کد مطلب: ۴۰۹۷۳۱

وام خرید کالا در بانک‌ها چقدر است؟

وام خرید کالا در بانک‌ها چقدر است؟

شرایط پرداخت وام خرید کالای ضروری در ۱۰ بانک مختلف که عمدتا مبلغ آن ۵۰ میلیون تومان است و برای تهیه لوازم خانگی پرداخت می‌شود. شرایط دریافت وام برای خرید لوازم خانگی ایرانی را در این گزارش بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگر برای خرید کالاهایی مثل لوازم خانگی بودجه کافی ندارید، می‌توانید روی وام خرید کالا که توسط بانک‌های مختلف ارائه می‌شود، حساب باز کنید. اغلب بانک‌ها این وام را با نرخ سود ۱۸ درصدی به مشتریان پرداخت می‌کنند و برای ضمانت آن به کارمندهای رسمی با گواهی کسر از حقوق احتیاج دارید. مبلغ این وام در بانک‌های مختلف متفاوت است و به 50میلیون تومان می‌رسد که می‌تواند به‌طور کامل هزینه‌های خرید لوازم خانگی اصلی را تامین کند.

بانک‌ها برای این وام دو روش مختلف دارند. بعضی با ارائه کارت اعتباری به مشتریانشان، خیال آنها را بابت خرید کالا راحت کرده‌اند و برخی دیگر وام را روی پیش فاکتور ارائه ‌شده توسط مشتری و صرفا در قالب چک در وجه فروشنده پرداخت می‌کنند. باید توجه داشته باشید که بانک‌ها صرفا با فروشنده‌های مورد اعتمادشان کنار می‌آیند و در این زمینه لازم است، فروشگاه‌های طرف قرارداد هر بانک را در سایتشان بررسی کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که وام خرید کالا صرفا برای کالاهای تولید داخل ارائه می‌شود. در این گزارش شرایط مربوط به وام خرید کالا در ۱۰ بانک را بررسی کرده‌ایم. احتمالا دیگر بانک‌ها هم چنین تسهیلاتی به مشتریانشان ارائه می‌کنند. بخشی از این گزارش براساس اطلاعات سایت «رده» تهیه شده است.

بانک آینده؛ تا سقف 50 میلیون و بهره 18 درصد

ترنج کارت بانک آینده یک کارت اعتباری تا سقف 50 میلیون تومان است که برای خرید کالای داخلی از شرکت‌های طرف قرارداد بانک آینده صادر می‌شود. باید توجه داشته باشید که می‌توان کارت اعتباری را با مبلغ 15 و 30 میلیون تومان هم دریافت کرد. مشتریان بانک آینده می‌توانند از این کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی استفاده کنند. این کارت 30 روز اعتبار دارد و هر چه از آن استفاده کنید، باید تا حداکثر 36 ماه معادل سه سال آن را به بانک برگردانید. نرخ بهره در نظر گرفته شده برای این تسهیلات، 18 درصد اعلام شده است. استفاده از این خدمات نیاز به سپرده‌گذاری در بانک آینده ندارد و برای دریافت آن باید ضامن شخصی داشته باشید. کارت اعتباری 15 میلیونی به یک ضامن و کارت اعتباری 30 و 50 میلیونی به دو ضامن با گواهی کسر از حقوق احتیاج دارد.

بانک انصار؛ تا سقف 2 میلیون و بهره 15 درصد

طرح حاتم بانک انصار برای خرید کالاهای ایرانی از نمایندگی‌های مجاز معرفی شده توسط این بانک راه‌اندازی شده‌است. در این طرح کارت اعتباری 20 میلیون تومانی برای خرید کالا از این نمایندگی‌ها به مشتری ارائه می‌شود. مهلت بازپرداخت اعتبار این کارت که در قالب وام در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، 36 ماه و با نرخ 15 درصد است. دریافت این وام به دو ضامن با کسر از حقوق نیاز دارد. گفته می‌شود می‌توان با ارائه پیش فاکتور خرید کالای ایرانی هم این وام را در قالب چک در وجه نمایندگی‌های فروش دریافت کرد.

