کد مطلب: ۱۵۸۶۲۸

همکاری رنو، نیسان و میتسوبیشی برای تولید اتومبیل‌های برقی

همکاری رنو، نیسان و میتسوبیشی برای تولید اتومبیل‌های برقی

سه شرکت رنو، نیسان و میتسوبیشی در نظر دارند تا پنج سال دیگر، اولین اتومبیل کاملا اتوماتیک را که نیاز به هیچ‌گونه نظارت انسانی نداشته باشد، تولید کنند.

سه غول تولیدکننده اتومبیل در جهان، برنامه‌های بلندپروازاه‌ای برای تولید طیف وسیعی از اتومبیل‌های الکتریکی، اتوماتیک و روباتیک با استفاده از سیستم‌عامل‌های مشترک دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سی‌ان‌ان، در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، این سه شرکت در نظر دارند، برای ساخت اولین تاکسی‌های بدون راننده در جهان پیشرو باشند.

لازم به ذکر است، نیسان در حال تولید پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی خود به نام Nissan Leaf است که اخیرا طراحی مجدد آن صورت گرفته است.

در این بیانیه همچنین آمده است که این سه شرکت قصد دارند، 12 اتومبیل جدید تمام‌برقی را تا سال 2022 تولید کنند. این مدل‌ها با استفاده از قطعات و پایه‌های توسعه‌یافته ساخته می‌شوند. و به ازای هر 15 دقیقه شارژ، قادرند 143 مایل حرکت کنند. این میزان در حال حاضر به ازای هر 15 دقیقه شارژ، 56 مایل است.

تا سال آینده این اتحادیه در نظر دارد وسایل نقلیه کاملا اتوماتیک را برای رانندگی در بزرگراه‌ها تولید کند. این اتومبیل مشابه خودروهای اتوپایلت تسلا و پروپایلت نیسان خواهد بود. تا سال 2020 هدف از این همکاری گسترش استفاده از این فناوری برای رانندگی در شهرهای بزرگ با کمترین میزان مداخله انسانی خواهد بود.

دو سال بعد از آن اما یعنی تا سال 2022، اولین اتومبیل اتوماتیک تمام‌برقی بدون نیاز به مداخله انسانی توسط این شرکت تولید می‌شود.

برای رسیدن به این هدف، رنو، نیسان و میتسوبیشی همکاری در زمینه استفاده از سیستم‌عامل‌های مشترک و نیروگاه‌های هسته‌ای را سرعت می‌بخشند.

آنها همچنین لوگویی جدید را به نمایندگی از این اتحادیه معرفی کرده‌اند.

Carlos Ghosn مدیرعامل این شرکت مشترک گفته است، پیش‌بینی می‌شود که کل فروش سالیانه ما بیش از 14 میلیون اتومبیل باشد، که درآمد حاصل از آن به 240 میلیارد دلار در پایان برنامه خواهد رسید.

این اتحاد اولین بار در سال 1999 میان رنو و نیسان تشکیل شد. میتسوبیشی در سال 2016 پس از جریان رسوایی مربوط به مصرف سوخت خودروهای تولیدی به اتحادیه رنو-نیسان پیوست.

مسئولان این شرکت در یک کنفرانس خبری اذعان کردند که برخی از کارمندان، اطلاعات مربوط به بهره‌وری سوخت بیش از 600 هزار اتومبیل را دستکاری کرده بودند. و به این ترتیب آزمایش‌های موتور به نحوی انجام شده بود که مصرف سوخت این اتومبیل‌ها کمتر از واقعیت نشان داده می‌شد.
گروه رنو-نیسان در شش ماه نخست سال جاری میلادی، به پرفروش‌ترین خودروساز دنیا تبدیل شد و از فولکس‌واگن پیشی گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.