کد مطلب: ۵۳۴۷۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خواسته جدید یارانه‌بگیران: «وام را ببخشید»

خواسته جدید یارانه‌بگیران: «وام را ببخشید»

دولت به صورت ماهانه اقساط دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا را از دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی کسر می‌شود، حالا مردم از دولت می‌خواهند که این وام را ببخشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت در سال گذشته برای کمک به معیشت خانوارها در دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا پرداخت کرد. پشتوانه پرداخت هر دو مرحله یارانه بود در مرحله اول یارانه نقدی و در مرحله دوم یارانه معیشتی بنزین.

در مرحله اول که در آخر بهار سال قبل پرداخت شد و بیش از ۲۱ میلیون سرپرست خانواری که یارانه نقدی دریافت می‌کنند متقاضی دریافت این وام شدند و قرار شد اقساط به صورت ماهانه از یارانه خانوار کسر شود.

مرحله دوم نیز شش ماه بعد یعنی در آذر پرداخت شد اما این بار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشخیص داد که فقط هفت میلیون خانوار یارانه معیشتی‌بگیر مستحص دریافت وام هستند.

بنابراین در حال حاضر هفت میلیون خانوار به صورت ماهانه از هر کدام از یارانه نقدی و معیشتی‌شان مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان کسر می‌شود. همچنین حدود ۱۴ میلیون خانوار که فقط یارانه نقدی دریافت می‌کنند این مبلغ را از یارانه‌شان پرداخت می‌کنند.

بنابراین در اردیبهشت از یارانه نقدی یازدهمین قسط مرحله اول وام کرونا و از یارانه معیشتی بنزین پنجمین قسط مرحله دوم این وام کسر می‌شود.

اما یارانه‌بگیران که تاکنون امید به افزایش یارانه‌ها داشته‌اند حالا می‌گویند که اگر قرار نیست به یارانه اضافه شود کاش حداقل دولت این وام را ببخشد و اقساط آن را از یارانه ماهانه کم نکند.

«۱میلیون تومن پارسال وام گرفتیم حالاازپارسال تاحالا دارن قسطشومیبرن یعنی هرماه ۲۰هزارتومن واسم میریزن»

«تو این شرایط کم کردن اقساط وام از یارانه خیلی خجالت آوره»

«موندم با یارانه ۳ نفر که وام ی ملیونیم قسطش کم میکنن چه جوری یک ماه زندگی کنم والاپول یه بسته پوشک نمیشه»

«کاش اقای روحانی این قسط وام یارانه ببخشه.جای دوری نمیره….»

«من خانواده سه نفره هستم که ۳۰ تومان از یارانه برا وام یک میلیونی کسر میشه کلان ۱۰۶ تومان که پول آب وبرق وگاز نمیشه بیان من برج ۵۰۰ تومان میدم خرج خونه یک خانواده سه نفره رو بدین حرف الکی نزنین من برج یک میلیون اجاره خونه میدم که با آب وبرق وگاز میشه ۱۲۰۰»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وقعا من موندم جواب خد را چی میدید تو این گرونی مردم را مسخره کردند بجای اینکه یارانه را ملیونی بدهند دست ملت حتی حاضر نیستند به هر نفر پانصد هزار تومان یارانه بدهند وحرف از وام میزنند واقعا بدتر از روحانی این دولت جدید هست هزار برابر بدتر ما باید یارانه حداقل نفری پانصد هزار تومان بگیریم بدون وام وقسط باید بلا عوض باشد .چه پولی داریم که قسط بدیم

  • صابر

    والا من تا حالا یارانه نگرفتم..۴۰ ۵۰ تومن چی هست که بخوای منتظرش باشی.صف عابر بانک وایسی..قسط وام چی چی کم میکنن.سر پرست خانوار نیستی تعلق نمیکیرد..پول یه بسته نت هم نیست.‌

  • ناشناس

    سلام خسته تباشید به کمک احتیاج دارم دست م خیلی خیلی خالیه مستجرم اگه میشه لطفی کنید کمک ی کنید ممنون میشم

  • ناشناس

    هرجای دنیا بری بگی ما با ۴۵تومن یارانه زندگی میکنیم از خنده روده بر میشن چه برسه به اینکه بگی ۳۵تومنشو واسه قسط کم میکنن و اون ۱۰تومن دیگه شم هرروز تهدید میکنن که میخوایم قطعش کنیم.واقعا خنده داره

  • ناشناس

    باور کنین یخته الا ن تو خر ج خونم موندم همون مونده…

  • ناشناس

    سلام لطفا این قصد وام کرونا رو ببخشید مردم نان شب بع زور دارن

  • معیشت

    سلام لطفا این بلای نگهانی که برام مردم نازل شده لطفا ببخشید این قصد وام کرونا مردم رو گذاشته فشار چقدر زجر بکشن از وقتی کرونا امده مردم گرفتار شدن بجای کمک مردم کنین بدتر بدبختشان نکنین خواهشن

  • ناشناس

    من یک نفر هستم بعد از وام اول تازه اسم منو بردن توی لیست یارانه معیشتی بگیر ها بعد که وام دوم رو دادند الان هر کدوم از یارانه معیشتی و نقدی فقط 15000 تومن برام واریز میشه خدایی ببخشید باقیش رو بابا این همه مسئولین با حقوق های بالا پشت میز خدمت مثلا به ما هر کاری می خواهند می کنن بعد ما قشر کم بضاعت باید اینجوری پس بدیم …

  • طالبی

    باسلام به بنده یک میلیون وام یارانه پرداخت کردند ومتاسفانه قسطش راازهردویارانه ام معیشتی بنزین ونقدی کسر می کنند. دزدی که شاخ ودم نداره هیچ کس هم پاسخگونیست.

  • ناشناس

    سلام،یه سوال داشتم آیا میشه بقیه وام یارانه را یکجا پرداخت کرد؟ لطفا اگه کسی خبر داره اطلاع بدید،ممنون.