کد مطلب: ۲۵۶۷۸۳

هزینه ماهانه ۱۸۰ میلیاردی بیمه سلامت برای درمان در تهران

هزینه ماهانه ۱۸۰ میلیاردی بیمه سلامت برای درمان در تهران

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به جمعیت ۲میلیون و ۹۰۰هزار نفری بیمه‌شدگان این سازمان بیمه‌گر در پایتخت، شرایط عضویت در صندوق بیمه ایرانیان را تشریح کرد.

دکتر کوروش فرزین درباره وضعیت پوشش بیمه سلامت در استان تهران توضیح داد و گفت: در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سطح استان تهران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد حدود یک میلیون و۵۰۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه همگانی رایگان هستند. صندوق کارکنان دولت نیز در این استان نسبت به استان‌های دیگر حجم بیشتری دارد و جمعیت آن به حدود ۹۰۰ هزار نفر می‌رسد. حدود ۲۹۰ هزار نفر نیز تحت پوشش صندوق روستایی و ۱۱۴ هزار نفر تحت پوشش صندوق سایر اقشار قرار دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به ابلاغیه سال گذشته سازمان بیمه سلامت درباره بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی رایگان در سراسر کشور، افزود: از آبان ماه سال گذشته بر اساس مصوبه بودجه سال ۹۶، بیمه‌شدگان رایگان باید از سیستم دولتی خدمت دریافت کنند و نمی‌توانند از مراکز خصوصی طرف قرارداد استفاده کنند و تنها زمانی که سیستم دولتی نتواند خدمت ارائه دهد، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه، مجوز ارایه خدمت در مراکز خصوصی را نیز به این دسته از بیمه‌شدگان خواهیم داشت.

وی در توضیح چرایی محدودیت ایجاد شده برای ارایه خدمات به بیمه شدگان رایگان در مراکز خصوصی، گفت: سطح دسترسی به این مراکز باعث می‌شد هزینه‌ها به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند. از طرفی هم حجم قابل توجهی از بیماران سرباری در استان تهران وجود دارند که خدمات تخصصی و فوق تخصصی را در این استان دریافت می‌کنند. این موضوع باعث شلوغی مراکز، افزایش ضریب اشغال تخت و مراجعات مکرر می‌شود. در مجموع باید گفت که میانگین هزینه درمانی ماهیانه این اداره کل در سطح استان تهران حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است که نزدیک به ۲۰ درصد از کل هزینه‌های درمان کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آمار افراد فاقد پوشش بیمه درمانی در تهران گفت: بعد از شروع بیمه همگانی در سال ۹۳ استنباط ما این بود که همه مردم این بیمه را دریافت می‌کنند، اما همچنان تعدادی از مردم فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، ولی متاسفانه آمار دقیقی دراین زمینه نداریم.

فرزین درباره سرانه حق بیمه نیز گفت: برای صندوق بیمه ایرانیان سالانه ۵۲۸ هزار تومان معادل ماهیانه ۴۴ هزار تومان مقرر شده است. ۵۰ درصد ازاین حق بیمه را دولت تقبل می‌کند و نیمی از آن که معادل ۲۶۴ هزار تومان است نیز توسط خود فرد پرداخت می‌شود. در حال حاضر در استان تهران حدود ۴۶ هزار نفر در قالب این صندوق بیمه‌ای تحت پوشش هستند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.