کد مطلب: ۴۱۸۳۶۱

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ورود سه فروند هواپیما به کشور تا پایان سال

ورود سه فروند هواپیما به کشور تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی از ورود سه فروند هواپیمای جدید خبر داد و گفت: این سه فروند هواپیما ایرباس هستند و به زودی به ناوگان هوایی کشور اضافه می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال سه فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه رستمی مدیرعاملی بسیار موثر در حوزه شهر فرودگاهی بوده است، گفت: در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) سه کارکرد وجود دارد و باید برای استفاده از این کارکردها و ظرفیت‌ها بتوانیم از مدیران قوی در این بخش استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه مدیریت فرودگاه یک اقدام بسیار سنگین و زمان‌بری است، گفت: ایجاد طرح توسعه در این بخش نیاز به اقدامی کارشناسانه دارد و با ایجاد طرح توسعه چرخ حرکت و پیشرفت به کار می‌افتد.

اسلامی گفت: متاسفانه هنوز یک فردگاه بین‌المللی که شایسته مردم باشد ایجاد نشده و ما تنها با دو الی سه ترمینال اقدامات ترانزیتی را در این حوزه انجام می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: باید بتوانیم ترانزیت را جذب کنیم و در سال‌های آینده ظرفیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد را افزایش دهیم.

او بیان کرد: باید بتوانیم سهمان را از بازار بین‌المللی جذب کنیم و با ایجاد زیرساخت‌ها اقدامات موثری را انجام دهیم.

اسلامی اظهار کرد: در خصوص سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد لجستیک و پشتیبانی از فعالیت‌های هوانوردی باید اقدامات لازم را انجام و شتاب دهیم و از برکت قانون منطقه آزاد در این حوزه استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طبق قانون شهر فرودگاهی تبدیل به منطقه آزاد شده بنابراین ما باید از فعالیت‌ها و برکت‌های منطقه آزاد که در کنار پایتخت قرار داده شده است به عنوان یک نیروی محرک استفاده کنیم.

اسلامی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند از این فرصت جهت تمرکز اقتصادی استفاده کنند و با ایجاد کسب‌وکارهای مکمل در حوزه فرودگاهی فعالیت‌های اساسی و بزرگتری را انجام دهند.

او با اشاره به اینکه ما فرصتی در این حوزه نداریم و زمانمان گذشته است بنابراین باید فعالیت‌های تکمیلی جهت جذب سرمایه‌گذرای را انجام دهیم. افزود: سرمایه‌گذاری در کشور ما وجود دارد و باید بتوانیم با تعریف و اتمام پروژه‌ها بخش خصوصی را علاقه‌مند جهت سرمایه‌گذاری جذب کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید نقشه راه و طرح جامعی در این حوزه داشته باشیم و با حمایت و پشتیبانی بتوانیم منطقه آزاد را تبدیل به منطقه آزاد تجاری و صنعتی کنیم.

اسلامی با بیان اینکه منطقه آزاد تنها نباید از حیث واردات فعالیت داشته باشد بلکه باید حوزه صادرات و حضور فعالیت‌های دانش بنیانی را هم در این بخش تقویت کنیم.

او اظهار کرد: متاسفانه در حوزه دانش‌بنیان نتوانسته‌ایم نیروهای متخصصی را جذب کنیم بنابراین باید با جذب نیروهای متخصص و حرفه‌ای فعالیت‌های شهر فرودگاهی را گسترش دهیم و با ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه هنگفتی را که در این بخش وجود داشته است را در جهت توسعه این حوزه به کار بگیریم.

اسلامی با اشاره به اینکه عدم جذب نیروهای دانش‌بنیان باعث شده تا کشورهای خارجی نیروهای فاخر ایران را که تا کنون هزینه‌های هنگفتی برای پرورش آنها انجام داده‌ایم بسیار ارزان به سمت خود جذب کنند، گفت‌: باید از این فرصت استفاده کنیم و بیش از این در به‌کارگیری نیروهای دانشمند تاخیر نکنیم.

اسلامی اظهار کرد: در صورتی که سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش بازدهی مناسبی نداشته باشند سرمایه‌گذاران به زودی سرمایه‌های خودشان را از این حوزه خارج خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: ‌باید تا پایان سال به هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برسیم و تا پایان امسال هم به طور قطع مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن آغاز می‌شود.

او یاد آور شد: تا روز گذشته که اولین مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به پایان رسید حدود ۲۶۰هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند.

اسلامی همچنین درباره پروازهای کانکتیو و برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی(ره) هم گفت: پیش از این دو پرواز آزمایشی در فرودگاه امام به عنوان پرواز داخلی انجام شد اما طبق برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی انجام شده تا پیش از نوروز و در ایام بهار هم تعداد پروازهای داخلی در این فرودگاه افزایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: تا پایان امسال سه فروند ایرباس وارد ناوگان هوایی کشور می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.