کد مطلب: ۷۲۵۱۴۱

همه چیز در رابطه با ایمیل مارکتینگ

همه چیز در رابطه با ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ امروزه پیشرفت‌‌های روزافزون در زمینه‌های مختلفی از جمله اینترنت و دیجیتال مارکتینگ موجب ایجاد روش‌های جدیدی برای مارکتینگ و بازاریابی شده است.

ایمیل مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ امروزه پیشرفت‌ های روزافزون در زمینه های مختلفی از جمله اینترنت و دیجیتال مارکتینگ موجب ایجاد روش های جدیدی برای مارکتینگ و بازاریابی شده است. به طوریکه افراد سعی دارند تا بیزینس ها و کسب‌ و کارشان را از طریق اینترنت گسترش داده و از روش ‌های بازاریابی نوین برای افزایش فروش و خدمات خود استفاده کنند. یکی از روش های نوین در زمینه دیجیتال مارکتینگ که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است، ایمیل مارکتینگ می باشد. در واقع ایمیل مارکتینگ به معنای بازاریابی و گسترش فروش و کسب و کارها از طریق ارسال انبوه ایمیل به مخاطبان هدف است. اگر شما نیز قصد دارید از طریق ایمیل مارکتینگ به گسترش کسب ‌و کار خود کمک کنید، باید به نکاتی در رابطه با این موضوع توجه کنید. در این مقاله قصد داریم به آموزش ایمیل مارکتینگ و نحوه استفاده از آن بپردازیم.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟ ایمیل مارکتینگ در واقع به معنای ارسال ایمیل های انبوه مختلف با اطلاع‌ رسانی تخفیف ‌های وب سایت ها، اطلاع ‌رسانی درباره محصولات جدید وب سایت، ارسال خبرنامه ها و محتواها و عناوین جدید برای مشتریان، نظرسنجی از مشتریان و آشنایی با ایده های مشتریان در رابطه با نوع خدمات رسانی وب سایت یا بیزینس، کیفیت محصولات، یادآوری خرید هایی تکمیل نشده یا منتظر پرداخت، اطلاع رسانی از نحوه ارسال محصول به مشتریان، تبریک تولد به مشتریان، و همچنین ارسال فاکتور خرید به مشتریان است.

شما نیز به عنوان صاحبان بیزینس می‌ توانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ پاسخگوی نیازهای مشتریان خود باشید و به افزایش فروش و گسترش کسب و کار خود از این طریق کمک کنید. امروزه شرکت ها و بیزنس های مطرح بسیاری از ایمیل مارکتینگ برای گسترش کسب و کار خود استفاده می کنند.

آموزش ایمیل مارکتینگ

در آموزش ایمیل مارکتینگ نکات بسیاری وجود دارد که برای تاثیر گذاری بیشتر ایمیل مارکتینگ باید به آن ها توجه کرد. در ادامه به بررسی برخی از این نکات می پردازیم.

برای ایمیل مارکتینگ موفق باید هدف خود را از نوشتن و ارسال ایمیل مشخص کنید؛
توجه داشته باشید که ایمیل ‌هایی که مفهوم مشخصی ندارند، توجه کاربران را جلب نمی ‌کنند و حتی در برخی موارد موجب بی ‌اعتمادی مشتریان نسبت به برند شما می شوند. داشتن هدف از ارسال و نوشتن یک ایمیل به شما کمک می ‌کند تا محتوا را به خوبی نگارش کنید و در نتیجه بتوانید مشتریان خود را به خواندن ادامه ایمیل علاقه‌مند کنید و حتی مشتریان را وادار کنید تا برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت بیزینس شما مراجعه کنند.

عنوان ایمیل خود را به طور واضح بنویسید؛

توجه داشته باشید که برای این‌ که مخاطبان شما ترغیب شوند که ایمیل شما را به طور کامل بخوانند، باید عنوان مناسب و واضحی برای آن انتخاب کنید تا مخاطبان بتوانند تنها با مشاهده عنوان ایمیل، از هدف شما آگاه شوند. همچنین سعی داشته باشید که صراحت و شفافیت را به هنگام نوشتن ایمیلتان رعایت کنید و از محتوای باکیفیتی در پیام ایمیلتان استفاده کنید تا تاثیر گذاری ایمیل مارکتینگ را دوچندان کنید.

