فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۴۶۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش بازارها به جنگ روسیه و اوکراین/ نوسان طلای جهانی در مرز ۲ هزار دلار

واکنش بازارها به جنگ روسیه و اوکراین/ نوسان طلای جهانی در مرز ۲ هزار دلار

قیمت طلای جهانی همچنان در حال افزایش است و اونس در مقاطعی به بالای دو هزار دلار رسید. واکنش بازارها به جنگ روسیه و اوکراین چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان با دوازدهمین روز جنگ روسیه و اوکراین ، خبر آغاز آتش‌بس در مناطقی از اوکراین از جمله مهم‌ترین اخباری است که می‌تواند روی بازارهای جهانی اثر بگذارد. از آن سو اخباری هم از برخی تلاش‌ها برای تحریم بخش نفت و انرژی روسیه به گوش می‌رسد. واکنش بازارها به جنگ روسیه و اوکراین چه بوده است؟

نوسانات قیمت طلا، نفت و بیت‌کوین

اونس امروز در لحظاتی از از مرز دو هزار دلار گذاشت و به ۲۰۰۱٫۵۹ رسید. در لحظه تنظیم این خبر، قیمت جهانی طلا همچنان روند افزایشی دارد و ۱۹۹۹٫۹۰ دلار معامله می‌شود.

قیمت نفت ، نیز به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد. در این لحظه، هر بشکه نفت برنت ۱۲۵٫۸ دلار معامله می‌شود. البته امروز در مقاطعی به بیش از ۱۲۸ دلار نیز رسید.

کاهش قیمت بیت‌کوین

اما در وجهی دیگر از واکنش بازارها به جنگ روسیه و اوکراین ، قیمت‌ بیت‌کوین امروز نوساناتی دارد.

بر اساس اعلام کوین‌مارکت‌کپ ، قیمت بیت‌کوین در لحظه تنظیم این خبر همچنان نزولی است ولی از شدت کاهش آن کاسته شده است. ببت‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر ۰٫۵۹ درصد کاهش داشته و به نرخ ۳۸۰۹۲ دلار معامله می‌شود.

جزییاتی درباره کوریدورهای بشردوستانه در اوکراین

رویترز با استناد به نقشه‌هایی که از سوی خبرگزاری «ریانووستی» منتشر شده، ادعاهایی را درباره کوریدورهای بشردوستانه‌ای مطرح کرد که با اعلام آتش بس در اوکراین، باز شده است.

یکی از این کوریدورها از کی‌یف تا بلاروس امتداد دارد حال آنکه شهروندان خارکیف هم فقط می‌توانند از کوریدوری که به خاک روسیه ختم می شود، استفاده کنند. کریدورهای شهرهای «ماریوپل» و «سومی» هم به سایر شهرهای اوکراین و همچنین روسیه ختم می‌شوند.

همچنین گفته می‌شود که انتقال هوایی از کی‌یف به روسیه هم میسر است (مهر).

زلنسکی خواستار تحریم نفت‌وگاز روسیه شد

در این میان، زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: آینده اروپا توسط مقاومت فعلی اوکراین تعیین می‌شود. از رهبران کشورهای غربی می‌خواهم جنگنده در اختیار اوکراین قرار دهند. از جامعه جهانی می‌خواهم نفت و صادرات روسیه را تحریم کنند (فارس).

دولت آمریکا نیز در حال رایزنی با هم‌پیمانان اروپایی خود برای قطع احتمالی واردات نفت از روسیه است. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با اعلام این خبر گفت: ما هم‌اکنون در حال گفت‌وگو با هم‌پیمانان اروپایی خود هستیم تا به طور هماهنگ ممنوعیت واردات نفت از روسیه را مورد بررسی قرار دهیم (انتخاب).

تا این لحظه، واکنش بازارها به جنگ روسیه و اوکراین شامل افزایش قیمت طلا و نفت و ریزش بیت‌کوین بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.