کد مطلب: ۵۶۸۸۳۴

زالی:

سرایت‌پذیری ویروس دلتا در فضای باز بالاست/ واردات سرم در روزهای آینده

سرایت‌پذیری ویروس دلتا در فضای باز بالاست/ واردات سرم در روزهای آینده

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به واردات سرم در روزهای آینده گفت: امکان سرایت‌پذیری سویه دلتای کرونا در فضای باز، بسیار بالا است و افراد پرخطر حتما از دو ماسک استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا زالی در جلسه ویژه ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: وقتی از لفظ تعطیلی استفاده می‌کنیم به معنی قرنطینه و لاک‌دان است. اصولا نقش لاک‌دان سرعت‌گیر است و فرصتی برای ریکاوری کادر درمان می‌شود و طرح وزیر بهداشت با هدف ایجاد ریکاوری کادر درمان است.

بستری ۲ هزار بیمار جدید در شبانه‌روز گذشته

او گفت: در حال حاضر ۹۵۰۰ بیمار در مراکز درمانی بستری و ۲۵۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در شبانه‌روز گذشته دو هزار بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شده‌اند و میزان مراجعه به مراکز سرپایی ۲۰ هزار نفر است. چهار هزار نفر نیز از ظرفیت بستری موقت و تخت‌های شناور استفاده می‌کنند.

زالی بیان کرد: امروزه ۱۹/۶ درصد از جمعیت هدف واکسینه شده‌اند که با آمار ایده‌آل فاصله دارد و باید برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

ویژگی‌های لازم برای وزیر بهداشت در دولت جدید

او با اشاره به ویژگی‌های وزیر بهداشت در دولت جدید گفت: انتخاب وزیر بهداشت بر عهده رئیس جمهور است، اما به طور کلی وزیر بهداشت دولت منتخب باید مشورت‌پذیر باشد. از ظرفیت‌های خرد جمعی استفاده بهینه را ببرد و فهم عمیق نسبت به سیاست‌های ابلاغی داشته باشد. وزیر همچنین باید ارتباط نزدیک و‌خوبی با مردم داشته باشد و‌ صادقانه با مردم و شهروندان صحبت کند. وزیر بهداشت باید ارتباط نزدیک‌تری با رییس جمهور داشته باشد.

سرایت‌پذیری بالای گونه دلتا

زالی با اشاره به کمبود سرم و میزان تخت‌های بیمارستانی کفت: ارزیابی و بررسی‌های دقیقی انجام شده و‌ به نتایج خوبی در این خصوص دست پیدا کرده‌ایم. بیماران مبتلا به واریانت دلتا کرونا ۲/۵ روز بیشتر در مراکز درمانی بستری می‌شوند.

او افزود: دیروز از مرز ۸۳ هزار تزریق واکسن عبور کرده این و امیدوارم واکسیناسیون گسترش پیدا کند. افراد سالمند بهتر است در صورت لزوم با دو ماسک در سطح شهر تا حاضر شوند. امکان سرایت‌پذیری سویه دلتا در فضای باز بسیار بالاست و افراد پرخطر حتما از دو ماسک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خب این امیر حسین قاضی زاده که این صفاتو مداره

  • ناشناس

    تجارت نیوز کاش تحقیقی درباره کلیپی که در فضای مجازی پخش شده انجام می دادی فردی که بسیار به دکتر مردانی شبیه است در پمپ بنزین در حال بنزین زدن است در حالی که ماسک ندارد و دستکش هم استفاده نکرده