کد مطلب: ۵۰۱۹۳۵

واژگونی یک فروند شناور در جزیره لارک / تلاش برای نجات جان ۷ خدمه

واژگونی یک فروند شناور در جزیره لارک / تلاش برای نجات جان ۷ خدمه

یک فروند شناور لندینگرافت در ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک واژگون شد. تلاش برای نجات جان ۷ سرنشین این شناور توسط تیم‌های جستجو و نجات دریایی در منطقه ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ "اسماعیل مکی‌زاده" معاون دریای بنادر و دریا نوردی هرمزگان در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۱۸:۳۰ روز گذشته ۵ دی ماه پیامی مبنی بر آب‌گرفتگی یک فروند شناور لندینگ کرافت در موقعیت جنوب شرق جزیره لارک از رله رادیویی کشتی عبوری در تنگه هرمز به مرکز جستجو و نجات دریایی استان مخابره شد.

وی افزود: بلافاصله پس از وصول پیام، شناور ناجی ۱۲ از جزیره قشم به موقعیت اعزام و هماهنگی لازم برابر طرح استانی جستجو و نجات دریایی با عوامل مرتبط از جمله ندسا، نداجا و دریابانی استان و شناورهای عبوری در منطقه تنگه هرمز جهت پایش دریایی و هوایی منطقه صورت گرفت.

مکی‌زاده اظهار داشت: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و تاریکی هوا عملیات آغاز و از سحرگاه امروز ۶ دیماه جستجو و نجات دریایی با کمیت و کیفیت بیشتری ادامه یافت.

این مقام مسئول اضافه کرد: مقارن با ساعت ۱۵:۳۰ روز جاری و در ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک شناور مذکور به حالت واژگون توسط ناجی ۱۲ و در موقعیت حدودا ۱۶ مایلی جنوب غربی کوهستک و ۹ مایلی شمال شرقی هرمز پیدا شد.

مکی‌زاده بابیان اینکه عملیات جستجو ونجات برای یافتن ۷ نفر از خدمه این شناور ادامه دارد، اظهار داشت: با بسیج تمام امکانات و نیروها و همچنین با اطلاع‌رسانی به شناورهای عبوری و مراکز جستجو و نجات دریایی کشورهای عمان، امارات متحده عربی و پاکستان در تلاش هستیم تا افراد مفقود شده را پیدا نمائیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صاحت خواب

  • ناشناس

    روحشون شاد