کد مطلب: ۵۷۸۴۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مردم هر کشور چه واکسنی تزریق کردند؟ + اینفوگرافیک

مردم هر کشور چه واکسنی تزریق کردند؟ + اینفوگرافیک

سینوفارم، استرازنکا و برکت واکسن‌هایی هستند که در ایران تزریق می‌شود. اما کشورهای منطقه و همسایگان ما چه واکسنی زدند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، از آنجا که کرونای دلتا شیوع پیدا کرده است، برخی کشورها تزریق دز سوم واکسن‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند. از جمله این کشورها می‌توان به آلمان و بریتانیا اشاره کرد. برخی کشورها نیز هنوز بسیاری دز دوم را هم تزریق نکرده‌اند. اما در کشورهای دیگر چه واکسنی تزریق می‌شود؟

در کشورهایی از جمله عراق، افغانستان، ارمنستان واکسن فایزر تزریق می‌شود. همچنین در کشورهایی مثل پاکستان و کنیا واکسن مدرنا تزریق می‌شود.

کشورها 01 017771

در ایران نیز شیوع گونه دلتا روزانه جان بیش از ۵۰۰ را می‌گیرد. ضمن اینکه تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۳۲ میلیون دز رسیده است. سینوفارم، استرازنکا، اسپوتنیک و برکت واکسن‌هایی است که به مردم تزریق می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خودم

    چرا فقط واکسن های انگلیسی و آمریکایی رو بررسی کردین؟؟
    آها… اصلاح طلبید… متوجه شدم…

    • سام

      چه ارتباطی داره؟ الان وقت مناسبی برای این حرفها نیست! هر کی از واکسن فایزر تعریف کنه اصلاح طلبه ؟ بازی دیشب تیم پرسپولیس در تاجیکستان را دیدید ؟ استادیوم مملو از مردم بود و حتی ماسک هم نزده بودند. تاجیکستان کل مردم را با واکسن روسی اسپوتنیک و چینی سینو فارم واکسینه کرده و بسیار عالی جواب گرفته.
      اتفاقا در دولت آقای روحانی بود که واکسن زدن برای مردم تبدیل به آرزو شده بود و حتی سبد اهدائی کوواکس با چند میلیون واکسن و دهها دستگاه ساخت اکسیژن و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداند و قبول نکرد !! پس از شروع دولت فعلی آقای رئیسی ورود انواع واکسن سرعت بسیاری گرفت. و ورود هر گونه واکسن ( حتی فایزر و مدرنا ) نیز آزاد اعلام شده. باید کمک کنیم شر این بیماری از سر مردم کشور کنده شود.

  • ناشناس

    با جان مردم بازی نکنید، ،بذارید مردم تا بیش از این کشته نشدن فایزر آمریکای را بزنن چون ۹۹٪درصد بدن رو تظمین می‌کنه، این جان مردم هست،

    • ناشناس

      الان امریکا که فایزر زدند فوتی ندارند یک مقدر فکر کنید بعد نظر دهید

    • سام

      بیش از هشتاد درصد کشته شدگان کرونا در آمریکا و اروپا کسانی هستند که اعتقادی به زدن واکسن نداشتند. متاسفانه اخبار صدا و سیما آمار مرگ و ابتلا در آمریکا یا اروپا را بصورت یکطرفه و ناقص میدهد. در مقایسه با وسعت و جمعیت کشورها اگر حساب کنیم، ایران بیشترین مرگ و میر و ابتلا به کرونا را داراست! در اروپا تغریبا تمام مرگ و میرها در افرادی اتفاق میافتاد که واکسن نزدند یا دچار بیماری بودند و واکسن هم میزدند میمردند. مگر قبل از ورود کرونا و واکسن، سکته قلبی و مغزی و لختگی خون و بیماریهای کشنده دیگر نداشتیم ؟ فرقی نمیکند اثبات شده واکسنهای کرونا نقش زیادی در جلوگیری از مرگ و میر و بستری شدن مردم دارد چه برکت و چه فایزر، هر واکسنی بود بزنید. اگر هم کرونا بگیریم کارمان به آی سی یو و دستگاه اکسیژن بسیار کمتر میشود. توجه کنید که 4 هفته بعد از تزریق دز دوم واکسنها بدن در مقابل بیماری کرونا مقاومتر میشود و قبل از این امکان گرفتن کرونای شدید وجود دارد. چیزی که اکثرا نمیدانیم.

