کد مطلب: ۴۶۸۹۸۰

پرداخت سالانه ۳۵۰ هزار فقره وام ضروری به بازنشستگان کشوری

پرداخت سالانه ۳۵۰ هزار فقره وام ضروری به بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با اشاره به اینکه در طول سال ۳۵۰ هزار فقره وام ضروری به بازنشستگان پرداخت می‌شود، گفت: به زودی ۱۴ شرکت زیرمجموعه صندوق وارد بورس خواهند شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اکبر افتخاری، در خصوص واگذاری شرکت‌های صندوق بازنشستگی در بورس گفت: در حال حاضر ۱۴ شرکت در مسیر ورود به بازار سرمایه و بورس هستند.

وی تاکید کرد: اردیبهشت امسال شرکت پگاه گیلان در بورس عرضه شد و به تازگی نیز صندوق ETF را در بورس عرضه کردیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ۹۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان در صندوق ETF ثبت‌نام کردند و ما وام‌هایی را با اقساط یک‌ساله به آنها پرداخت کردیم تا بتوانند سهامدار شوند، گفت: قرار است در عرضه اولیه خود بازنشستگان در شرکت‌های زیرمجموعه سهامدار شوند که البته به طور دلخواه این اتفاق رخ می‌دهد.

افتخاری افزود: علاوه بر ۹۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان، ۸۴ هزار نفر نیز در ETF دولت ثبت‌نام کرده و سهامدار شدند.

وی با اشاره به ابلاغ برنامه «جهش تولید» به تمامی بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با استفاده از این برنامه، بهره‌وری بهتر و تولید بالاتری ایجاد می‌شود که ما نیز بتوانیم از منافع آنها در جهت بهبود وضعیت بازنشستگان استفاده کنیم.

افتخاری در خصوص افزایش قدرت خرید بازنشستگان کشوری گفت: طرح‌های مختلفی را آغاز کرده‌ایم و تا پایان سال نیز چندین طرح دیگر ارائه می‌شود تا بازنشستگان برای خرید کالا مشکلی نداشته باشند و قدرت خریدشان نیز بالاتر برود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: همچنین سبدی را برای جهیزیه فرزندان بازنشستگان طراحی کرده‌ایم که آنها بتوانند چند کالای مهم فرزندان خود را قسطی بخرند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های رفاهی بازنشستگان که شامل تخفیف و تقسیط است، ادامه خواهد داشت، گفت: همچنین به منظور سرگرم کردن و توانمندسازی بازنشستگان با حوزه هنری تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده‌ایم که بازنشستگان بتوانند علاوه بر استفاده از فضاهای هنری، از آموزش‌های مختلف هنری نیز بهره‌مند شوند.

افتخاری در خصوص وام ضروری بازنشستگان اظهار داشت: در طول سال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، حدود ۳۵۰ هزار فقره وام پرداخت می‌شود که پرداخت وام ضروری هر ماه انجام می‌شود. همچنین وام ازدواج فرزندان بازنشستگان نیز به صورت فصلی پرداخت خواهد شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.