کد مطلب: ۱۸۰۳۱۱

واردات LNG چین رکورد ماهانه زد

واردات LNG چین رکورد ماهانه زد

واردات گاز طبیعی مایع (LNG) چین در نوامبر که تقاضای صنعتی و مسکونی به دنبال سوییچ پکن از زغال‌سنگ به گاز برای کاهش آلودگی زمستانی افزایش یافت، به رکورد ماهانه جدیدی صعود کرد.

آمار گمرکی چین نشان داد واردات LNG در نوامبر ۵۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به ۴.۰۶ میلیون تن رسید. رکورد قبلی ۳.۷۳۳ میلیون تن بود که در دسامبر سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، واردات LNG چین از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۳۳.۱۳ میلیون تن در مقایسه با ۲۶.۱۵ میلیون تن در مدت مشابه سال ۲۰۱۶ بوده است که نشان می‌دهد واردات سال ۲۰۱۷ رکورد سالانه برجای خواهد داشت.

کمبود گاز در دسامبر شدیدتر شد و بعضی از شهرها برای خرید مسکونی سهمیه تعیین کردند و کارخانه‌های شیمیایی در استان‌های جنوبی به منظور مقابله با کمبود عرضه تعطیل شده‌اند.

به گفته تحلیلگران، محدودیت‌ها در زیرساخت مانند پایانه‌های دریافت‌کننده LNG و تاسیسات ذخیره‌سازی به معنای آن است که چین فضای محدودی برای افزایش بیشتر واردات LNG داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین صادرات دیزل چین در نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷.۶ درصد رشد کرد و به ۲.۰۳ میلیون تن رسید. صادرات بنزین چین در نوامبر نسبت به نوامبر سال گذشته، با ۱۱.۲ درصد افزایش، به ۱.۰۴ میلیون تن رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.