کد مطلب: ۵۶۶۴۲۳

در رویداد «بحران نیروی انسانی در ایران» عنوان شد:

همکاری موفق «ایرانسل» و «ایران تلنت» در جذب نیروی دانشگاهی، الگویی برای غلبه بر بحران

همکاری موفق «ایرانسل» و «ایران تلنت» در جذب نیروی دانشگاهی، الگویی برای غلبه بر بحران

نشست هم‌اندیشی «بحران نیروی انسانی در ایران» با حضور جمعی از اهالی صنعت، دانشگاه‌ و همینطور شرکت‌های معتبر حوزه فناوری دیجیتال به میزبانی ایران‌تلنت برگزار شد.

در این نشست که به معضلات و موانع جذب نیروی انسانی در شرایط کنونی ایران می‌پرداخت، ضمن ارائه راهکارهایی برای حل این چالش، نمونه‌های موفقی از تجربیات شرکت‌ها در جذب نیروهای متخصص دانشگاهی نیز ارایه شد.

یکی از این تجربیات موفق که در این نشست به آن اشاره شد، همکاری بین «ایرانسل» و «ایران تلنت» در جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور در قالب محصولی به نام تلنت‌کوچ بود.

برای مطالعه گزارش کامل این رویداد در بلاگ تلنت‌کوچ اینجا را کلیک کنید.

برگزاری آزمون تعیین سطح زبان از کارآموزان دانشگاهی

فرشاد اصلانی مدیر استعدادیابی شرکت ایرانسل با بیان اینکه با توجه به پدیده مهاجرت و همچنین کاهش نیروی متخصص در بازار کار، جذب نیرو به یکی از چالش‌های اصلی منابع انسانی شرکت‌ها تبدیل شده، عنوان کرد: ما بر همین اساس طرحی را با همکاری ایران‌تلنت اجرا کردیم. ما در این طرح به پیمانکاری نیاز داشتیم که به ما در تمام مراحل پروژه از معرفی طرح، ارزیابی کارآموزها و گرفتن آزمون‌های خاص کمک کند و در حوزه آموزش و پروش این افراد نیز نیاز به یک طرح داشتیم که با همکاری که مجموعه ایران تلنت داشتیم، به نتایج خوبی رسیدیم.»

وی در ادامه به جزئیات جذب نیروی دانشگاهی در قالب محصول تلنت‌کوچ از ایران‌تلنت اشاره کرد و گفت: در مرحله اول با توجه به هویت برند ایرانسل، یک صفحه اختصاصی برای ایرانسل در سایت تلنت‌کوچ ایجاد شد که از طریق آن افراد با فرآیند جذب کارآموز برای ایرانسل آشنا شوند و رزومه خود را برای دسته شغلی مورد نظر ارسال کنند. در مرحله بعد با توجه به اهمیت مهارت زبان انگلیسی در شرکت ایرانسل به عنوان یک شرکت اینترنشنال، نیاز به سنجش سطح مهارت زبان انگلیسی افراد داشتیم که این ارزیابی توسط تیم ایران‌تلنت صورت گرفت»

IMG 20210726 114425

ارسال ۳۰۰۰ رزومه در مشاغل مختلف به ایرانسل

مدیر استعدادیابی شرکت ایرانسل با اشاره به اینکه بعد از برگزاری آزمون زبان توسط ایران‌تلنت، افراد با توجه به نتیجه آزمون و معیارهای ارزیابی رزومه‌ها رتبه‌بندی شدند، عنوان کرد: «بر اساس نتایج مصاحبه‌ها ۵۰ نفر نهایی به عنوان کارآموز به ایرانسل معرفی شدند و در ۵ دسته شغلی شروع به فعالیت کردند. برای معرفی طرح و اطلاع‌رسانی به جامعه مخاطب از رسانه‌های مختلفی استفاده شد. از رسانه‌های ایرانسل و سایت ایران ‌تلنت گرفته تا معرفی این طرح در دانشگاه‌ها که در نتیجه این اطلاع‌رسانی ۳۰۰۰ رزومه در رشته‌ها و جایگاه‌های شغلی مختلف به دست کارشناسان رسید. برگزاری این طرح منجر به تقویت برند کارفرمایی ایرانسل در جامعه دانشگاهی و بین نیروهای تازه‌کار شد.»

انتخاب و ارزیابی کارآموز؛ یکی از خدمات ایران تلنت

آسیه حاتمی مدیرعامل ایران تلنت که میزبانی این نشست را برعهده داشت به بیان امور انجام شده توسط این مجموعه برای حل معضل نیروی انسانی پرداخت و گفت: «ایران تلنت در قدم اول، با ایجاد تلنت‌کوچ، برای حل بحران نیروی انسانی، به فرهنگ سازی در شرکت‌ها پرداخته و سعی کرده آنها را متقاعد کند که پرورش نیرو برای مدیریت بخش‌های مختلف یک شرکت، کاری بر عهده کارفرماهاست. انتخاب و ارزیابی کارآموز یا نیروی تازه فارغ‌التحصیل یکی از خدماتی است که ایران تلنت در این راستا به طور اختصاصی به شرکت‌ها ارائه می‌دهد.»

وی ادامه داد: «در جلسات مختلف با شرکت‌ها نیازهای اولیه سازمان و معیارهای مورد نظر آنها استخراج می‌شود. بر اساس این اطلاعات، سیستم و استراتژی‌های لازم چیده می‌شود. در قدم بعدی کمپین‌های مارکتینگ اجرا و رزومه‌ها جمع‌آوری می‌شوند.»

آزمون‌های خاص ایران‌تلنت از کارآموزان دانشگاهی

حاتمی تجربه موفق همکاری با ایرانسل در جذب نیرو از دانشگاه‌‌‌ها را یکی از نمونه‌هایی دانست که شرکت‌ها‌ برای جذب نیروی انسانی می‌توانند مورد توجه قرار دهند. وی گفت: «تلنت‌کوچ سرویسی از ایران‌تلنت است که در زمینه معرفی طرح، ارزیابی کارآموز، گرفتن آزمون‌های خاص و پس از جذب و همچنین پس از استخدام، در حوزه آموزش و پرورش افراد همواره در کنار شرکت‌هاست. پروژه‌ای که با ایرانسل داشتیم در همین راستا بود که خوشبختانه منجر به اتفاقات بسیار مثبتی شد. در ادامه نیز این روند را برای ارتباط هرچه بیشتر نیروهای جوان دانشگاهی با دیگر شرکت‌ها ادامه می‌دهیم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.