کد مطلب: ۵۳۱۳۵۹

در گفتگوی تجارت‌نیوز با عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران مطرح شد:

روحانی، مشکل بخش خصوصی در واردات واکسن را حل می‌کند؟

روحانی، مشکل بخش خصوصی در واردات واکسن را حل می‌کند؟

فریال مستوفی، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران می‌گوید: امیدواریم رئیس جمهور گرفتاری‌های بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا را حل کند. اما وقتی حتی کشورهایی که واکسن کرونا پیش‌خرید کردند با مشکل عرضه روبه رو هستند، چه انتظاری از رئیس جمهور برای این موضوع داشته باشیم!

به گزارش تجارت‌نیوز ، پنجشنبه گذشته رئیس جمهور درباره واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی گفت: «هر شرکتی که برای ورود واکسن کوچک‌ترین مشکلی دارد، به دفتر رییس جمهور نامه بنویسد. من مستقیم مسأله را دنبال می‌کنم زیرا در هفته‌های آینده به‌راحتی می‌توانیم میلیون‌ها دوز واکسن وارد کنیم. واکسن می‌تواند از مردم مراقبت کند.» اما آیا مشکلات بخش خصوصی با ارائه گزارش به ریاست جمهوری حل می‌شود؟

فریال مستوفی، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: امیدواریم رئیس جمهور گرفتاری‌های داخلی را برای بخش خصوصی حل کند. اما وقتی حتی کشورهایی که واکسن پیش‌خرید کردند با مشکل عرضه روبه رو هستند، چه انتظاری از رئیس جمهور برای این موضوع داشته باشیم!

او ادامه می‌دهد: همیشه شعارهایمان بیش از عمل‌هایمان بوده، همچنین بر اساس تجربه معمولا سازمان‌ها برای همکاری و انجام کارها یکصدا نیستند، بنابراین نمی‌توان گفت که مشکلات بخش خصوصی با ارائه گزارش به ریاست جمهوری حل شود.

مستوفی درباره مشکلات مدیریتی کنترل کرونا در کشور می‌گوید: رکود اقتصادی در ایران با آمدن کرونا بیشتر شد. کشور ما از ابتدای شروع کووید ۱۹، مدیریت خوبی نداشت. از همان ابتدا با علم اینکه می‌دانستیم شروع این ویروس از کشور چین بوده، پروازهایمان را با چین ادامه دادیم و دیر هم به اطلاع مردم رساندیم.

او ادامه می‌دهد: ما در هیچ مرحله‌ای نتوانستیم قرنطینه کامل انجام دهیم و زنجیره انتقال را کم کنیم. تسهیلات داده شده از سوی دولت به مردم، کفاف یک قرنطینه کامل را نمی‌داد. بنابراین وضعیت بد کنونی قابل پیش‌بینی بود. حالا هم به گفته مسئولان برخی از شهرها از حالت قرمز خارج شده و در وضعیت سیاه قرار دارند.

اصرار به ساخت واکسن داخلی

او با اشاره به ساخت واکسن داخلی کرونا ادامه می‌دهد: تنها راهی که مانده فاصله‌گذاری اجتماعی و واکسیناسیون است. اما فاصله‌گذاری هم به دلیل اینکه قرنطینه کاملی نداشتیم، به درستی رعایت نمی‌شود. درباره واکسیناسیون هم از همان ابتدا اصرار داشتند به اینکه واکسن کرونا بسازیم. ساخت واکسن داخلی خوب است اما بعد از انجام تست‌ها، اطمینان از جوابگو بودن و البته توان ساخت آن را داشتن.

مستوفی می‌گوید: زمانی که تمام دنیا واکسن‌های کرونا را پیش‌خرید کردند ما برنامه‌ای برای خرید نداشتیم و تنها روی ساخت واکسن داخلی تاکید داشتیم.

او در پایان با اشاره به صحبت‌های وزیر بهداشت درباره واردات واکسن کرونا توسط شرکت‌های خصوصی می‌گوید: برای خرید واکسن هم دیر اقدام کردیم و از سوی دیگر مشکلات تحریم را هم داشتیم. حالا که به این مرحله رسیدیم گفتند بخش خصوصی هم می‌تواند واکسن وارد کند. این در حالی است که در چنین وضعیتی وزیر بهداشت می‌گوید سیمان فروش، پلاستیک فروش هم می‌خواهد واکسن وارد کنند!

روز جمعه، ۲۷ فروردین ماه، وزیر بهداشت گفت: «ماست فروش و سیمان فروش و پلاسکو فروش می‌خواهد واکسن بیاورد. من در سازمان غذا و دارو بساط دلالان را جمع کردم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بزودی سلطان واکسن کرونا هم پیدا میشه.