کد مطلب: ۲۲۸۲۵۴

هوشمندسازی بنادر تجاری کشور طی ۲ سال آینده

هوشمندسازی بنادر تجاری کشور طی ۲ سال آینده

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: انتظار داریم تا پایان سال جاری فاز ۳ توسعه کانتینری بندر شهید رجایی پیشرفت ۳۰ درصدی پیدا کند.

محمد راستاد درباره طرح‌های توسعه‌ای که سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری دنبال خواهد کرد، اظهار داشت: پایانه کانتینری شماره ۲ بندر شهید رجایی طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا نیمه سال جاری به صورت کامل تجهیز خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: در راستای طرح‌های توسعه‌ای بندر شهید رجایی، ۱۲ دستگاه چرثقیل دروازه‌ای کشتی به ساحل (گنتری کرین) و ۱۵ دستگاه چرثقیل دروازه‌ای محوطه‌ای در نظر گرفته شده است و همچنین با نصب چرثقیل‌ها ظرفیت کانیتری بندر شهید رجایی به ۵.۳ میلیون TEU می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره طرح توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: فاز ۳ توسعه کانتینری بندر شهید رجایی اواخر سال گذشته شروع شده است.

بدین جهت انتظار داریم طی سال ۹۷ حدود ۳۰ درصد این پروژه اجرا شود. با تکمیل پروژه فاز ۳، ظرفیت بندر شهید رجایی به ۸ میلیون TEU خواهد رسید.

وی در ادامه گفت و گوی خود به بندر امام خمینی (ره) اشاره و تاکید کرد: برای پایانه کانتینری بندر امام در حال جذب سرمایه‌گذار با مشارکت داخلی و خارجی هستیم که بتوانیم فعالیت کانتینری را در این بندر افزایش دهیم و از ظرفیت آن استفاده بهینه و بهتری را ببریم.

راستاد در خصوص هوشمندسازی بنادر کشور، تصریح کرد: یکی از هدف‌های مهم ما که طی ۲ سال برنامه ریزی شده است ایجاد زیرساخت‌های لازم برای هوشمندسازی بنادر تجاری کشور است.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.