کد مطلب: ۴۶۹۰۴۱

همه چیز درباره سهام عدالت؛ از آزادسازی و فروش تا تعیین تکلیف سهام متوفیان

همه چیز درباره سهام عدالت؛ از آزادسازی و فروش تا تعیین تکلیف سهام متوفیان

در این مطلب می توانید پاسخ خود درباره سهام عدالت، آزادسازی و فروش سهام عدالت و همچنین تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان را پیدا کنید.

سهام عدالت ، طبق نظر دولت نهم و با هدف گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران بین اقشار مختلف مردم به خصوص قشرهای کم‌‌درآمدتر توزیع شد.

سبد سهام عدالت ترکیبی از ۶۰ شرکت بورس و فرابورس است و برای هر نفر از مجموع پورتفوی سهام عدالت مبلغ یک میلیون تومان سهام اختصاص داده شده‌ است.

بنا بر طرح «سهام عدالت»، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود. در مرحله اول واگذاری سهام عدالت به برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان بیکار فاقد شغل تقسیم شد و برگه‌هایی به عنوان برگه سهام عدالت نیز به مشمولان طرح سهام عدالت داده شد. ارزش این برگه‌ها در ابتدا ۵۰۰ هزار تومان سهام بود که بعد به یک میلیون تومان افزایش یافت.

سبد سهام عدالت شامل ۴۹ شرکت بورسی و غیربورسی است که این شرکت‌ها زیر مجموعه صنایع خودروسازی، فولادی، بیمه، بانک، هواپیمایی، کشتیرانی، معادن، نیروگاه‌ها و نفت و گاز قرار می‌گیرند. از دو روش مستقیم و غیرمستقیم می‌توان از مزایای سهام عدالت بهره‌مند شد. در روش مستقیم که اصطلاحا آزادسازی سهام عدالت نامیده می‌شود مالکیت و مدیریت سهام به مالک آن منتقل می‌شود و مالک، امکان معامله سهام خود را پیدا می‌کند. اما در روش غیرمستقیم شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدیریت سهام را بر عهده می‌گیرند و در فواصل زمانی مشخص سود سهام سهامداران را به حسابشان واریز می‌کنند.

جهت مشاهده جدیدترین اخبار در مورد سهام عدالت اینجا کلیک کنید.

آزادسازی و فروش سهام عدالت

بنا بر اعلام مسئولین دولتی، دارندگان سهام عدالت با مراجعه به سایت سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس در صورت تمایل می‌توانند به طور مستقیم مالکیت و مدیریت سهام عدالت خود را در اختیار بگیرند. پس از انتخاب سهام از میان ۴۹ شرکت سرمایه‌پذیر دولتی، دارندگان آن سهام می‌توانند سهام خود را در بورس بفروشند یا نزد خود نگاه دارند. افرادی که تمایلی به در دست گرفتن مدیریت مستقیم سهام خود ندارند، به اندازه سهام عدالت خود سهامی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را در اختیار خواهند داشت که قرار شده است تا شورای عالی بورس به سرعت زمینه ورود این شرکت‌ها به بازار سرمایه را فراهم سازد.

ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد آزادسازی سهام عدالت، نهم اردیبهشت ماه سال جاری صادر شد و دارندگان سهام عدالت از دهم اردیبهشت تا دهم خردادماه، روش مستقیم یا غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کردند. سهامدارانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند، از 19 مرداد می‌توانند نسبت به فروش ۶۰ درصد سهام خود اقدام کنند.

جهت مشاهده جدیدترین اخبار در مورد آزادسازی و فروش سهام عدالت اینجا کلیک کنید.

سهام عدالت متوفیان

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دو میلیون و ۵۰۰ هزار دارنده سهام عدالت در ۱۰ سال اخیر فوت شده‌اند که سهام آنها باید تعیین تکلیف شود. به دلیل بالا رفتن ارزش سهام عدالت و امکان فروش ۶۰ درصد آن، بسیاری از وراث برای تعیین تکلیف آن اقدام کرده‌اند.

جهت مشاهده جدیدترین اخبار در مورد سهام عدالت متوفیان اینجا کلیک کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بابا بسه دیگه!
    مگه ملت مسخره شمان آخه!
    به این مسخره بازیا دیگه پایان بدین
    بابا والا این ملت گناه دارن
    بزارین این روشو مستقیم کنن و بفروشن سهمشونو
    حداقل با فروش سهمشون ی خاکی میتونن بگیرن تو سرشون!
    بسه دیگه
    والا دیگه خستن مردم

  • نا شناس

    سلام دوستان بستام واسه کسی واریز داشته ?۲ماهه فروختیم نه واریز داشته نه اجازه ورود میده ببینیم چی شده هر کسی این مشکلو داره مثبت بزنه به گوش بانک ملت برسه

    • ساسان

      به بانک مراجعه کنید ممکن است شماره تلفن شماره کارت با داردنده سهام مشکلی داشته باشد که واریز نمیشه

  • ناشناس

    دوستان‌الان‌میشه‌سهام عدالت غیرمستقیم را فروخت چطور…..لطفا راهنمایی کنین.ممنون

  • ناشناس

    سلام همگی دوستان سهام یکی از بچه هام که سنش زیر 18ساله وروش غیرمستقیم هم هسته چکارباید کرد.
    لطفا راهنمایی کنین.ممنون

  • ناشناس

    چگونه سهام ازاد
    کنیم

    • سمیره بلوچ

      سهام عدالت را آزاد می کنم

    • سمیره بلوچ

      آزاد سازی

    • ناشناس

      سلام میرین کافی نت وبعددفاتر پیشخوان اقدام میکنین

  • ملودی

    سلام. من تو کارگزاری مفید ثبتنام کردم برای سهام عدالتم. الان میخوام بفروشم وارد سامانه نمیشه. فراموشی رمز عبور هم میزنم ارور میده. خطم بنام خودمه.باید مشکلاتمون به کی بگیم

  • ناشناس

    تکلیف کسانی که غیر مستقیم انتخاب کردن جی میشه؟

  • ناشناس

    سلام من هیچ کاری برای سهام خودم نکردم الان چیکار نیاره جایی برم یا نه نخواستم بفروشم

  • ناشناس

    سلام همسر من قبل از فوت سهام خودراآزاد سازی کرد و پولی دریافت نکرد آیا این پول به فرزندان میرسدئانه لطفا توضیح دهید

    • ناشناس

      سلام ؟درسایت کارگزاری سهام عدالت در بانک ملی ایران بنام عثمان داودی دارای کدملی وآزادسازی سهام عدالت خودمرامیفروشم

  • ناشناس

    خوب