کد مطلب: ۴۶۹۶۶۷

واکسن کرونا روسیه به ایران می‌آید؟

واکسن کرونا روسیه به ایران می‌آید؟

پس از اخبار متعدد درباره واکسن کرونا روسیه، سوال خیلی از ایرانی‌ها این است که آیا امکان استفاده از این واکسن در ایران هم مهیا می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیا امکان استفاده از واکسن کرونا روسیه در ایران امکان‌پذیر است؟ آیا ایران هم می‌تواند و اصلا تمایل دارد که از این واکسن استفاده کند؟

پس از اخبار متعدد درباره واکسن کرونا روسیه، سوال خیلی از ایرانی‌ها این است که آیا امکان استفاده از این واکسن در ایران هم مهیا می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: خبر موفقیت روسیه در تولید واکسن کرونا هرچند با انتقادهایی مبنی‌بر اینکه مراحل لازم راطی نکرده است روبه‌رو شده، اما با استقبال ایران مواجه شده است. همچنان که سفیر کشورمان در روسیه، اظهار کرد: ایران از موفقیت و دستاوردهای روسیه در زمینه تولید واکسن کرونا استقبال می‌کند و معتقد است جامعه جهانی نیز باید از آن استقبال کند.

همچنین طبق گزارش ایسنا، کاظم جلالی روز پنج‌شنبه اخیر در مصاحبه با آژانس خبری «اسپوتنیک» اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا از ابتدای شیوع این بیماری اقدام به انجام پژوهش و تحقیق درخصوص تولید واکسن این ویروس کرد و یکی از همکاری‌هایی که از ابتدای شیوع این بیماری بین ایران و روسیه شکل گرفت، همکاری در این زمینه بوده و از اینکه روسیه توانسته در این‌خصوص به موفقیت‌هایی دست یابد، نه‌تنها ما استقبال می‌کنیم، بلکه معتقدیم جامعه جهانی باید از آن استقبال کند.همزمان روز گذشته ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درباره واکسن کرونای روسی با بیان اینکه این واکسن فاز سوم کارآزمایی بالینی را رد کرده است، گفت: مطمئن باشید اگر واکسنی برای کرونا در دنیا تولید شود و کیفیت لازم را داشته باشد، آن را برای مردم‌مان تهیه خواهیم کرد.

حریرچی در گفتگو با ایسنا، درباره واکسن کرونای روسیه، گفت: به‌طور کلی در دنیا ۱۶۵ واکسن با عنوان واکسن کرونا در حال ساخت است و ۲۷ واکسن هم به فاز انسانی رسیده‌اند. واکسن کرونایی که کشور روسیه ساخت آن را اعلام کرده است، یکی از هشت واکسنی است که فاز سوم کارآزمایی بالینی را رد کرده است.وی افزود: وزارت بهداشت ایران به دو صورت می‌تواند درباره این واکسن صحبت کند؛ یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی است؛ به‌طوری که این سازمان تاییدیه‌های لازم را برای این واکسن اعلام کند و دیگری از طریق همکاری‌های دوجانبه با روسیه است.

همچنین مدیرکل روابط‌عمومی وزارت بهداشت گفت: واکسن کرونا که در روسیه تهیه شده است درصورتی‌که بخواهد در ایران استفاده شود باید استانداردهای علمی و فنی لازم درکشور را پاس کند.کیانوش جهانپور در گفت‌گو با عصر ایران گفت: برای تهیه و در اختیار گذاشتن واکسن کرونا در کشور پسوند روسی، چینی و یا اروپایی مهم نیست بلکه آنچه حائز اهمیت است طی شدن موفقیت‌آمیز تمامی مراحل علمی و تایید شدن آن از سوی مراکز بین‌المللی است که پس از آن نیز وزارت بهداشت باید قبل از ارائه واکسن به عموم مردم تمامی مراحل علمی آن را تایید کند.وی ادامه داد: آن چیزی که اخیرا در روسیه به‌عنوان واکسن کرونا از آن رونمایی شد با اطلاعاتی که ما داریم، مرحله اول مطالعات بالینی را طی کرده لذا نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

خطای راهبردی در مواجهه با ویروس

در همین حال به گزارش انتخاب، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، شعله‌ور شدن بیماری کرونا در ماه‌های اخیر را ناشی از خطای راهبردی در مواجهه با این ویروس دانست. زالی افزود: مردم مجبور هستند برای بقا و ادامه حیات، به فکر معیشت باشند، در حالی که شتابزدگی در ایجاد بازگشایی‌ها می‌تواند افکار عمومی را به این سمت ببرد که بیماری خاموش شده است.

در خبری دیگر به گزارش عصر ایران، به‌دنبال انتشار خبری مبنی‌بر کشف ویروس کرونا بر روی غذاهای یخ‌زده و بسته‌بندی در شنژن چین، مقامات چین بلافاصله دستور پیگیری و غربالگری تمام کسانی را که از این غذاها استفاده کرده بودند، صادر کردند که نتیجه آزمایش تمام آنها منفی گزارش شد.درهمین حال، مایک‌رایان مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت، روز گذشته در یک کنفرانس مجازی تاکید کرد ویروس کرونا از طریق غذا منتقل و منتشر نمی‌شود، مردم نگران نباشند.

