کد مطلب: ۵۷۹۴۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واریز حقوق بازنشستگان آغاز شد / وام‌های ۷، ۱۰ و ۱۰۰ میلیونی برای بازنشستگان

واریز حقوق بازنشستگان آغاز شد / وام‌های ۷، ۱۰ و ۱۰۰ میلیونی برای بازنشستگان

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از روز گذشته شروع شده و براساس روال ماه‌های گذشته تا پایان ماه همه‌ی بازنشستگان حقوق شهریور خود را دریافت می‌کنند. همچنین سه نوع وام برای بازنشستگان وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی واریز حقوق از روز گذشته بیستم شهریور آغاز شده و تا پایان ماه جاری ادامه دارد. طبق برنامه تامین اجتماعی واریز حقوق‌ها براساس جدول حروف الفبا واریز می‌شود.

اکثر بازنشستگان حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند. بازنشستگانی که حقوق خود را از بانک‌های ملی، ملت، تجارت، پست بانک، سپه و کشاورری دریافت می‌کنند نیز حقوق این ماه را در روز ۲۰ شهریور می‌گیرند.

واریز حقوق بازنشستگان در ماه‌های گذشته پرحاشیه بوده، تا جایی که مابه‌التفاوت حقوق فروردین برای غیرحداقلی بگیران پنج ماه به تعویق افتاد و در نهایت با حقوق مرداد واریز شد. اما برخی از بازنشستگان که از مخاطبان تجارت‌نیوز هستند می‌گویند که مابه‌التفاوت دریافت نکرده‌اند. حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری نیز در روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریور واریز می‌شود.

۳ نوع وام برای بازنشستگان

برای هر دو گروه از بازنشستگان سه نوع وام وجود دارد.

اول: وام بازنشستگان لشگری و کشوری

افراد عضو صندوق بازنشستگی لشگری و کشوری وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند. طبق اعلام این صندوق درخواست ۱۳۰ هزار نفر برای وام بازنشستگی تایید شده که تاکنون سه نوبت پرداخت شده است.

اولین نوبت در هفته اول تیر، دومین نوبت هفته اول مرداد و سومین نوبت نیز در هفته سوم شهریور واریز شد. در هر نوبت بیش از ۲۰ هزار نفر وام ۱۰ میلیون تومانی می‌گیرند. سه نوبت دیگر از پرداخت این وام باقی مانده که در مهر، آبان و آذر پرداخت می‌شود. مرحله چهارم این وام حدود دو هفته بعد واریز می‌شود.

دوم: وام بازنشستگان تامین اجتماعی

مبلغ این وام برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هفت میلیون تومان است. به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان تاکنون ۱۲۰ هزار نفر وام دریافت کرده‌اند.

همچنین آنطور که مدیران تامین اجتماعی می‌گویند تا پایان امسال ۴۰۰ هزار بازنشسته در شش مرحله تسهیلات بانکی را دریافت می‌کنند. به طور متوسط هر ۴۰ روز، یک مرحله اجرا می شود. برای این امر در مجموع ۲۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

سوم: وام ۱۰۰ میلیون تومانی

بانک رفاه اعلام کرد به تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی که حقوق خود را از این بانک می‌گیرند وام ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

وامی با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت پنج ساله که شعب مختلف بانک رفاه شرایط را سخت‌تر کرده‌اند. براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز حقوق بازنشسته‌ای که متقاضی وام ۱۰۰ میلیون تومانی است باید بالای ۵ تا ۶ میلیون تومان باشد. همچنین برای این وام به سپرده‌گذاری چند ده میلیون تومانی به مدت چند ماه نیاز است.

این سه نوع وام اصلی است، اما وام‌های مختلف دیگری مثل وام ازدواج بازنشستگان کشوری و … نیز وجود دارد که مشمول همه بازنشستگان نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حرف حق تلخه پخش نکنید خخخخخخ نظراتی ک پسند شماست مشکلی نداره پسند ما نباشه ک کلا مشکل سازه براتون

    • ناشناس

      یعنی نمیشه

  • جمیل شاهرخی شما

    سلام وعرض ادب و بنده مشکل مالی دارم دو هفته پیش ده میلیون تومان وام به بنده حقیر تعلق گرفت حال. مشکلم حل نشده مجدداً میتونم ده میلیون تومان دیگه درخواست کنم بازنشسته‌ دادگستری هستم. جمیل شاهرخی خواهش میکنم… قبول بکنید

    • جمیل شاهرخی

      بنده حقیر جسارتی.. گفتم غلطی کردم .. دوباره میگم غلط کردم

  • ناشناس

    سلام وخسته نباشید من از این ماه مستمری بگیر شدم چون طلاق گرفتم ومتاسفانه هیچ پولی برا اجاره کردن ندارم به بانک رفاه برای وام صدمیلیونی مراجعه کردم فرمودند به ما کتبا اعلام نکردن فقط حرف میزنند به نظرتون کنار خیابون بزنم خوبه لطفا کمکم کنیدمشفق

  • ناشناس

    بنده وام ضروری گرفتم به لحاظ احتیاج مبرم میتوانم مجددا تقاضای کمک ووام بکنم به تعلق میگرد

  • جمیل شاهرخی 7

    برایتان توضیح دادم بنده حقیر بازنشسته دادگستری وام ده میلیونی گفتم مجدا میتوانم استفاده کنم. ممنونم

  • جمیل شاهرخی 7

    بنده وام ضروری گرفتم مجددآ میتوانم استفاده بکنم

  • جمیل شاهرخی 7

    خیلی عالی

  • جمیل شاهرخی 7

    غلط کردم

  • شهبازی

    سلام کردم ۳ماه ولی وام رو ندادن

  • ناشناس

    چرااا تا حالا خبری نشده