کد مطلب: ۵۱۲۲۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات وام رانندگان برای خرید مسکن / یارانه مسکن به چه کسانی می‌رسد؟

جزئیات وام رانندگان برای خرید مسکن / یارانه مسکن به چه کسانی می‌رسد؟

در هفته اخیر وزارت راه و شهرسازی طرحی را آغاز کرده که در آن مدعی است رانندگان برون‌شهری صاحب خانه خواهند شد. این درحالیست که در دیگر طرح حمایتی این وزارتخانه، حدود ۲۹ هزار متقاضی مسکن ملی آورده اولیه را واریز نکردند و از لیست دریافت مسکن ملی حذف شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وعده‌های دردسرساز حمایت‌های دولتی ادامه دارد. درحالی که هنوز پرونده مسکن مهر پس از یک دهه بسته نشده و اخباری متعددی از بازار سیاه خرید و فروش این مسکن‌ها منتشر می‌شود دولت به دنبال اجرای طرح‌های حمایتی جدیدی است.

دولت یازدهم هرچند چندان مدافع ادامه مسکن مهر نبود اما نه‌تنها در این دولت هم این طرح ادامه پیدا کرد بلکه طرح مسکن ملی نیز کلید خورد. در این طرح نیز به دلیل اعلام قیمت دستوری تا ۵۰ درصد ارزان‌تر از بازار امروز روزنامه دنیای اقتصاد نوشته که پیش‌بینی می‌شود بازار سیاه مسکن ملی نیز شکل بگیرد.

از سوی دیگر در طرح مسکن ملی طی هفته اخیر اعلام شد که بیش از ۲۹ هزار متقاضی آورده اولیه را واریز نکرده‌اند و به همین دلیل از لیست مشمولان حذف شده‌اند.

اما در طرح جدید دولت برای حمایت در بخش مسکن قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ این بار گویا نوبت به این شده که به اسم حمایت از رانندگان، یک طرح پرنقد مطرح شود.

درحالی که تعداد شاغلان کشور به بیش از ۲۳ میلیون نفر می‌رسد اما وزارت راه اعلام کرده برای گروه رانندگان برون‌شهری طرح اعطای وام مسکن کلید خواهد خورد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در هفته اخیر گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای امیدواریم به سرعت ساخت واحدهای مسکونی رانندگان برون‌شهری آغاز شود. جامعه هدف رانندگان فاقد مسکن در این طرح ۲۲۶ هزار نفر است که طی سه سال با واگذاری زمین در قالب تعاونی مسکن یا پروژه مسکونی در شهرهای جدید، این رانندگان خانه‌دار خواهند شد.

آن طور که مهر روایت کرده، اسلامی با بیان اینکه قرار است تسهیلات بانکی نیز در این طرح به رانندگان مشمول دریافت مسکن اعطا شود، گفته است: تعداد رانندگان دارای کارت هوشمند که فاقد مسکن هستند، به ۲۲۶ هزار نفر می‌رسد که طی سه سال تأمین مسکن آنها را مدیریت می‌کنیم. تعداد زیادی از این رانندگان در شهرهای کوچک هستند که به آنها زمین می‌دهیم. همچنین در شهرهای بزرگ در قالب پروژه‌های مشارکتی، رانندگان را در ساخت‌وساز واحدهای مسکونی مشارکت خواهیم داد.

اسلامی درباره همکاری وزارت دفاع در این طرح گفت: با وزارت دفاع هماهنگ کرده‌ایم تا به رانندگان دهک‌های پایین بخصوص رانندگان کمکی که وسیله نقلیه ندارند، یارانه مسکنی که به شاغلان و بازنشستگان این وزارتخانه داده می‌شود نیز پرداخت شود تا بتوانند خانه‌دار شوند.

آخرین اخبار بازار مسکن را در صفحه مسکن دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه زمانی میدن چه موقع و کدوم اداره بریم دنبالش

  • ناشناس

    مدیران اگر راست میگویند خانه بسازند وبصورت قسطی در اختیار قشر ضعیف جامعه بخصوص رانندگان غیر مالک بگذارند ..با حلوا حلوا گفتن دهان شیربن نمیشود ..
    دروغگویی و وعده های بسیار عمل نشده پدر مردم را در آورده است .. مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید میترسد .

  • ناشناس

    ای کاش این اتفاق میافتاد،از مستاجری خسته شدیم
    رانندگان را دریابید لطفا

  • ناشناس

    سلام بنده راننده برون شهری هستم وهنوز هیچ سرپناهی ندارم واجاره می دهم

  • نا شناس

    فقط یه اسم نوشتن چند ساله هیچ خبری نیس راننده تاکسی برون شهری هستم

  • ناشناس

    تورو خدا کمک راننده ماشین سنگین کنید اینا جونشون رو گذاشتن تو جاده هرچی کار میکنن باید بدان بیمه برجی یک میلیون صد وسیزده هزار تومان خدارو خوش نمیاد واقعا چه گناهی کردن با این قیمت کرایه خونه های نجومی واقعا میشه چیکار کرد هیچ کس به داد نمیرسه دخل وخرج باهم نمیخونه تورو خدا کمک کنید به جووونای که پشت ندارن حرف هامون برسه به دست مسولین خدا خیرتون بده

  • ناشناس

    تورو خدا کمک راننده های ماشین سنگین کنید واقعا دارن با جونشون بازی میکنن جونای که پشت ندارن واقعا قیمت کرایه خونه ها نجومی بیمه شد چند برابر خدا خیرتون بده یه کاری کنید ماهم از مستاجری نجات پیدا کنیم

  • یاور

    وای تورو خدا یه فکری به حال ما راننده ها کنید جونمون میزاریم کف دست تو جاده ها،،،اونوقت هیچی نداریم حتی یه سرپناه برای زن و بچمون

  • حسن

    فقط خواهش می کنم برای ما که ماشین نداریم وشوفرهستیم قسطی کنیدما اگه پول داشتیم اجاره نشین نبودیم

  • سید امیر

    سلام
    ضمن تشکر از وزیر راه و شهر سازی در مورد این نظریه و برنامه خوب
    ما رانندگان زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی هستیم
    همانطور که تمام وزارت خانه ها و ادارت برای کارمندان و زیر مجموعه هایشان مسکن تامین می‌کنند وزارت راه هم باید برای ما رانندگان مسکن تهیه کند و از زیر مجموعه و از اعضای خودش حمایت کند
    تا حالا که هیچ حمایتی نشده از سمت سازمان لااقل این یک مورد در حد حرف نباشه و انشالا بتونن یک سرپناه برای ما رانندگان تهیه کنند بنده ۱۶سال هست راننده هستم و همچنان مستاجر و ترسم از اینه که تا آخر عمر و بعد از من زن و بچه من سرپناهی نداشته باشندبا تشکر از شما انشالله با جدیت این کار به سرانجام برسد