بانک تجارت؛ تا سقف 24 میلیون و بهره 18 درصدی

بانک تجارت در قالب طرح پیوند ایرانی، تا سقف 24 میلیون تومان ظرف مدت 30 روز به مشتریانش وام پرداخت می‌کند. دریافت این وام یک نفر ضامن با گواهی کسر از حقوق یا دو نفر ضامن مورد تایید بانک لازم دارد. برای استفاده از این وام باید از سایت فروشگاه رفاه و بعد از انتخاب کالای مورد نظر، معرفی‌نامه بگیرید و به همراه پیش فاکتور به شعبه بانک مراجعه کنید. شعبه حداکثر تا یک ماه اعتبارسنجی کرده و مبلغ وام را تا سقف 24 میلیون تومان به حساب فروشگاه واریز می‌کند. مدت بازپرداخت برای وام خرید کالا در این طرح 36 ماه در نظر گرفته شده و نرخ بهره آن سالانه 18 درصد است.

بانک دی؛ تا سقف 24 میلیون و بهره 18 درصدی

فیروزه کارت بانک دی با اعتبار 10، 20 و 30 میلیون تومانی برای خرید کالا و خدمات از شرکت‌های تولیدی، خدماتی و بازرگانی داخلی طرف قرارداد با بانک دی صادر می‌شود. طوری که مشتری بانک بدون نیاز به سپرده‌گذاری می‌تواند این کارت اعتباری را دریافت و از دستگاه‌های کارتخوان موجود در این شرکت‌ها خرید کند. دوره بازپرداخت این تسهیلات بین یک تا سه سال است. نرخ بهره در نظر گرفته شده برای آن با توجه به دوره بازپرداخت بین هفت تا 18 درصد اعلام شده و مشتری برای دریافت وام به ازای هر 10 میلیون تومان باید یک ضامن با گواهی کسر از حقوق به بانک معرفی کند.

بانک سامان؛ تا سقف 50 میلیون و بهره 18 درصدی

بانک سامان بعد از سه تا شش ماه سپرده‌گذاری، به مشتریانش متناسب با میانگین سپرده و تا سقف 50 میلیون تومان وام خرید لوازم خانگی ارائه می‌کند. برای دریافت این وام نیازی به کارمند رسمی نیست و ضمانت لازم برای دریافت این وام 50 میلیونی، سند ملک اعلام شده است. باید توجه داشته باشید که 15 درصد از مبلغ وام بلوکه می‌شود. نرخ بهره در نظر گرفته شده برای آن 18 درصد است و مدت بازپرداخت آن به 60 ماه معادل پنج سال می‌رسد. در بین بانک‌های مختلف که وام خرید کالا ارائه می‌کنند، این بانک رقم بالاتری را در نظر گرفته، اما دریافت آن پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد که از جمله آن می‌توان به خواب سه تا شش ماه سپرده بدون سود اشاره کرد.

بانک صادرات؛ تا سقف 50 میلیون و بهره 18 درصد

وام 50 میلیونی خرید کالای مصرفی بادوام، از جمله تسهیلات بانک صادرات برای مشتریانش است. دریافت این وام نیاز به سپرده‌گذاری در بانک ندارد، اما باید یک حساب قرض‌الحسنه یا سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در این بانک افتتاح کنید. این وام در ازای معرفی دو ضامن با گواهی کسر از حقوق ارائه می‌شود. دریافت وام به صورتی است که باید ابتدا از فروشنده پیش فاکتور تهیه کنید و سپس به بانک بروید. وام در قالب چک در وجه فروشنده صادر شده و باید نهایتا 80 درصد مبلغ پیش‌ فاکتور را شامل شود. به عبارتی در هر صورت 20 درصد هزینه خرید کالا برعهده خودتان خواهد بود. مدت بازپرداخت این وام حداقل 25 و حداکثر 36 ماه اعلام شده و اقساط آن ماهانه و مساوی است. نرخ بهره برای پرداخت اینن وام 18 درصد است.