سعی کنید که ایمیل را با توجه به سلیقه مخاطبان هدف خود بنویسید؛

توجه داشته باشید که شناسایی مخاطبان هدف یکی از مراحل اصلی و مهم در ایمیل مارکتینگ است و و اگر می‌خواهید در این زمینه موفق عمل کنید، باید به سلایق، علاقه‌مندی ها خصوصیت‌ های رفتاری مشتریان خود توجه داشته باشید تا بتوانید محتوای ایمیل را با توجه به سلایق کاربران بنویسید و از این طریق موجب تاثیر گذاری بیشتر ایمیل مارکتینگ شوید. همچنین سعی داشته باشید که جامعه هدف خود برای ارسال ایمیل را در یک رنج سنی خاص انتخاب کنید تا نگرانی در رابطه با کلمات و عباراتی که در ایمیلتان استفاده می ‌کنید، نداشته باشید. برای مثال اگر رنج سنی انتخابی شما برای ارسال ایمیل، نوجوانان هستند، می ‌توانید از لحن دوستانه استفاده کنید و یا اگر رنج سنی مشتریان شما بیشتر از چهل سال است، بهتر است از لحن رسمی برای نوشتن محتوای ایمیلتان استفاده کنید. بنابراین می توان گفت شناخت مشتریان یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار در ایمیل مارکتینگ است.

سعی کنید متن ایمیل را خودتان نگارش کنید؛

یکی دیگر از مواردی که در ایمیل مارکتینگ اهمیت دارد این است که مطالب و محتوای متنی ایمیل را تا حد امکان خودتان نگارش کنید و از این کار را به اشخاص دیگر واگذار نکنید. این امر به نوبه خود موجب می‌ شود که لحن پیام شما در ایمیل مارکتینگ کاملاً واضح و رسا باشد و در ایجاد ارتباط موثر با مشتری اهمیت داشته باشد.

مخاطبان و مشتریان خودتان را کلافه نکنید؛

یکی از نکات مهمی که در ایمیل مارکتینگ تاثیر منفی می گذارد، استفاده بیش از حد از ایمیل است. زمانی که شما بدون هدف خاص و صرفاً برای تبلیغات بیزینستان به مشتریان خود ایمیل می ‌فرستید، این موضوع را بیان می کنید که شما تنها به دنبال منافع شخصی خود هستید و هیچ‌ اهمیتی به احساسات و علایق مشتریان خود نمی ‌دهید. اگر این موضوع برای شما اهمیت داشته باشد، سعی بر این خواهید داشت که از ایمیل های مناسب به موقع و در زمان درست استفاده کنید تا تاثیر گذاری این روش از مارکتینگ را افزایش دهید.

شاید برای شما مفید باشد: تبدیل شماره حساب به شبا

روش انجام ایمیل مارکتینگ

99 6

روش انجام ایمیل مارکتینگ چگونه است؟ به هنگام استفاده از روش های نوین بازاریابی مانند ایمیل مارکتینگ بهتر است از کاربران اجازه بگیرید تا داوطلبانه عضو لیست ایمیلی بیزینس شما شوند، همچنین باید فرمی که کاربران با آن در لیست ایمیلی یک شرکت عضو می ‌شوند، مشخص باشد. تمامی ایمیل‌ های ارسال شده به مخاطبان باید لینکی برای لغو عضویت داشته باشند. برای تاثیر گذاری بیشتر ایمیل مارکتینگ باید اطلاعات تماس و آدرس فیزیکی شرکت یا بیزینس در ایمیل نوشته شود. عنوان ایمیلی که به مشتریان ارسال می شود، باید واضح باشد. همچنین بهتر است از سرویس‌ های معتبر و مشهور برای این منظور استفاده کرده و قبل از ارسال تعداد انبوه ایمیل لیست مخاطبان و مشتریان خود را بهینه‌ سازی کنید. همانطور که گفتیم ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال ایمیل های انبوه مختلف با اطلاع‌ رسانی تخفیف ‌های وب سایت ها، اطلاع ‌رسانی درباره محصولات جدیدی وب سایت و … است که با پلتفرم های مختلف توسط تعداد زیادی از بیزینس ها انجام می شود. سرویس های پرکاربرد و قابل استفاده ای در ایران وجود دارند که فرایند ارسال انبوه ایمیل به مشتریان را تسهیل کرده اند. از جمله این پلتفرم ها می توان به
◦ پاکت
Sendplus
◦ Elastic Mail
◦ Mailerlite
◦ Mailchimp
◦ نجوا

آموزش جدید ترین روش های دیجیتال مارکیتنگ

امروزه شیوه های جدیدی از دیجیتال مارکیتنگ ایجاد شده است که استفاده از هر کدام از آنها می تواند به پیشرفت بیزینس شما کمک کند. برای آموزش جدید ترین روش های دیجیتال مارکیتنگ می توانید به پی فا مگ مراجعه کنید. همچنین می توانید از خدمات فوق العاده پی فا برای کسب و کار خود استفاده کنید. پی فا ارائه دهنده نسل جدید درگاه پرداخت الکترونیک می باشد که راهکارهای هوشمندانه ای برای توسعه کسب و کارها ارائه می دهد. خدمات این شرکت تنها به درگاه های پرداخت محدود نمی شود، بلکه سرویس های شگفت انگیزی دیگری از جمله فرم پرداخت و همچنین درگاه اشتراکی را ارائه می دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.