کد مطلب: ۵۶۵۴۳۳

ادعاهای جدید نمکی:

آمادگی برای واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ هزار نفر/ ۴۸ ساله‌ها واکسینه می‌شوند

آمادگی برای واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ هزار نفر/ ۴۸ ساله‌ها واکسینه می‌شوند

وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی نوشت: باتوجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور که آمادگی تزریق روزانه بیش از پانصد هزار نفر را دارند، شایسته است که این مراکز با ظرفیت حداکثری موردبهره برداری قرار گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید نمکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی، اقدامات ضروری در زمینه بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت مراکز و واکسن را تشریح کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

با سلام و تبریک عید سعید قربان و خداقوت در مقابله نفس‌گیر با پیک پنجم بیماری و سپاسگزاری از زحمات کلیه عزیزان جهت افزایش مراکز واکسیناسیون و همچنین سرعت عمل بیشتر؛ از آنجا که به‌دلیل پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال و استان‌های جنوبی و جنوب شرقی بالای ۵۰ سال به حد قابل قبولی رسیده‌ایم مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بود.

لذا باتوجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور که آمادگی تزریق روزانه بیش از پانصد هزار نفر را دارد شایسته است که این مراکز و واکسن در اختیار با ظرفیت حداکثری موردبهره برداری قرار گیرد. لذا انجام موارد زیر ضروری است:

ـ سریعا اعلام شود کلیه افراد بالای۶۰ سال که تاکنون مراجعه نکرده و یا در سایت ثبت‌نام نکرده‌اند با اطلاعیه و یا هر شیوهای مناسب در کلیه کشور دعوت به ثبت‌نام و نوبت‌دهی شوند.

ـ در استان‌هایی که بالای ۵۰ سال گروه هدف می‌باشند برای این گروه سنی آگهی شود.

ـ استان‌هایی که گروه هدف بالای ۶۰ سال و آنها که بالای ۵۰ سال هستند در صورتیکه ۷۵ درصد از گروه‌های سنی هدف را واکسینه کرده‌اند می‌توانند از فردا برای جمعیت ۶۰-۵۸ ساله را در استان‌هایی که گروه سنی هدف، بالای ۶۰ سال بوده و ۵۰-۴۸ ساله را در استان‌هایی که گروه سنی هدف بالای ۵۰ سال است، ثبت نام آغاز و واکسیناسیون این گروه با نوبت‌دهی شروع شود.

خوشبختانه واکسن به اندازه کافی موجود است و همکاران با محاسبه جمعیت جدید هدف، واکسن مورد نیاز را درخواست کنند تا سریعا ارسال شود ( ایسنا )

تاکنون چند نفر واکسینه شده‌اند؟

بر اساس آخرین اعلام رسمی وزارت بهداشت، تا کنون ۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۸۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۱۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۲۱ دُز رسید (( ایسنا ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    آیا ۴۸ شاه ها ثبت نام بکنندممنوناز حمایت شما