کد مطلب: ۴۱۰۲۵۵

دبیر انجمن واردات کنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

واردات خودرو احتمالا از سال آینده آزاد می‌شود

واردات خودرو احتمالا از سال آینده آزاد می‌شود

دبیر انجمن واردات کنندگان خودرو می‌گوید: واردات خودرو تا پایان سال همچنان ممنوع است اما احتمالا سال آینده واردات خودروهای خارجی آزاد شود.

به گزارش تجارت‌نیوز طبق دستورالعمل اوایل امسال هیات وزیران، حداقل و حداکثر تعرفه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۹۸، تغییری نکرده و تنها برخی استثناها (مانند تعرفه‌های ۴ و ۱۰۰ درصدی) حذف شده‌اند و تعرفه خودرو نیز تغییری به خود نمی‌بیند.

با توجه به آن که کف تعرفه واردات کالا ۵ درصد و سقف آن ۵۵ درصد لحاظ شده است؛ بنابراین اگر قرار بر لغو ممنوعیت ثبت‌سفارش خودرو باشد، واردات خودرو با تعرفه حداقل ۵ و حداکثر ۵۵ درصدی انجام خواهد شد. دولت البته در گذشته تعرفه‌های بالاتر را برای واردات خودرو لحاظ کرد که به سقف ۹۵ درصد نیز رسید و به محصولات دارای حجم موتور ۲ هزار تا ۲۵۰۰ سی‌سی مربوط بود.

فرار سرمایه‌گذاران در پی اعمال محدودیت‌ها

در همین حال، دبیر انجمن واردات کنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا تعرفه واردات خودرو تغییری نکرده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: تعرفه واردات خودرو کمافی‌السابق است. یعنی خودروهای خارجی در صورت آزاد بودن واردات می‌توانند با تعرفه 55 درصدی وارد کشور شوند.

مهدی دادفر با اشاره به آزادسازی واردات خودرو در سال آتی افزود: واردات خودرو تا پایان سال همچنان ممنوع است. اما دولت باید در سال جدید تکلیف واردکنندگان خودرو را روشن کند؛ چرا که این ممنوعیت‌های یک طرفه در نهایت موجب از بین رفتن سرمایه‌های مردم و فرار سرمایه‌گذاران می‌شود. آنچه مشخص است احتمالا سال آینده واردات خودروهای خارجی آزاد شود.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه فرصت زیادی به شروع سال جدید باقی نمانده مطالبه ما آزادسازی خودروهای معطل مانده در گمرک است.

دادفر همچنین درباره واردات خودروهای هیبریدی گفت: فعلا خبری از واردات خودروهای هیبریدی هم نیست و این موضوع هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاش آزاد بشه

  • ناشناس

    تا منافع یه عده تامین نشه محاله چنین اقدامی صورت بگیره بیشتر شهرها که دچار آلودگی هوا هستندبیشترش ماله ماشینهای چینی ازرده خارجه که به اسم تولید داخل در ایران خودرو وسایپا تولید میشن که متاسفانه با توجه به سوارکردن قطعات ناهمگن وایجاد سوخت ناقص وآلودگی زیست محیطی و صوتی گردیده اند

  • ناشناس

    دلار ارزان شد. هوراااااا

  • رجا

    علت بالابودن خودروانحصاری بودن است بایدخریدخودروبرای مصرف کننده ی واقعی آزادباشدهرخانواذه ایرانی لااقل بتواندیک خودروخارجی برای مصرف خانواده اش واردکندتاقیمتهانزول پیداکندخودروکم مصرف ومستحکم ودارای امنیت باشدواین حق هرانسانی است که دست دلالان ومافیای خودروکوتاه ميشود انشاءالله

  • علی ابادلن

    همچنان این سوال بی پاسخ مانده
    چرا چری در کشور کویت ۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰ریال
    و در امارات ۴۵۵.۰۰۰.۰۰۰ریال
    ولی در ایران ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال
    این قیمت خودم شخصا از سایتهای فروش رویت و بر اساس نرخ دولتی محاسبه کردم
    چرا اینقدر گران

    • ..

      بخاطر تعرفه گرانی که دولت برای واردات اعمال میکنه.. اگر خارج بودیم با همین پول بهترین ماشین سوار بودیم.آیا اینا حق مردم ماست که در فقر و گرانی دستوپای دائم بزنن..؟؟!!!

  • ناشناس

    آیا شامل واردات کامیون هم می شود

  • ناشناس

    سلام
    با این خبر میخوان به خیال خودشون خودروسازای داخلی منظورم سایپا و ایران خودرو را بترسونند اونا گرگهای بارون دیده اند با این خبرهای بیخودی وا نمیدهند و همچنان خودرو را قطره چکانی وارد بازار میکنند تا قیمت بالای خودرو حفظ شود و سود کلانی ببرند

    • محمد

      خودروسازا رو بترسونن؟؟
      اینا همشون باهمن داداش من
      دستشون تو جیب ملته
      واردات خودرو بسته شده تا فروش خودرو داخلی بره بالا مطمئن باش چند بخش کلانی گیر دولت میاد

  • علی

    در کل ؟ برنامه‌های شما اشتباه است، اگر بدنبال یک راه درست میگردید، مستلزم یک مدیریت بدون خیانت باید باشد، اول تمام تولیدات رو ،کلاً کنار بگذارید، چون مردم بدنبال ماشی‌های بروز هستن ، و اگر عمیق‌تر نگاه کنیم ،میبینیم اگر بروز کار کنیم ، هم شغل و هم اقتصاد مملکت بالا میرود، یعنی بطور کل ۱۸۰ درجه همه چی تغییر خواهد کرد. این معنی نداره که یک ماشین ۱/۵میلیون تومنی رو ،بخاطر صود بیشتر ۵۰ میلیون بالا ببریم ، این جز خیانت چیزی نیست .
    اگر بروز جلو رویم موفق‌تر خواهیم بود ، و داریم کشور هایی همچون ترکیه ،که با یک مدیریت درست ، العان تماماً بروز هستن ،و نه در صنعت اتومبیل بلکه در همه چیز .
    به امید روزیکه با یک مدیریت درست ،جوان‌های ما هم از بیکاری و غیره در آیند .
    خود ترکیه تمام کارخانجات اتومبیل رو ،داره و فعالیت هم میکنه که ، راه درست پیشه کرده است .
    با تشکر …

  • ناشناس

    دروغ و درووووووووووووووووووووغ…ای ملت ساده ایران…اینو میگن ک افزایش نرخ بنزین دردش کمتر بشه…ولی از درد زده…

  • اکبر طاهری

    چه شود.با این پول بجای داخلی خب خارجی سوار میشیم.خودروسازان داخلی خیلی پررو شدند