بانک ملی؛ سقف 50 میلیون و بهره 18 درصد

بانک ملی برای خرید کالاهای ایرانی از تمام فروشگاه‌های مجاز کشور که فهرست آن در سایت وزارت صمت آمده، وام پرداخت می‌کند. سقف این وام در سایت بانک ملی هشت میلیون تومان اعلام شده، اما در شعب می‌توان تا سقف 50 میلیون تومان وام گرفت. مشکل اینجاست که به ازای هر 10 میلیون تومان باید یک ضامن با گواهی کسر از حقوق به بانک معرفی کنید و با این تفسیر برای دریافت وام 50 میلیونی باید پنج ضامن داشته باشید که کار ساده‌ای نیست. نرخ سود تسهیلات در نظر گرفته شده برای وام خرید کالا، 18 درصد سالانه است و مدت بازپرداخت آن به حداکثر 48 ماه معادل چهار سال می‌رسد. اقساط این وام به صورت مساوی و ماهانه در نظر گرفته می‌شود.

بانک مهر اقتصاد؛ تا سقف 30 میلیون و بهره 15 تا 18 درصد

کارت‎‎‌های اعتباری بانک مهر اقتصاد با مبالغ پنج، 10، 20 و 30 میلیون تومانی برای خرید کالای ایرانی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. با این کارت صرفان می‌توان از دستگاه‌های کارتخوان فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک مهر اقتصاد استفاده کرد. برای دریافت این تسهیلات ابتدا باید به یکی از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک مهر اقتصاد مراجعه و با انتخاب کالای مورد نظر، پیش فاکتور تهیه کنید. بانک با توجه مبلغ پیش‌فاکتور و توانایی پرداخت اقساط توسط مشتری، کارت اعتباری خرید ارائه می‌کند و با آن می‌توانید کالای مورد نظرتان را خریداری کنید. توجه داشته باشید که برای دریافت تسهیلات باید مبلغ 50 هزار تومان در حساب قرض الحسنه سپرده‌گذاری کنید. مدت زمان بازپرداخت اقساط در این طرح 36 تا 48 ماه در نظر گرفته شده و نرخ بهره با توجه به مدت بازپرداخت، بین 15 تا 18 درصد تعیین می‌شود. در صورتی که اقساط وام را به موقع پرداخت کنید، می‌توانید در هر سال سه مرتبه کارت اعتباری خود را شارژ کنید.

بانک پارسیان؛ تا سقف 10 میلیون و بهره 18 درصد

تسهیلات در نظر گرفته شده برای خرید کالای ایرانی در بانک پارسیان، تا سقف 10 میلیون تومان است و نهایتا باید 80 درصد از هزینه خرید کالا را شامل شود. به عبارتی در هر صورت 20 درصد هزینه کالا بر عهده خودتان خواهد بود. باید توجه داشته باشید که این وام صرفا برای خرید کالای تولید داخل ارائه می‌شود. اقساط این وام به صورت ماهانه و مساوی در نظر گرفته شده و حداکثر تا 36 ماه معادل سه سال قابل پرداخت است. سود در نظر گرفته شده برای این وام 18 درصد است و برای دریافت آن باید یک ضامن با گواهی کسر از حقوق به بانک معرفی کنید. این وام صرفا روی پیش‌فاکتور و در قالب چک در وجه فروشنده سپرداخت می‌شود و امکان دریافت نقدی آن وجود ندارد.

موسسه اعتباری ملل؛ تا سقف 48 میلیون و بهره 18 درصد

موسسه اعتباری ملل که قبلا آن را به نام موسسه اعتباری عسکریه می‌شناختیم، تا چهار برابر مبلغ سپرده، وام خرید کالا پرداخت می‌کند. حداکثر مبلغ در نظر گرفته شده برای این وام 48 میلیون تومان است و در قالب کارت اعتباری به مشتریان ارائه می‌شود. نرخ بهره این تسهیلات 18 درصد است، اما سودی که به سپرده شما تعلق می‌گیرد کمتر از دو درصد محاسبه می‌شود. چرا که سپرده شما در قالب حساب قرض‌الحسنه سپرده‌گذاری می‌شود. مبلغ سپرده‌تان باید تا پایان تسویه حساب نزد بانک باقی بماند. مدت زمان بازپرداخت این وام 36 ماه است و دراین مدت نمی‌توانید از حساب سپرده‌تان پول برداشت کنید. برای دریافت این وام 48 میلیونی لازم است یک فقره چک ارائه و یک ضامن با گواهی کسر از حقوق به بانک معرفی کنید. هزینه‌های جانبی از جمله تشکیل پرونده برای دریافت وام خرید کالای موسسه اعتباری ملل حدود 55 هزار تومان است.