  • سهیل

    ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻋﺮﺍﻕ، ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ، ﺍﺭﻣﻨﺴﺘﺎﻥ ﻭﺍﮐﺴﻦ ﻓﺎﯾﺰﺭ ﺗﺰﺭﯾﻖ ﻣﯽﺷﻮﺩ
    ?????????????
    ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯾﯽ ﻣﺜﻞ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﮐﻨﯿﺎ ﻭﺍﮐﺴﻦ ﻣﺪﺭﻧﺎ ﺗﺰﺭﯾﻖ ﻣﯽﺷﻮﺩ.
    ?????????????

    • سام

      در ارمنستان حتی یک دز واکسن فایزر وجود نداشت و فقط اسپوتنیک V بود که در حد وسیع موجود بود. که بعدا سختگیرانه شد و باید حداقل 10 روز قبل از دریافت واکسن در یکی از هتلهای شهر ایروان اقامت میکردیم و با داشتن برگه تائیدیه هتل واکین اسپوتنیک میزدند. البته تعدادی فایزر هم توسط سبد اهدائی کوواکس وارد آنجا شد که تعدادی هم به هموطنان ما رسید که البته هم اکنون در تزریق دز دوم به مشگل خوردیم. فایزر موجود نیست اسموتنیک هم بسیار کم است .
      در عراق،بخش خود گردان کردستان فایزر استفاده شد که بیشتر آن به صورت قاچاق وارد ایران شد.روسیه به کشور جنگ زده با اقتصادی بسیار ضعیف شده ارمنستان کمک زیادی کرد و واکسن اسپوتنیک را رایگان به آنجا اهدا کرد. ولی مردم کلا اعتقادی به کرونا ندارند و استقبال نشد. بیشترین تعداد واکسن فایزر و مدرنا در کشورهای اروپای غربی استفاده شد و در کشورهای پولدار جنوب خلیج فارس مثل امارات و بحرین و قطر واکسن سینو فارم ! ! در سطحی وسیع استفاده شده که دلیلش ساخت کارخانه مونتاژ و خط تولید واکسن سینوفارم در دبی هست. سبد اهدائی کواکس که در اواسط بهار امسال، توسط سازمان بهداشت جهانی به ایران ارسال شد و حامل واکسن مدرنا و دهها دستگاه پرتابل تولید اکسیژن بود که متاسفانه همگی را به همراه تعداد زیادی پزشکان بدون مرز را برگرداندند. ببخشید که طولانی شد

  • سهیل

    ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﯿﺰ ﺷﯿﻮﻉ ﮔﻮﻧﻪ ﺩﻟﺘﺎ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺟﺎﻥ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۵۰۰ ﺭﺍ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ ﺿﻤﻦ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻋﻼﻡ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻭﺍﮐﺴﻦﻫﺎﯼ ﺗﺰﺭﯾﻖ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻪ ۳۲ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺩﺯ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺳﯿﻨﻮﻓﺎﺭﻡ، ﺍﺳﺘﺮﺍﺯﻧﮑﺎ، ﺍﺳﭙﻮﺗﻨﯿﮏ ﻭ ﺑﺮﮐﺖ ﻭﺍﮐﺴﻦﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺗﺰﺭﯾﻖ ﻣﯽﺷﻮﺩ.
    ?????????????

    • بهرام

      اسپوتنیک بسیار کم وارد میشود و فقط برای اشخاصی هست که دز اول را اسپوتنیک زدند. کلا چهار نوع واکسن به تائید سازمان بهداشت جهانی رسیده، 1- فایزر 2- سینو فارم 3- مدرنا 4- آسترازنیکا.
      اسپوتنیک فقط برای تزریق اضطراری مجوز داره و واکسن بهارات که در سطح وسیعی از هند استفاده شد و تا حد زیادی جلوی مرگ و میر هندی ها رو گرفت هنوز مجوز نگرفته. برای گرفتن تائیدیه سازمان بهداشت جهانی باید از چندین مرحله بسیار سخت عبور کنند و کاری زمان بر است..

  • ناشناس

    خب به دورانی نزدیک میشیم که عراقیا و افغانها میگن خداروشکر مثه ایران نشدیم!

    • ناشناس

      واقعا که همتون غربی پرستین

  • ناشناس

    کجای این کشورها همسایه و در منطقه ما هستند!؟؟!؟
    کنیا!؟
    گواتمالا؟!؟!
    تانزانیا؟!؟؟!
    کامبوج؟!؟!؟!
    سودان؟!؟؟!
    نیجریه!؟؟!؟!

