کد مطلب: ۴۲۱۹۸۱

اولین جزئیات سقوط هواپیما مسافربری اوکراینی / تمام مسافران جان خود را از دست داده‌اند

اولین جزئیات سقوط هواپیما مسافربری اوکراینی / تمام مسافران جان خود را از دست داده‌اند

یک فروند هواپیما مسافربری اوکراینی ساعاتی قبل در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرد که به گفته سخنگوی اورژانس کشور این هواپیما 170 نفر مسافر و خدمه داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب گذشته یک فروند هواپیما مسافربری اوکراینی پس از بلند شدن از باند پرواز در حوالی فرودگاه امام خمینی سقوط کرد. جزئیات این خبر به این شرح است.

هواپیمایی شرکت یو آی ای اوکراینی به شماره ۷۵۲- PS که با یک ساعت تأخیر از مقصد تهران عازم کی‌یف بود، صبح امروز پس از برخاستن از فرودگاه، حوالی شهر پرند سقوط کرد.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور به ایرنا گفت: یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

وی افزود: اخبار اولیه حاکی است این هواپیما که عازم کی‌اف پایتخت اوکراین بوده است ۱۷۰ مسافر و خدمه داشته است.

رئیس اورژانس کشور گفت:شدت آتش در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به حدی زیاد است که فعلا امکان امداد رسانی نیست. نیروهای آتش نشانی در حال اطفاء حریق هستند. ۲۲ آمبولانس به محل حادثه فرستاده‌ایم. عملا باید بگوئیم بیشتر مسافران جان خود را از دست داده‌اند.(شفقنا)

یک فروند هواپیمای مسافربری با ۱۷۰ مسافر در شاهدشهر شهریار سقوط کرده است که در همین راستا ۲۲ آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شده‌اند.

سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: مرکز کنترل و مدیریت بحران هواپیمایی 6:22 اعلام حادثه کرد که سریعا تیم‌های عملیاتی اعزام شدند. بعید می‌دانم کسی در این حادثه زنده مانده باشد. خوشبختانه به منازل مسکونی خسارتی وارد نشده است.(ایسنا)

اجساد مسافران پرواز تهران - کی‌اف در حال جمع‌آوری است.

رئیس اورژانس کشور درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی فرودگاه امام: تمام مسافران جان خود را از دست داده‌اند. اجساد در حال جمع‌آوری است تا به پزشکی قانونی منتقل شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری: براساس گزارش دقیق اولیه سانحه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه سوار این هواپیما شده بودند.

رئیس مرکز اورژانس تهران: با توجه به وضعیت سقوط امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز بسیار سخت است. نیروهای امدادی در حال جمع‌آوری اجساد از حدود دو هکتار زمین هستند تا آن‌ها را برای شناسایی به پزشکی قانونی تحویل دهند.

محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اطلاعات واصله، در پرواز بوئینگ 737 اوکراین حدود 171 مسافر حضور داشتند که حدود 70 مسافر ایرانی در این حادثه جانباخته‌اند. از طرف دیگر هواپیما در هزار متری خانه‌های مسکونی سقوط کرده، اما مشکلی برای مناطق مسکونی پیش نیامده است.(خانه ملت)

رئیس اورژانس کشور: از بین ۱۷۹ تن که در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری جان باختند ۳۲ نفر غیرایرانی و ۱۴۷ نفر ایرانی‌ بوده‌اند.

در حال تکمیل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام دیگه اعصاب برای کسی نمونده

  • ناشناس

    من پریشب خوابشودیدم.دقیقادیدم نزدیک خونه هاسقوط کرده.خیلی وحشتتاکه

    • ناشناس

      وا خواب نبینی