کد مطلب: ۴۸۲۷۰۰

اولین رفتار بازارها پس از وعده واکسن کرونا ترامپ / پرواز بورس و افت قیمت طلا

اولین رفتار بازارها پس از وعده واکسن کرونا ترامپ / پرواز بورس و افت قیمت طلا

ارائه بسته مالی حمایتی دولت آمریکا از شرکت‌های هواپیمایی و احتمالا خبر وعده توزیع رایگان واکسن کرونا توسط ترامپ باعث اوج‌گیری شاخص بورس آمریکا و اروپا و افت ناچیز قیمت طلا شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهور آمریکا در بازی جدید انتخاباتی خود از ارائه واکسن کرونا به صورت رایگان و پیش از انتخابات آمریکا خبر داده است. اما واکنش اولیه بازارها به این وعده چه بوده است؟ رشد شاخص بورس و افت قیمت طلا. اما چطور این اتفاق افتاده است؟

ایسنا با تیتر «پرواز شاخص‌های بورسی در آمریکا» به نقل از بلومبرگ نوشته است: در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۲.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و ۳۵۷.۴۰ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۸۷ درصد صعود تا سطح ۳۴۲۳.۷۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۹۴ درصد افزایش در سطح ۱۱ هزار و ۳۷۱.۰۹ واحدی بسته شد.

همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با افت ۰.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۸۸۶.۲۶ دلار معامله شد. هر اونس نقره با صعود ۰.۱۷ درصدی به ازای ۲۳.۹۱ دلار مبادله شد.

درباره چشم‌انداز بازارها پس از توزیع رایگان واکسن کرونا می‌توانید گزارش «واکسن کرونا ترامپ و بازارها» را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اونجا رئیس جمهورش یه وعده میده همه بازارها رشد میکنه. نمیدونم چرا اینجا ريیس جمهور ما اینهمه گشایش میکنه ولی بازم بازارها سقوط میکنن!

  • حکیمه

    بورس دیگه به قبل برنمیگردد.

    • ناشناس

      ۴۰۰۰رومیبینه شاخص مطمئنا

  • محمدرضا

    مردم رو آوردن توی بورس و کاری کردن که همه دنبال افشای الف شرکت ها مبنی بر گرون شدن محصول شون باشن
    و مردم از گرون شدن خوشحال شدنالانم کاری کردن که دغدغه ی اول مملکت شده رای آوردن یاد نیاوردن یه کسی اونور دنیاپس نتیجه: مطالبه ی مردم کشور شده گرونی و ترامپ!خیلی دردناکه … خیلیو از این جالب تر اینکه دو ماه پیش هم حقوقی های دولتی پول مردم رو از بورس ورداشتن و الفرار…ما داریم با خودمون چکار می کنیم؟!

  • ناشناس

    ترامپ‌دوباره بانکهای مارو تحریم کرد یعنی شنبه قرمز من که اینقدر تو ضررم که نگاه پورتفو نمیکنم گذاشتمش کنار تا آخ سال پناه بر خدا

    • ناشناس

      برعکس سبزه

  • سامان

    ترامپ صد درصد رای میاره حتی بدون واکسن

  • ناشناس

    اولآکه آمریکا ربطی به کشورما ندار دوم اگه ربط داره خوب پس اینم بگید که هرکویتی در سال یک میلیاردوسیصدوپنجاه هزارتومان یارانه یعنی 50 هزار دلار بهشون میدن قبول نکردن ولی ما 45 هزار تومان بهمون میدن اینم یک روز 100برابرش از بورس ویک روز از طلا ویکروز از دلار ویک روز ازمواد غذای و….. ازمون پس می گیرن عجب دولت دلسوزی داریم ما الا برکت الله

  • M

    همان روز اول گفتم این یک بازی سیاسی از ترامپ شیطان صفت است خود را بیمار کرد و بعد مدتی تیگوید خوب شدم این هم واکسن کرونا و به تمام مردم کشورم رایگان خواهم داد خارج کردن جو بیارن با یک نقشه اسلام ترامپ را باید از روی رفتارش باید شناخت و ترامپ نقشه های بدی نسبت به کشور عزیزمان دارد اگر به رفتار های قدیم و جدید ترامپ کمی توجه میکردن متوجه میشدن ترامپ با ایران دشمنی دیرینه دارد و دوست دارد کشورش ایران را به دست خود بگیرید متاسفانه تا به امروز موفق بوده

  • ناشناس

    واکسن ترامپ ارزونی خودتون من عمرا بزنم

  • ناشناس

    ترامپ ماندگار نیست?????

  • ناشناس

    باسلام به هموطنان وسهامداران عزیزسبزماندن بورس بستگی به حمایت همه سهامداران حقیقی داره که مانندیک فرزندحامی آن باشیم واهمیت به گذافه گویی دیگران ندیم بورس مرکزدرآمدماهست پس درحفظ آن بکوشیم که به خودمان وسرمایه مان آسیب نرسانیم بورس متعلق به همه ی سهامداران است درمعاملات خودمان حداکثرهوش ودرایت رابه کارببندیم آنهایی که آگاهی ندارندقبل ازاینکه کاری انجام بدهندازمعامله گران وسایتهای تخصصی بورس کمک بگیرندملت ایران انسانهای بافرهنگ وباتمدن چندهزارساله هستندپس بایدثابت کنیم ازمرکزدرآمدوسرمایه مان به خوبی محافظت کنیم به امیدروزهای بهتر.ازهمه شمامتشکرم