  • سام

    نمیدانم این آمار را بر چه پایه اعلام کردند ولی چیزی که توسط خود دولتها و سازمان بهداشت جهانی اعلام شده کمی متفاوته.در سایتهای مختلف و منابع معتبر آمار کمی متفاوت است ارمنستان فایزر نزده و فقط اسپوتنیکV هست البته تعدادی فایزر و سینو فارم ساخت کشور امارات، توسط سبد کوواکس به ارمنستان اهدا شد. مردم ارمنستان زیاد از واکسن استقبال نکردند چون با وجود جنگ و همسایگی با ایران و ترکیه کرونا هیچوقت در آنجا اپیدمی نشد. در عراق هم فقط بخش خودمختار کردستان فایزر استفاده کرد که البته بیشترش سر از ایران درآورد چون کلا کرونا در کردستان عراق اپیدمی نشد و مردمش کمتر واکسن زدن و حتی امروزه کمتر از ماسک استفاده میکنن مدتی دچار کرونا شدند که اکثرا توسط کولبران در شهرها و روستاهای مرزی بود .در خود عراق و بخصوص مناطق جنوبی مثل بصره از سینوفارم و آسترازنیکا و تعدادی هم فایزر مازاد و اهدائی از آمریکا گرفتند. عراق هم با وجود ضعیف بودن سیستم بهداشت هیچوقت مانند ایران درگیری شدید با این بیماری نداشت. البته مدتی شدت گرفت ولی کلا یک موج بیشتر نبود. تاجیکستان و ترکمنستان و قرقیزستان و… بیشتر کشورهای آسیای میانه اسپوتنیکV روسی و سینوفارم زدن. و البته انواع دیگر که در قالب سبد اهدائی کوواکس هست( سینو فارم یا آسترازنیکا یا فایزر )
    هندوستان که بشدت درگیر بیماری کرونا شده بود بصورت ضربتی و اکثرا توسط واکسن بهارات و تعدادی هم واکسن اهدائی دیگر کشورها بخصوص چین، موفق شد در عرض زمانی کم از شدت بیماری بکاهد و امروز سیر نزولی بیماری رو طی میکنه.هندوستان بخاطر نوع زندگی و فرهنگهای متفاوت بشدت درگیر این بیماری شد اما با در پیش گرفتن اقداماتی چون اعمال قوانین شدید قانونی علیه کسانی که اصول بهداشتی را رعایت نمیکردند و ممنوع کردن هر گونه تجمعات مثل نماز جمعه و مراسم خاص هندوها و بودائیها و…با نظارت شدید پلیس و ارتش تا حد زیادی موفق به نهار کرونا شد.
    متاسفانه هموطنانی که در کشور ارمنستان واکسن زدن ( اسپوتنیک V) برای تزریق دز دوم دچار مشگل شدند و بخاطر کمبود این نوع واکسن در داخل کشور ، عده ای مجبور به تزریق نوع دیگری از واکسن شدند و مابقی هم یا بسختی موفق به دریافت دز دوم شدند و اکثرا باید صبر کنند تا مدت زمانی ۴ ماه از تزریق دز اول بگذره و از اول شروع به واکسینه شدن کنند. البته خبرهائی از ورود واکسن اسپوتنیک برای واکسینه کردن این هموطن ها بگوش رسیده.
    مشگل اینجاست که واکسینه کردن اتباع بیگانه ( افغانیها و پاکسانیها و عراقیها) که بصورت غیر مجاز و نداشتن مدارک در کشور زندگی میکنند چه میشود؟ اکثرا افغانی هستند و فرزندانشان در ایران متولد شده. باید فکری به حالسان کرد و آنها را هم واکسینه کرد.

  • ناشناس

    جانسون اند جانسون واکسن تک دز است و فقط تا ۵۰ درصد کارائی آن ثابت شده ولی مثل اسپوتنیک و بهارات مجوز استفاده اضطراری دارد. هنوز دهها نوع واکسن ساخته شده توسط کشورهای مختلف و از جمله ایران منتظر دریافت تائیدیه یا مجوز تزریق اضطراری هستند. شرکت سازنده سینو فارم دیروز اعلام کرد که واکسنهای ساخت آنها قابلیت بالائی مبارزه با ویروسهای نوع دلتا پلاس و مو (MU ) را نیز دارا میباشند.

  • ناشناس

    سلام خواستم بدونم من هم شربت متادون استفاده میکنم و اضافه گوشت مقعدی دارم وهر۳ماه یک بار خونریزی دارم، میشه واکسن بزنم ممنون

    • ناشناس

      بزن با خیال راحت

  • دکتر

    پس این دومیلیاد سینوفارمی که تزریق کردن رو کدوم کشورها زدن ،عجب آمار مزخرفی !? در کل این چرندیات رو خودتون باور دارین یا نه.