کد مطلب: ۲۴۷۵۴۹

هیچ کشوری توانایی کامل تولید و صادرات همه محصولات را ندارد

هیچ کشوری توانایی کامل تولید و صادرات همه محصولات را ندارد

یکی از چهره‌های معروف فوتبال گفت: باید متوجه بود که در برخی از کالاها نیاز به واردات وجود دارد و هیچ کشوری توانایی کامل تولید همه نوع محصولی را ندارد.

علی دایی فعال اقتصادی و مربی فوتبال کشورمان، در رابطه با تولید کالای ایرانی، اظهار کرد: درست است که ما تولیدات زیادی در بخش‌های مختلف داریم، اما آنچه مهم است، فروش محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اضافه کرد: برای فروش محصولات تولیدی، مهم‌ترین نکته وجود کیفیت بالاست و باید ببینیم که آیا کیفیت کالای ایرانی با برندهای معروف دنیا یکسان است.

دایی تصریح کرد: این نکته حائز اهمیت است که از واردات کالاهایی که مشابه تولید داخل دارند، جلوگیری شود.

این فعال اقتصادی و مربی فوتبال با اشاره به ورود بی‌رویه کالا از کشورهایی همچون ترکیه به داخل کشور، اذعان کرد: ضروری است، جلوی واردات کالاهایی که توانایی تولید در داخل ایران را داریم، گرفته شود.

وی تصریح کرد: باید متوجه بود در برخی از کالاها نیاز به واردات وجود دارد و ما نیز مانند همه کشورهای دنیا نمی‌توانیم همه چیز را در داخل تولید کنیم و باید برخی کالاها را از خارج از کشور وارد کنیم.

دایی تاکید کرد: هیچ کشوری توانایی کامل تولید و صادرات همه نوع محصولی را ندارد.

این فعال اقتصادی و مربی فوتبال در پایان یادآور شد: متأسفانه تعریف درستی از موضوع حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی در کشور وجود ندارد و بسیاری از مسئولان فضای محدودی در رابطه با این موضوع ایجاد کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.