کد مطلب: ۴۰۸۲۹۳

هشدار سازمان حمایت به نانوایان متخلف

هشدار سازمان حمایت به نانوایان متخلف

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تمام واحدهای نانوایی مکلف به نصب نرخنامه متحدالشکل تهیه شده توسط اتحادیه نانوایان، در معرض دید عموم هستند و از امروز هرگونه عدول از وزن چانه، قیمت‌های مصوب و عدم نصب نرخنامه، تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی انتشار گزارشی در خصوص عدم رعایت نرخ‌های جدید اعلامی نان از سوی برخی نانوایی‌ها که در ۲۴ مهرماه منتشر شد، سید داود موسوی معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اظهار کرد: متعاقب ابلاغ مصوبه کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان، سازمان حمایت طی بخشنامه‌های متعدد نظارتی، مراتب را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و اتاق اصناف ایران مبنی بر ضرورت تشدید اقدامات کنترلی و بازرسی در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و برخورد با تخلفات احتمالی، ابلاغ و مراتب در دستور کار مراجع یاد شده قرار گرفت.

وی افزود: براساس مفاد ابلاغیه مذکور، اولویت پخت و عرضه با نان ساده بوده و پخت نان با افزودنی­‌ها و یا وزن متفاوت فقط با تقاضای مشتری انجام خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، تمام واحدهای نانوایی مکلف به نصب نرخنامه متحدالشکل تهیه شده توسط اتحادیه نانوایان، در معرض دید عموم هستند و از امروز ( ۱۲ آبان) هرگونه عدول از وزن چانه، قیمت‌های مصوب و عدم نصب نرخنامه، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته و ضمن قطع سهمیه آرد واحدهای متخلف، پرونده تخلف گران‌فروشی برای اعمال قانون به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه تاکنون در قالب طرح ویژه بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای خبازی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با همکاری بازرسان اتاق اصناف در حدود چهار هزار بازرسی صورت گرفته،‌ تصریح کرد: پرونده واحدهای متخلف نیز تنظیم شده و اقدامات نظارتی در قالب بازرسی‌های مشترک به صورت روزانه ادامه داشته و گشت‌های مشترک بازرسی با حضور سایر دستگاه‌های مرتبط کماکان در دستور کار قرار دارد.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پایان خاطرنشان کرد که این طرح نظارتی تا رسیدن به مرحله آرامش کماکان ادامه خواهد داشت و شهروندان عزیز از طریق تلفن ۱۲۴، اپلیکیشن‌های موجود و سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات به نشانی ۱۲۴.IR می‌توانند نسبت به ثبت شکایت خود در این زمینه اقدام کنند.

براساس این گزارش دوم مهرماه نرخ جدید انواع نان اعلام شد و طبق تصمیم کارگروه تنظیم بازار استان تهران، بربری با آرد ۸۳۰ تومانی به قیمت ۱۰۰۰ تومان، سنگک با آرد ۸۱۵ تومانی، به قیمت ۱۲۰۰ تومان، تافتون با آرد ۸۲۰ تومانی، به قیمت ۵۵۰ تومان و لواش با آرد ۸۲۰ تومانی به نرخ ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

به دنبال این تصمیم، سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران طرح‌های نظارتی برای بازرسی تخلفات واحدهای نانوایی را آغاز کرد و روز گذشته (شنبه) نیز سازمان صمت استان تهران اعلام کرد که همه نانوایی‌های استان تهران بازرسی خواهند شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.