کد مطلب: ۲۴۸۶۰۵

هدف‌گذاری برای تجارت یک میلیارد دلاری ایران و قطر

هدف‌گذاری برای تجارت یک میلیارد دلاری ایران و قطر

مشاور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در امور بین‌الملل از هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری تبادلات تجاری بین ایران قطر خبر داد. به گزارش تجارت‌نیوز، محمدرضا فیاض در زمینه دستاوردهای کمیسیون مشترک ایران و قطر با بیان اینکه سال گذشته حجم روابط تجاری ۲ کشور ۳۲۰ میلیون دلار بود، افزود: کمیسیون مشترک ایران وقطر بعد از

مشاور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در امور بین‌الملل از هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری تبادلات تجاری بین ایران قطر خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا فیاض در زمینه دستاوردهای کمیسیون مشترک ایران و قطر با بیان اینکه سال گذشته حجم روابط تجاری ۲ کشور ۳۲۰ میلیون دلار بود، افزود: کمیسیون مشترک ایران وقطر بعد از ۱۲ سال توقف، دو روز کاری به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوحه قطر برگزار شد و توافقنامه این کمیسیون به امضای دو وزیر رسید.

وی تصریح کرد: هیات ایرانی در این کمیسیون شامل ۴۰ نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و ۴۰ نفر از بخش دولتی بود و درخصوص مسایل اقتصادی و تجاری گفتگو شد، گرچه حجم روابط تجاری ۲ کشور رشد خوبی داشته ولی راضی‌کننده نبود و بعد ازهدف‌گذاری جهش سه برابری، جهش بالاتری را نیز هدف‌گذاری کردیم.

فیاض یاد آور شد : درکنار این تصمیمات بنا شد کمیته ویژه‌ای نقشه راهبرد ۵ ساله ایران و قطر را طراحی کند که این هم جزو دستاوردهای اجلاس است.

به گفته وی تسهیل ورود تجار ایرانی، تسهیل صدور روادید برای هر دو طرف؛ بحث و گفتوگو درخصوص مسایل اقتصادی تجاری بانکی، سرمایه‌گذاری‌های متقابل، حمل‌ونقل و ارتباطات تکنولوژی، مناطق آزاد، کشتاورزی و محیط زیست، انرژی صنعت، نفت و گاز و پتروشیمی گردشگری و گردشگری سلامت حوزه‌هایی بود که در این اجلاس درخصوص آنها بحث و گفتگو و تصمیمات خوبی گرفته شد.

فیاض افزود: نمایندگان دو طرف همچنین در مورد کشاورزی و شیلات و صادرات محصولات کشاوزی و دامداری گفت‌وگو و توافق کردند.

رئیس هیات کارشناسی اعزامی ایران به کمیسیون مشترک ایران و قطر ادامه داد: در خصوص تبادل خدمات فنی و مهندسی از ایران به قطر و سرمایه گذاری در صنعت و معدن و صنایع معدنی نیز بحث و تبادل نظر شد.

فیاض در ادامه ازامضای اسناد فیمابین درخصوص استاندارد متقابل دو کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود : بعد ۱۲ سال توقف برگزاری این کمیسیون گام مناسبی برای ساماندهی روابط ۲ کشور بود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تسهیل حمل‌ونقل بین دو کشور گفت: درخصوص حمل‌ونقل دریایی هوایی و ریلی و نیز تردد شناورهای دو کشور و استفاده از بنادر گفتگو شد که امیدواریم در ماه‌های پیش‌رو گشایش بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

گفتنی است؛ اجلاس آینده کمیسیون مشترک ایران و قطر سال آینده در تهران خواهد بود.

منبع: وزارت صنعت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.