کد مطلب: ۲۷۰۴۴۲

هشدار بانک مرکزی اروپا نسبت به افزایش ریسک علیه رشد اقتصادی جهان

هشدار بانک مرکزی اروپا نسبت به افزایش ریسک علیه رشد اقتصادی جهان

بانک مرکزی اروپا در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داده است که چشم‌انداز رشد و رونق اقتصادی جهان در هفته‌های اخیر تضعیف شده است.

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد: چشم‌انداز مربوط به رشد و رونق اقتصادی جهان در هفته‌های اخیر تضعیف شده و خطرات و ریسک‌ها علیه رشد اقتصادی به شدت افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش بانک مرکزی اروپا افزود: افزایش سیاست‌های حمایتی در عرصه تجارت جهانی یک تهدید بزرگ برای رشد و رونق اقتصادی به شمار می‌رود و می‌تواند تاثیر منفی زیادی بر مبادلات تجاری داشته باشد.

این گزارش افزود: تشدید اوضاع مالی در کشورهای مختلف جهان، خطرات مرتبط با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و اختلالات احتمالی در اجرای اصلاحات اقتصادی در چین عواملی است که می‌تواند به ضرر چشم‌انداز رشد و رونق اقتصادی جهان باشد.

بانک مرکزی اروپا قصد دارد برنامه 2.6 تریلیون دلاری خرید اوراق قرضه را تا پایان امسال خاتمه دهد و تا تابستان آینده برنامه‌ای برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا می‌تواند عامل مهمی برای نوسانات ارزش یورو طی ماه‌های آینده باشد و این مساله تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا و نفت خواهد داشت.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.