است با در نظر گرفتن خواب سرمایه انتخاب عاقلانه کنید نه عجله و بعید است که در کوتاه مدت و میان مدت دلار و طلا خیلی گرون شود برعکس ممکن است با حل مسائل بین المللی کاهش شدید شبیه دو ماه پیش اتفاق بیفتد.»

«کاملا گیج شدیم کجا سرمایه گذاری کنیم.»

« هر کسب تجربه‌ای زیانی داره الان تجربه کسب کردی بهاشم پرداختی.»

« باتوجه به تصویب بسته پیشنهادی محرک اقتصادی بایدن و تزریق نقدینگی و به طبع آن ایجاد تورم و افت ارزش دلار ، پیش‌بینی می‌شود طلا افزایشی شود .»

« ما که سکه ۱۶ تومنی خریدیم به گل نشستیم. طلا دیگه رشد خود را کرده بالا نمیره پایین میاد.»

«افزایش قیمت دلار ،مانع از اُفت قیمت طلا می‌شه»

« هر وقت طلا بخری ارزونه ، حتی در گران‌ترین زمان ، پس نگران نباش و بخر.»

« با توجه به آینده تاریک روابط ایران با غرب مسلما افزایش نرخ ارز و طلا را خواهیم داشت.»

فروش طلا برای مسکن ملی

« اگه بازار طلا یه تکونی خورده این روزا بیشتر برای واریز مبلغ مسکن ملی هست. مردم طلاهاشونو می‌فروشن.»

« همه برای پول پیش خونه قرض بدهی دارن و می‌فروشن.»

« اینقدر فشار زندگی بالا رفته که پس‌انداز قشر متوسط و پایین ، که چند تا النگو یا گردن‌بند داشتن به‌خاطر پول پیش خونه و اجاره فروختن. خدا به دادمون برسه سال دیگه که طلایی برای فروش نداریم چه‌جوری پول پیش جور کنیم.»

« دیگه هیچ‌کس قدرت خرید طلا را نداره با این اجاره‌های سنگین که باید از جیب بدیم به طلا چه‌کار داریم فقط مواد غذایی مهمه.»

« کشور ایران معادن بسیار طلا و کوه طلا دارد چرا باید این قدر قیمت طلا در این مملکت گران باشد که مردم در حسرت داشتن یک گرم طلا باشند کوه طلا مال تک تک مردم ایران است نه فقط برای قشر خاصی .»

« خدایا همین سه سال پیش بود که طلا گرمی نود هزارتومان بود عجب روزگار وحشتناکی شده هر روز هزار تومان به قیمت دلار اضافه می‌شود که باعث بالارفتن قیمت طلا هم می‌شود اگر فکر می‌کردیم طلا به بالای گرمی یک میلیون می‌رسد هیچ وقت سرمایه خانگی را از دست نمیدادیم .خدایا خودت به داد این ملت مال باخته و بیچاره برس .»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با کدوم پول سرمایه گذاریم…

  • ناشناس

    یکی بگه آخرالزمان شده یا نه هنوز بایدبیشتر زیر بار گرانی خم بشیم