کد مطلب: ۳۶۶۱۹۰

بانک‌ها ۳ ماهه ۱۹ هزار میلیارد تومان وام دادند

بانک‌ها 3 ماهه 19 هزار میلیارد تومان وام دادند

رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: 189 هزار میلیارد ریال طی سه ماهه گذشته به نظام تولید کشور کمک شد که موجب رونق و تحولات خوبی در بخش تولید شده است.

به گزارش تجارت‌نیو ز، عبدالناصر همتی امروز در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس که به منظور بررسی راه‌های رونق تولید در حال برگزاری است با اشاره به شرایط اقتصادی کشور افزود: از اواخر سال گذشته برنامه های ما برای رونق تولید به صورت خوبی اجرا شده به طوری که 189 هزار میلیارد ریال طی سه ماهه گذشته به نظام تولید کشور کمک صورت گرفت و این امر موجب رونق و تحولات خوب در بخش تولید شد.

وی با بیان اینکه​ در سال گذشته 55 درصد سرمایه گردش ریالی ما به بخش صنعت اختصاص داشت، گفت: 357 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در 11 ماه گذشته بوده که 55 درصد آن به بخش صنعت اختصاص یافت که امسال این رقم به 65 درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس کل بانک مرکزی حمایت از صنایع کوچک را از برنامه‌های سال جاری این بانک خواند و افزود: در سال گذشته به 23 هزار و 328 بنگاه اقتصادی 189 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که این سیاست در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: برنامه های لازم را برای تامین ارز واحدهای تولیدی داریم همچنین نسبت به ثبت سفارش ها با احتیاط اقدام خواهیم کرد تا منابع را بیشتر صرف مواد اولیه مورد نیاز کشور کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:​ تامین کالاهای اساسی و ضروری کشور از اولویت های برنامه های ماست که ارز آن به نحو احسن تامین خواهد شد.

همتی با بیان اینکه ارز نیما را هم در سامانه نیما تقویت می‌کنیم، افزود: طی یک ماه گذشته یک و نیم میلیارد دلار صادرات داشته ایم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: 40 میلیارد دلار میزان صادرات غیرنفتی سال گذشته بوده و امسال برنامه داریم که کمک بیشتری به صادرات شود تا آنها ارز مورد نیاز خودشان را به چرخه اقتصاد کشور برگردانند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.