کد مطلب: ۲۸۵۲۲۵

هیات ترک در راه آمریکا برای کاهش التهابات ارزی در ترکیه

هیات ترک در راه آمریکا برای کاهش التهابات ارزی در ترکیه

به دنبال التهابات ارزی در کشور ترکیه که بخشی از آن در نتیجه تحریم‌های آمریکا است یک هیات ترک برای حل مسائل و چانه‌زنی در مورد تحریم‌ها راهی واشنگتن می‌شود.

در پی بالا گرفتن بحران ارزی در ترکیه یک هیات از این کشور طی دو روز آینده راهی واشنگتن خواهد شد تا درباره اختلافات دو کشور بحث و رایزنی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سی‌ان‌ان ترک گزارش داده است، این هیات قرار است درباره اختلافات دو کشور و بحث تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه رایزنی کند.

آمریکا در نخستین گام وزرای کشور و دادگستری ترکیه را مورد تحریم قرار داده و اوایل همین هفته اعلام کرد در دسترسی معاف از مالیات ترکیه به بازارهای آمریکا تجدیدنظر می‌کند و همین مساله سبب تلاطمات قیمت ارز در 24 ساعت گذشته در ترکیه شده است.

بنابه گزارش سی‌ان‌ان ترک، همزمان با سفر در پیش روی یک هیات ترکیه‌ای به آمریکا در 48 ساعت آینده، آنکارا و واشنگتن درباره مسائل مشخصی به پیش توافق‌هایی دست یافته‌اند و همین مساله طی ساعات گذشته منجر به کاهش نسبی التهابات بازار ارزهای خارجی در ترکیه شده است.

روابط آمریکا و ترکیه طی روزها و هفته‌های گذشته به شدت متشنج شده است. دو کشور بر سر مسایلی چون دستگیری یک کشیش آمریکایی در ترکیه، استرداد فتح الله گولن روحانی متنفذ ترکیه‌ای ساکن آمریکا، استقرار نیروهای ترکیه در شمال سوریه و موضوع تحریم‌های یکجانبه اعمالی آمریکا علیه ایران، اختلاف نظر دارند.

منبع: عصر ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.