آخرین اخبار مربوط به کرونا را در صفحه اختصاصی کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    کاشکی بیاد

  • حسین

    کاشکی زود تر این واکسن به دست مردم برسه

  • حسین

    ببیند خیلی از کشور ها واکسن کرونا رو تولید کردن و تمامی مراحل لازم و تست های انسانی را انجام دادن و حتی جواب مثبت گرفتن و واکسن که روسیه تولید کرده است نیز جواب های مثبتی گرفته است. و ایران نیز با روسیه توافق نامه ای نوشته است که این یعنی روسیه واکسن کرونا رو به ایران میفروشد. و پیش بینی شده که تا اخر ابان ماه همین امسال واکسن روسی در ایران بخش شود…
    پس جای نگرانی نیست و فقط کافیست تو این مدت زمانی که واکسن در خط تولید و تست قرار میگیرد تمامی دستور عمل های بهداشتی را رعایت کنید.

    • ناشناس

      خداکنه ♡

  • حسین

    ببنید دوستان. متاسفم که مجبورم رک صحبت کنم اما اینک باید بدونید که اندازه یه نخود هم به ساخت واکسن کرونا اونم در ایران نباید امید داشته باشید. واکسن کرونا به احتمال زیاد در امریکا و اینگلیس و روسیه تولید میشود و به خط تولید میورد و ایران نیز میتواند از روسیه خریداری کرده و واردات انجام دهد. اما گفتم بدونید اصلا به ایران امید نداشته باشید. کشور های اروپایی این همه تلاش میکنن واکسن تولید کنن و این همه زحمت کشیدند و واکسن رو تولید و تست کردن با کلی تحقیات. اونوقت ایران میاد میگه 2 تا زنبور بندار از کرونا نجات پیدا میکنی. اینم از ایراااان.?

  • ناشناس

    سلام توروبخداب پیغمبر ب امام حسین ب جان عزیزاتون وارد کنیدفقط من الان هشت ماهه کامل زندانی هستم چون ن ماشین دارم ک زن وبچه کوچیکموببرم گردش ن چیزی کم مونده ازهم جدابشیم سرقرنطینه حتی نمیتونم خونه پدرومادربرم بخاطرترس ازکورناچون بچه کوچیک دارم هرچنده فقط واردکنیدگناه دارن تقاص این همه گناهو کی بایدبده

    • ناشناس

      اره والا گل گفتی دقیقا منم همین مشکلو دارم درست عین شما بالاخره یکی حرف دلم زد

  • ناشناس

    سلام توروبخدا ب پیغمبر ب امام حسین فقط واردکنیدقیمتش مهم نیست بخداالان هشت ماهه بازن وبچه یک ساله زندانی هستیم ن ماشین داریم بریم گردش ن تفریحی.ازترس کورناحتی خونه پدرهم نمیتونیم بریم کامل زندانی کم مونده ازهمسرم جدابشم افسرده شدیم توروتوخدا اقایان مسعول ب داد مابرسید

  • ناشناس

    توروبقران وارد کنید واکسنو واقعا سخت شده زندگی بخداهمه چیرومیشه تحمل کرد گرونی و…… فقط دلخوشی باشه کورنابره همه چی درست میشه انشالله

  • ناشناس

    مسئولین محترم ما از شما انتظار داریم یک ساله که این کرونای لعنتی اومده بعد شما دست رو دست گذاشتین و فقط میگین که پروتوکول های بهداشتی را رعایت کنید ما رعایت میکنیم ولی ما هم از شما انتظار داریم بعد هم بگین بخاطره اینکه مردم رعایت کردند ویروس کرونا فروکش کرده و آتش کرونا خوابیده ?? من معذرت میخام ولی فکر کنم نظر بیشتر مردم هم همین باشع

  • ناشناس

    سلام از مسئولین تمنا داریم همین واکسن روسی رو وارد کنین بزارین مردم آرامش پیداکنن زندگی برگرده به روال قبلی که شده برامون آرزو یه مسافرت میخایم بریم؟ می ترسیم این شد زندگی آقای وزیر بهداشت همین واکسن روسیه رو بخرید که مردم دعاتون کنن

  • ناشناس

    میگن ۶۰ میلیون دوز واکسن، (برای همه مردم ایران واکسن) وارد میکنیم؛ شما غلط میکنید؛ این همه دانشمندان کشور زحمت کشیده اند، واکسن ساخته اند؛ تلاش و زحمات آنان را نادیده میگیرید و به جای استفاده از واکسن های ایرانی، واکسن وارد می کنید؟!!!!!!!!!!
    هزینه(پول و ارز) واردکردن این واکسن ها را از کجا می آورید؛ خب معلوم است از جیب مردم(بیت المال) پرداخت میکنید!!!!!!!!!
    # ما غیر واکسن ایرانی، واکسن دیگری نمیزنیم.