کد مطلب: ۵۳۰۸۹۲

واریز سود ۱۳۷ شرکت از طریق سجام/ تکلیف سود شرکت‌های سهام عدالت

واریز سود ۱۳۷ شرکت از طریق سجام/ تکلیف سود شرکت‌های سهام عدالت

مدیرکل نظام‌های پرداخت شرکت‌ سپرده‌گذاری مرکزی گفت: پارسال ۱۳۰ شرکت و امسال ۷ شرکت جدید سود سهام خود را از طریق سجام واریز کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین قشمی در مورد اینکه چه زمانی سود مرحله دوم سهام عدالت پرداخت می‌شود، گفت: هنوز واریزی سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر به صورت کامل انجام نشده و به محض اینکه واریز سود شرکت‌ها تمام شود، سود مرحله دوم سهام عدالت نیز از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام واریز می‌شود.

قشمی همچنین در مورد واریز سود شرکت‌های بورسی از طریق سجام گفت: شرکت‌هایی که تا پارسال مجامع خود را برگزار کرده بودند و طبق قانون تجارت هشت ماه فرصت داشتند سود خود را برای سهامداران واریز کنند، در سال گذشته ۱۳۰ شرکت سود سهام خود را به صورت متمرکز و از طریق سامانه سجام واریز کردند.

وی افزد: امسال هم برخی از شرکت‌هایی که سال مالی آنها منتهی به ۳۱ شهریور یا ۲۹ اسفند بود سود خود را از طریق سجام واریز کردند که امسال هم حدود ۶ تا ۷ شرکت از طریق سجام واریز سود انجام دادند و تعداد شرکت‌هایی که مایل به واریز سود مجامع خود از طریق سجام هستند، مرتب در حال افزایش است.

مدیرکل نظام‌های پرداخت شرکت‌ سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: ‌سال گذشته از مجموع حدود ۷۰۰ شرکت بورسی حدود ۴۰۰ شرکت سودده بودند که از این تعداد ۱۳۰ شرکت سود مجامع خود را به صورت متمرکز و از طریق سجام واریز کردند و امسال هم ۲۰ شرکت درخواست واریز سود مجامع خود به صورت متمرکز از طریق سجام شده‌اند.

به گفته قشمی؛ واریز سود از طریق سجام و به صورت متمرکز دارای اهمیت است و به ویژه اینکه حدود ۹۵ درصد از سهامداران به سود خود می‌رسند و این رقم بسیار قابل قبولی برای شرکت‌ها به شمار می‌رود.

قشمی در مورد کارمزد پرداخت سود به صورت متمرکز از طریق سامانه سجام گفت: براساس نرخ تعرفه ۱۱ سال پیش به ازای هر پرداخت ۲۵۰۰ ریال هزینه گرفته می‌شود که از کارمزد بانکی هم کمتر است، بنابراین اگر یک شرکتی ۱۰۰ هزار سهامدار داشته باشد و ما بخواهیم سود تقسیمی آنها را بین ۱۰۰ هزار نفر به صورت متمرکز انجام دهیم کل کارمزد این کار ۲۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر برخی شرکت‌های بورسی مانند نماد شوینده اعلام کرده است از اول شهریور سود سهامداران خود را از طریق سجام واریز می‌کند یا شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در نماد وبیمه اعلام کرده از ۴ اردیبهشت‌ماه سود خود را از طریق سجام واریز می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند گزارش پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت را نیز بخوانند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هنوز که برای خیلیها نیومده یا از مبلغی که گفتن کمتر ریخته شده این هر دفعه سه چهار هزار تومان ها سر از کجا در میارن نباید نطارت باشه برای هر نفر سه هزار تومان هم که کم بشه ببینید چه پول هنگفتی میشه

  • ناشناس

    سلام من سهامم ۱میلیونی هستش ولی برام ۹۰ واریز کردن در صورتی که گفته بودن سود سهام عدالت ۱ میلیونی باید ۴۰۰ هزار واریز بشه بعد نوشتن که ۵۰ درصد سود سهام عدالت وایز شد ببخشید ولی اون ۱۱۰ هزار تومن کجا رفت ؟؟؟؟

  • ناشناس

    با این وام دادن میخوان که سهام عدالت همش بشه مال خودشون دیگه مردم بیچاره دستشان به جایی نمیرسه آخه ۱۸درصد سود مردم بیچاره از کجا بیارن ۱۸درصد سود بدن

  • یاسر

    امروزصاخب خونه بیرونم کردلعنت به شمامجبورم فرداگوشیموبفروشم برای خرجی خانواده ام

  • ناشناس

    مسخره کردین بریزین دیگه اگه همین پول دست مابود کره مون مینداختن و میگرفتن ولی ببین به این شرکتها هیچی نمیگن چون دست خودشونه دیربریزن یا نریزن
    فکرمارو نمیکنن که زندگیمون لنگه

  • ناشناس

    منکل سهام خودم مىدم دو میلیون خریدار بیاد امیر على

  • س

    واسه ما هم از ۹۸ تا حالا چیزی نریختن از ۹۶ تا ۹۸ یه ۱۰۰ با یه ۶۰ ریختن .. دست شما بی بلا الهی بگم ….

  • ناشناس

    اقا من پنج تا سهام دارم میخوام بفروشم هرکی میخواد دیگه خسته شدم ازپس گفتن این هفته این ماه هرکی نفروشه پشیمون میشه

  • ناشناس

    ما که دیگه بیخیال سهام و یارانه و هر کوفت و زهر ماری که شما میدین شدیم نباشه این ۵۰ تومن و ۱۰۰ تومن شما بدتر مارو گدا کردین..کجابود که میلیونی به ملت بی چشم داشت کمک میکردین

  • ناشناس

    سلام وقتی کسی پیام ما را نمی خونه حتی نگاه نمی کنه ببینه مردم چقدر گرسنه هستن آیا پیام نوشتن ما فایده ای داره خواهشمندیم خیرین عزیز کمک کنید شماره کارت پنجاه هشت نود دو ده ده سی و نه هفتاد و هشت هفتاد و هشت سیزده