کد مطلب: ۴۰۸۴۳۱

یک مقام آگاه بانکی پاسخ می‌دهد:

آیا مالیات بر سود سپرده همچنان در دستور کار است؟

آیا مالیات بر سود سپرده همچنان در دستور کار است؟

یک مقام آگاه بانکی می‌گوید: اینکه موضوع اخذ مالیات بر سود سپرده بانکی از سوی وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی تکذیب شده به معنی تکذیب کلیت موضوع نیست، بلکه درمورد رقم مربوط به آن بوده که نرخ مالیاتی آن برابر صفر در نظر گرفته شده است. در مجموع با توجه به وضعیت اقتصادی کشور گرفتن مالیات از سود سپرده‌ها تاثیر مطلوبی را برجای نخواهد گذاشت.

طی روزهای گذشته سازمان امور مالیاتی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی در پیش‌نویس اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم درصدد اخذ مالیات از سود سپرده بانکی و سود سهام بر آمدند که به سرعت از سوی رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد کشور تکذیب شد.

یک مقام آگاه بانکی در گفتگو با تجارت‌نیوز با ارزیابی این موضوع می‌گوید: بحثی که مطرح شد مربوط به بند 54 اصلاحیه‌ای است که قرار بود به ماده 104 قانون فعلی الحاق شود و درباره مالیات بر درآمد ناشی از سپرده‌گذاری بود که یک نوع مالیات بر درآمد محسوب می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: اینکه این موضوع از سوی وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی تکذیب شده هم به معنی تکذیب کلیت موضوع نیست بلکه درمورد رقم مربوط به این قلم در تصمیمی اخیرا بوده است. افراد مذکور اعلام کردند این رقم باید معادل صفر باشد و نگفته‌اند که این قلم به طور کلی حذف شود.

این مقام بانکی عنوان می‌کند: تاثیر مالیات بر سود سپرده هم بیشتر از جهت شفافیت است، اما اگر این رقم را آن‌طوری که در پیشنهاد اولیه مطرح شد رقم دیگر در نظر می‌گرفتند هم نرخ سود سپرده‌ها و هم نرخ سود تسهیلات را تحت تاثیر قرار می‌داد.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور گرفتن مالیات از سود سپرده‌ها تاثیر مطلوبی را برجای نخواهد گذاشت. با این وجود در حال حاضر این موضوع تکذیب شده و فعلا نرخ مالیاتی آن برابر صفر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس باید رفت همون دلار خرید

    • ناشناس

      مردم می خواهندارزش سرمایه شان حفظ
      شودو درصورت عملی شدن طرح سرمایه هاازبانک خارج وسمتی دیگرخواهدرفت وباز باعث التهاب بازار خواهدشد