کد مطلب: ۵۶۵۲۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واردات برق از سه کشور/ مشکل خاموشی‌ها حل شد؟

واردات برق از سه کشور/ مشکل خاموشی‌ها حل شد؟

قطع برق خانگی این روزها کمتر گزارش می‌شود و البته علت آن شروع واردات برق از سه کشور به نظر می‌رسد. هرچند که سخنگوی صنعت برق میزان واردات را کافی نمی‌داند و می‌گوید پایداری شبکه برق خانگی با جیره‌بندی برق صنایع به دست آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چالش قطع برق خانگی فعلا با واردات برق از سه کشور رفع شده اما بهای آن جیره‌بندی برق صنایع بوده است. صنایعی که حالا هزینه‌های سنگینی بابت قطع برق تجربه می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق در یک پست اینستاگرامی اعلام کرد که از سه کشور ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، برق وارد می‌شود و ایران سعی دارد با واردات کمبود برق خود را جبران کند.

مصطفی رجبی‌مشهدی در همین زمینه به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: ما از کشورهای ترکمنستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برق وارد می‌کنیم و حداکثر برقی که توانستیم از این کشورها در تابستان امسال وارد کنیم ۶۵۰ مگاوات است.

او ادامه می‌دهد: میزان کمبود برق ایران حدود ۱۰ هزار مگاوات است که بخشی از آن را از طریق مدیریت مصرف جبران می‌کنیم و بخشی از آن هم از طریق واردات جبران می‌شود.

رجبی‌مشهدی درباره صادرات برق ایران هم توضیح می‌دهد: ما در حال حاضر فقط صادرات خود به افغانستان را تغییر ندادیم و همچنان به این کشور برق می‌فرستیم.

این اتفاق در حالی رخ داده که شریعت نیا، معاون حفاظت هوشمند دفتر مرکزی توانیر قبلا گفته بود: در حال حاضر با توجه به کمبود برق یک مگاوات صادرات هم نداریم، ولی از دو کشور همسایه واردات برق را انجام می‌دهیم.

با این همه مشکلات برق در ایران هنور هم پابرجاست و کاهش قطع برق خانگی به دلیل جیره‌بندی برق صنایع بوده است.

رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق با تایید این موضوع توضیح می‌دهد: علت عمده جبران کمبود برق خانگی، مربوط به صرفه‌جویی برق صنایع عمده و کشاورزی است و برای آن‌ها طرح‌های تشویقی کاهش مصرف داریم.

حالا هرچند برق خانگی تهرانی‌ها چند وقتی است که قطع نمی‌شود اما اخبار واصله از تداوم خاموشی در برخی شهرستان‌ها حکایت دارند. در همین زمینه توانیر به شهروندان ساکن مناطق غرب، جنوب غرب، شمال و شمال شرق کشور توصیه کرده است که برای مدیریت خاموشی‌ها، الگوی مصرف برق را بیشتر رعایت کنند.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش « سامانه پرداخت خسارت قطع برق » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من موندم بخندم یا گریه کنم

  • نظریاریتلوکی

    مردک چقدربرق واردمیکنی فقط مصرف داخلی نیروگاه نکا اون هم فقط بخش بخار۱۷۲ مگاوات می باشداگرمردی راست میگوئید کافیه فیدپمپ های توربینی رادرمداربیاوریدوفیدپمپ های الکتریکی خارج کنیدنیازی به این دروغگوی نیست ؟؟؟!!!