کد مطلب: ۲۷۸۱۴۲

واردات لاستیک خودروهای سواری به کشور ممنوع شد

واردات لاستیک خودروهای سواری به کشور ممنوع شد

واردات انواع تایرهای رادیال سواری درصورت داشتن نمونه تولید داخل،‌ به کشور ممنوع شد.

پروین‌نباتی، مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی‌و‌سلولزی وزارت صنعت، معدن‌وتجارت، ‌از توقف واردات انواع تایرهای دارای نمونه تولید داخل خبر داد و گفت: بر این اساس‌،‌ واردات تایرهایی که مشابه تولید داخل آنها در کشور وجود دارد، ممنوع است و در نخستین گام واردات هرگونه لاستیک خودروی سواری در سه سایز 13،‌14و 15به‌کشور ممنوع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اجرای این دستورالعمل از هفته گذشته و در قالب سامانه جامع تجارت اظهار کرد: تاکنون این موضوع اعلام‌ عمومی نشده بود اما از امروز واردات انواع تایر تنها به این شرط انجام خواهد شد که نمونه تولیدی آن محصول در کشور موجود نباشد یا کمبودی برای تامین آن احساس شود.

به‌گفته نباتی،‌ تجار از این پس باید هنگام ثبت‌سفارش تایر عدم ساخت آن در داخل را ذکر کنند. دراین شیوه تنها تایرهایی اجازه ثبت‌سفارش می‌گیرند که تولید داخل نداشته باشند یا به‌دلیل تامین نیاز بازار،واردات ضروری باشد.

وی تصریح کرد: تایرهای رادیال باری- اتوبوسی به میزان تامین نیاز بازار و جلوگیری از کمبودهای احتمالی اجازه واردات خواهند داشت.

وی درخصوص تعیین‌تکلیف تایرهای سایز 13،‌14و 15موجود در گمرک نیز افزود: ترخیص این تایرها در‌حال‌حاضر ممنوع است و درآینده درخصوص سرنوشت این تایرها تصمیم‌گیری خواهد شد.

درهمین‌حال محمدرضا گنجی، رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران به نیابت از تایرسازان کشور برای تامین نیاز بازار در بخش تایرهای سایز 13تا 15اعلام آمادگی کرد و گفت: درحال‌حاضر تایرسازان داخلی به‌دلیل برخی مشکلات پیش رو برای تخصیص ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه با 80درصد از ظرفیت خود مشغول به تولید هستند. با این‌حال تامین تایر مورد نیاز کشور به‌ویژه در سه سایز مورد اشاره بدون مشکل انجام خواهد شد و ممنوعیت واردات هیچ مشکلی در بازار تایر ایجاد نخواهد کرد.

منبع: دنیای خودرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام
    اقدام خوبی است به شرط اینکه تولید کننده گان ما هم قدر این فرصت طلایی را بدانند و سطح کیفی محصولات خود را ارتقاء ببخشند.و این عدم ورود محصولات خارجی جهت پشتیبانی از افرادی که قبلا کالاهای خود را وارد و احتکار کرده اند نباشد.