کد مطلب: ۱۷۶۲۰۲

هشدار شیوع دیفتری در اندونزی در آستانه شروع بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

هشدار شیوع دیفتری در اندونزی در آستانه شروع بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

مسئولان سلامت جاکارتا برنامه جدید ایمن‌سازی را برای کنترل بیماری دیفتری در این شهر آغاز کرده‌اند. احتمال دارد که شیوع دیفتری در جاکارتا تاثیری بر بازی‌های آسیایی سال آینده داشته باشد.

مسئولان سلامت اندونزی اعلام کردند که از پارسال تاکنون شیوع دیفتری در جاکارتا ۴۲ درصد افزایش داشته است. در کل اندونزی ۵۹۰ مورد ابتلا به دیفتری مشاهده شده که منجر به ۳۲ مرگ شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، جاکارتا قرار است سال آینده میزبان بازی‌های آسیایی باشد. به نظر می‌رسد که شرایط جاکارتا شبیه به شرایط ریو پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ باشد. در آن زمان نیز مسئولان برزیلی نگران شیوع ویروس «زیکا» بودند.

فرماندار جاکارتا با ابراز نگرانی درباره شیوع دیفتری گفت‌: اگر ما با شیوع دیفتری شرایط اضطراری پیدا کنیم یعنی میزبانی ما در بازی‌های آسیایی سال آینده موفق نخواهد بود.

دیفتری بیماری‌ای است که باعث ورم گلو می‌شود و تنفس را مختل می‌کند. این بیماری باعث مشکلات قلبی، فلج شدن و در نهایت مرگ می‌شود.

یکی از نمایندگان سازمان سلامتی جهان در جاکارتا گفت‌: اتفاقاتی که باعث می‌شود جمعیت زیادی در یک مکان جمع شوند به شیوع بیماری‌ها کمک می‌کند. بنابراین از الان باید برنامه‌های کنترل بیماری اجرا شوند.

وزیر سلامت اندونزی هم گفت‌: واکسیناسیون برای جلوگیری از شیوع دیفتری لازم است.

آمار دیفتری در اندونزی در بین آمارهای بالای بیماری در جهان است. مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ قرار است بین ۱۸ آگوست تا دوم سپتامبر ۲۰۱۸ برگزار شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.