کد مطلب: ۵۶۸۰۰۱

واکسیناسیون ۱٫۴ میلیون معلم تا ۱۰ روز آینده/ آغاز واکسیناسیون معلمان در کرمانشاه

واکسیناسیون ۱٫۴ میلیون معلم تا ۱۰ روز آینده/ آغاز واکسیناسیون معلمان در کرمانشاه

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت از تزریق واکسن کرونا برای ۱٫۴ میلیون نفر معلم و کادر مدارس کشور تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دکتر محمدمهدی گویا امروز (۱۰ مرداد) در حاشیه مراسم آغاز واکسیناسیون فرهنگیان کرمانشاه، با اشاره به شروع واکسیناسیون معلم ها و کادر اجرایی مدارس در سراسر کشور، گفت: در تلاشیم تزریق دز اول واکسن معلم ها و کادر اجرایی مدارس ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده به اتمام برسد و پس از آن تزریق دز دوم شروع شود.

گویا با اشاره به در حال انجام بودن واکسیناسیون معلمان و کادر اجرایی مدارس، گفت: همه معلم ها و کادر مدارس که حدود ۱٫۴ میلیون نفر جمعیت دارند، چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی مشمول طرح واکسیناسیون خواهند بود.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت ادامه داد: در تلاشیم کار واکسیناسیون این افراد هرچه سریعتر به اتمام برسد، چون در موعد بازگشایی مدارس هستیم و باید آموزگاران و کادر مدرسه از ایمنی لازم برخوردار شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرعت عمل در واکسیناسیون خیلی اهمیت دارد، گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا مجددا در حال تاخت و تاز است و موج پنجم بیماری را شاهد هستیم، باید کار واکسیناسیون تسریع شود.

وی روال فعلی واکسیناسیون را خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر با روال کنونی واکسیناسیون انجام شود، امیدواریم در زمان کمی گروه های مختلف علیه بیماری واکسینه شوند.( ایسنا )

آغاز واکسیناسیون ۳۰ هزار معلم کرمانشاه علیه کرونا

مجید یزدان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، اظهار کرد: ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده ۳۰ هزار فرهنگی استان شامل ۲۷ هزار معلم مدارس دولتی و سه هزار معلم مدارس غیردولتی استان علیه بیماری کرونا واکسینه خواهند شد.

یزدان پناه ادامه داد: از اول شهریور ماه تزریق دوز دوم واکسن کرونا برای معلم ها آغاز خواهد شد و تلاش می شود تا ۱۵ شهریور کار واکسیناسیون دوز دوم برای فرهنگیان استان به اتمام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را منوط به واکسیناسیون فرهنگیان و اجازه ستاد ملی و استانی کرونا دانست و گفت: مدارس استان آماده بازگشایی به هر نحوی که تصمیم گیری شود چه به صورت حضوری، چه به صورت مجازی و یا تلفیقی هستند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به تلاش های معلم ها در دوران کرونا داشت و گفت: معلم ها در دوران کرونا انصافا سنگ تمام گذاشتند و تلاش کردند هرطور شده روند تعلیم و تربیت تعطیل نشود.

یزدان پناه ادامه داد: بی انصافی است تلاش های معلم ها، چه آنهایی که با وجود ابتلا به بیماری کرونا روی تخت بیمارستان روند تعلیم و تربیت را تعطیل نکردند و چه آنهایی که تلاش کردند با پول خودشان برای دانش آموزان بی بضاعت گوشی و تبلت بخرند را نادیده بگیریم. ( ایسنا )

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.