کد مطلب: ۲۱۸۵۹۹

واردکنندگان خودرو هر ۱۵روز یک بحران را تجربه می‌کنند

واردکنندگان خودرو هر ۱۵روز یک بحران را تجربه می‌کنند

طی چهار سال گذشته بیشترین صدمه ممکن به واردکنندگان خودرو تحمیل شد بطوریکه هر ۱۵روز یک بحران را برای فعالان این صنف شاهد بودیم.

کوروش مرشدسلوک رییس انجمن واردکنندگان خودرو، با بیان این مطلب گفت: در این مدت شاهد انواع و اقسام دستورالعمل و شرایط خلق‌الساعه از سوی وزارت صنعت، محیط زیست، سازمان استاندارد، سازمان امور مالیاتی، شماره‌گذاری و … برای واردکنندگان خودرو بوده‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی، بسته شدن سایت ثبت سفارش در ابتدای تابستان امسال نیز شاه‌بیت بحران‌های تحمیلی بر صنف و فعالان حوزه واردات خودرو بود.

مرشدسلوک از دولت تدبیر و امید به عنوان «دولت بی‌ثبات» یاد کرد و افزود: تمام خودروهایی که هم اکنون نیز در گمرکات کشور خاک می خورد پیش فروش شده است و مشتریان منتظر ترخیص خودروهای خود هستند. این خودروها بعضا متعلق به گری‌مارکت و یا خودروهایی با ارزش بالای ۴۰ هزار است.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: به تازگی شاهد تصمیم‌گیری برای تعیین تکلیف خودروهای با ارزش بالای ۴۰ هزار دلار با شرایط ۷۵ به اضافه ۴۰ درصد تعرفه واردات هستیم که افزایش ۴۰ درصدی قیمت رادبه مشتریان تحمیل می‌کند!

وی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به موضوع ثبت سفارش غیرقانونی ۱۹ هزار خودرو در زمان بسته بودن ثبتارش تاکید کرد: دولت و سازمان‌های تابعه آن باید مسایل و موضوعات منجر به ایجاد فساد را ریشه‌ای حل و فصل کنند تا شاهد اینگونه فسادهای سازمان یافته و گسترده نباشیم.

مرشدسلوک یادآور شد: سالیانه کشور برای ۷۰هزار خودرو وارداتی تقاضا دارد و این رقم با توجه به تولید ۱.۴میلیون خودرو، حدود ۵درصد خودروهای کشور می شود.

منبع: پرشین خودرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.