منبع: هفت صبح

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Mmmm

    ضامن دارم هم کسر از حقوق داره هم پروانه کسب بقیه چیزا ضمانت برای انواع وام های بانکی با کمترین قیمت

    • Roya

      سلام کدوم شهرید

    • ناشناس

      سلام کسرازحقوقشومیفروشه؟؟

    • ناشناس

      اگه ضامن دارید به من معرفی کنید نیاز ضروری دارم واسه جراحی میخام وام بگیرم ضامن ندارم بابتش پول میدم ممنون میشم

  • امیر

    بیشتر آدمای پول لازم ضامن ندارن

  • امیر

    من که وام ازدواجمم نتونستم بگیرم

    • fatemeh

      خب بفروشید به ما

  • ناشناس

    متاسفم به رییسی که به دروغ 120 میلیون منو 3 ماه تو حساب نگ داشت و امروز با ترش رویی گفت که بجای 5 ساله 3 ساله میتونم بدم.لعنت به این مدیریت ناسالم

  • ناشناس

    اخه چرا باید اینقدر سود داشته باش همش ضرر من ده میلیونی قبلا گرفتم خیلی سودش بالا، بانک ملی رو دل نکنه هر ده میلیون یه ضامن میخواد کاش یکم شرایطش بهتر بود میتونستیم بگیریم ما

  • ناشناس

    بنظر دولت مردان ، با ۵۰ ملیون توی این وصع آشفته و هرج و مرج بازار کدوم لوازم ضروری رو میشه خرید ؟؟؟؟؟

  • معصومه

    ماچند ساله تلوزیون نداریم برق ضعیف وقوی شد سوخت لوازمش نیست وتحریم است نمیاد ایران وهر بار جور میکنیم بخریم گرونتر شده از دیدن تلوزیون منصرف شدیم به لطف دولت ودلالها وتحریم رادیو گوش میکنیم ممنونم از مسئولین وبقیه واسه این همه خوبی ایران تو فکرم کدوم کشور بهتره که برویم

  • ناشناس

    برای یک وام پنجاه میلیونی یک یا دو نفر ضامن کارمند با فیش کسرازحقوق میخوایید اگه اینا رو داشتم چ نیازی ب وام گرفتن بود ازشون نفری بیست و پنج تومن قرض می گرفتم
    واقعا دمتون گرم با کالای ایرانی تون

  • عبدالله

    سلام، یک فرهنگی بازنشسته هستم، برای پسرم رفتم خواستگاری و 6 قلم جنس رو باید تهیه کنم،تصمیم گرفتم کالای ایرانی با برند ایرانی تهیه کنم، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، تلویزیون، اجاق گاز فردار رو قیمت گرفتم حد وسط، حدود 75 میلیون تومان شد، حالا فرش و سرویس خواب رو محاسبه نکردم، و بانک ها هم تا 50 میلیون بیشتر وام نمیدهند، به نظر شما چه راه حل دیگری وجود داره تا بتونم این اقلام رو تهیه کنم؟ آیا بانکی که بیش از 50 میلیون وام می ده رو سراغ دارید؟ یا اینکه خود نمایندگی ها و کارخانجات از مسئولین امر تقاضای ازدیاد وام خرید کالا رو بکنند یا اینکه قیمت اجناس و لوازم رو پایین بیاورند. متشکرم

    • ناشناس

      واسه خودت رفتی خواستگاری یا پسرت؟ واسه پسری که شما همه چیزشو میخری هیچ وقت زن نگیر عمو

  • ناشناس

    آیابانک مهراقتصادبرای وام کالانیازی به ضامن ندارد