کد مطلب: ۳۵۰۰۰۵

رئیس بنیاد مستضعفان:

۹۰ درصد وام‌های بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان به روستاییان پرداخت می‌شود

۹۰ درصد وام‌های بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان به روستاییان پرداخت می‌شود

۹۰ درصد وام‌های بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان به مردم روستانشین پرداخت می‌شود زیرا پیشرفت و توسعه یک منطقه مستلزم پیشرفت و آبادانی روستاهای آن منطقه است.

رئیس بنیاد مستضعفان به مناسبت ایام دهه فجر در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرستان لنده بازدید و جریان روند پیشرفت و تکمیل طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی، اشتغالزایی در این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهندس سعیدی کیا، در آغاز این سفر در محل دفن شهدای جنگ تحمیلی در شهرستان لنده حضور یافت و در مراسم غبارروبی از مزار این شهدا ادای احترام کرد.

محمد سعیدی‌کیا در نشست شورای اداری شهرستان لنده اظهار داشت: این شهرستان در زمینه گردشگری، صنعت، کشاورزی و گیاهان دارویی دارایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهدافی که بنیاد علوی در مناطق محروم دارد فراهم کردن بستر برای ورود مردم به انجام کارهای مشارکتی و پای کار بودن آن‌ها برای توسعه شهر و آبادانی روستاهای خود است تا از ظرفیت مردم برای محرومیت‌زدایی استفاده شود و در صورت ضرورت نیز به تنهایی ورود می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان عنوان کرد: در بازرسی‌های به‌عمل‌آمده از روستای موگرمون، پل دره وحدت که باعث قطع ارتباطی ده روستا در هنگام بارندگی می‌شود، بنیاد علوی به تنهایی برای ساخت پل اقدام کرد.

سعیدی‌کیا ابراز کرد: ۹۰ درصد وام‌های بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان به مردم روستانشین پرداخت می‌شود زیرا پیشرفت و توسعه یک منطقه مستلزم پیشرفت و آبادانی روستاهای آن منطقه است.

وی به معدن گچ و فسفات روستای قیام اشاره داشت و بیان کرد: مدیران ذی‌ربط اطلاعات مربوط به این معدن را به‌صورت دقیق بررسی و در اختیار دفتر بنیاد علوی قرار دهند تا در اولین فرصت هلدینگ‌های مربوطه ورود پیدا کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور خطاب به بنیاد مسکن گفت: با توجه به اینکه شهرستان لنده در زمینه گردشگری دارای پتانسیل‌های فراوانی است، یک روستا تحت عنوان روستای پایلوت علوی انتخاب و زیرساخت‌های گردشگری در این روستا ایجاد شود.

سعیدی کیا در ادامه این سفر از روند اجرایی پروژه‌های بازسازی و تجهیز ۲۰ مسجد برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان (که دارای عضویت در صندوق‌های توان‌افزایی روستایی هستند) و طرح بازسازی و تجهیز ۵۵ مدرسه روستایی و شهری شهرستان لنده بازدید داشت.

وی پس از آن در جریان روند شروع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که در راستای حمایت از مشاغل و کسب‌وکارهای خرد روستایی برگزار می‌شود، قرار گرفت و با حضور در این مراکز از صندوق توان‌افزایی شهرستان لنده که ۱۳۰۰ نفر را تحت پوشش خود قرار داده، بازدید کرد.

همچنین یکی از برنامه‌های مورد توجه ساکنان در این سفر، برگزاری مراسم اهدای ۱۰۰ سند مالکیت املاک روستایی بود که در قالب تفاهم‌نامه ساماندهی ۵۰۰۰ سند مالکیت روستایی و شهری بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در حال اجراست.

وام‌های بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان

وام‌های بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان

وام‌های بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان

وام‌های بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان

وام‌های بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان

وام‌های بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.