کد مطلب: ۵۰۵۱۵۴

واکنش بازارها به کودتای ترامپ

واکنش بازارها به کودتای ترامپ

بازارها از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره وحشت کردند، خرید و فروش‌ها متوقف شد و برخی بازارها مانند طلا دچار سکته قیمتی شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از سناریوهای پیش روی بازار طلا تنش و مشاجره درباره نتیجه انتخابات آمریکا بود در این سناریو قیمت طلا افزایشی بود. بامداد امروز چنین اتفاقی رخ داد اما طلا نتوانست صعود چشم گیری داشته باشد.

در آمریکا آشوب سیاسی در حال رخ دادن است که برخی آن را «کودتای ترامپ» نیز می‌نامند. مسلح بودن طرفداران ترامپ و خشونت آن‌ها در ساختمان کنگره، بازار را وحشت‌زده کرده است. به طوری که به نظر می‌رسد فعلاً سرمایه‌گذاران از هر اقدامی دست نگه داشتند.

در روزی که اتفاقات سیاسی از مسیر صندوق رای کاملا وفق مراد بازارها بود تنش ها به یکباره کار را خراب کرد. روز گذشته انتخابات ایالت جورجیا برای سنای به مرحله آخر رسید. پیروزی هر حزب در این انتخابات می توانست ترکیب اکثریت را تغییر دهد. اگر بایدن اکثریت سنا را کنار خود داشته باشد از نظر بازارها یعنی کار برای بسته های مالی بزرگتر برای احیای اقتصاد آمریکا آسانتر است. تحت تاثیر پیشتازی نامزدهای دموکرات در این ایالت بازارهای سهام روز خوبی را پشت سر گذاشتند.بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، شاخص میانگین صنعتی داوجونز و اس‌اندپی۵۰۰ در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود رسیدند.

شاخص داو ۴۶۶ واحد یا ۱٫۵٪ صعود کرد. داو در اوایل روز کاری چهارشنبه برای مدت کوتاهی بیش از ۶۰۰ واحد افزایش یافت S&P 500 نیز حدود یک درصد پیشرفت کرد.

سهام پس از ورود معترضان به ساختمان کنگره آمریکا درحالی‌که نمایندگان مجلس برای شمارش آرا کالج و اعلام جو بایدن به‌عنوان برنده انتخابات ، به بالاترین سطح خود رسید. در همین حال، شهردار واشنگتن دستور منع آمدوشد در این شهر را صادر کرد.

قیمت طلا صعود کرد

بر اساس گزارش کیتکو، درحالی‌که نمایندگان مجلس در حال بحث در مورد صدور گواهینامه پیروزی جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب بر دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور مستقر بودند ، طلا از پایین‌ترین سطح روزانه خود افزایش پیدا کرد. طلا در روزی که گذشت با یک ریزش سنگین به قیمت به ۱۹۰۶ دلار رسید اما در ادامه توانست تا حدی از زیان خود را جبران کند و کمی بالا برود. در پایان روز کاری قبل طلا در سطح ۱۹۱۸ دلار بسته شد که در مقایسه با قیمت بسته‌شده در روز سه‌شنبه ۳۰ دلار کمتر بود. درست در همان زمانی که تظاهرکنندگان طرفدار ترامپ با نقض موانع امنیتی وارد سنای آمریکا شدند

معاملات آتی طلای فوریه با ۱۹۲۳ دلار معامله ، ۱٫۵۷ درصد کاهش در روز را به همراه داشته است.

بر اساس گزارش اینوستینگ، با توجه به «کودتای ترامپ» که در حال حاضر در واشنگتن رخ‌داده است، بازار به نظر می‌رسد ترسیده و از معاملات دست نگه‌داشته است. سرمایه‌گذاران فعلاً نه خرید می‌کنند و نه فروش.

بیت کوین به راه خود ادامه می‌دهد

بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، قیمت بیت کوین روز چهارشنبه اوج گرفت و به بالاترین سطح جدید خود رسید ، صعود ارز رمزنگاری‌شده به‌شدت ادامه داد.

بر اساس داده‌های Coin Metrics ، قیمت بیت کوین سه‌شنبه‌شب به بیش از ۳۵۰۰۰ دلار افزایش یافت و به بالاترین قیمت روزانه ۳۵،۸۲۱ دلار رسید. این در حالی است که صبح چهارشنبه اندکی سود کرد و در حدود ۳۴،۶۲۵ دلار ۲٪ بالاتر معامله شد.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل افزایش سرمایه‌گذاری در این بازار، حضور موسسه‌ها و شرکت‌های معتبر در این بازار است. سرمایه‌گذارانی که در ماه‌های گذشته به این بازار توجه نمی‌کردند در حال حاضر دارایی‌های خود را به‌سوی این بازار حرکت دادند.

ثبات در قیمت نفت

نفت وست تگزاس اینترمدییت در روزی که گذشت با کمتر از نیم درصد افزایش با قیمت ۵۰ دلار و ۱۶ سنت در بازار به فروش رسید. نفت خام برنت نیز با اندک افزایش به قیمت ۵۳ دلار و ۸۱ سنت رسید.

منبع: اقتصادنیوز

اخبار مرتبط به طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    بورس ایران واکنش خیلی خوبی رو نشون خواهد داد
    سقووووووط دوباره..
    البته برای بورس ما ترامپ و بایدن فرقی نداره، چون هدف سقوطه که باید اتفاق بیفته??

  • سید رضا

    تجارت نیوز در ادامه متن اضافه میکردی که بورس ایران به علت دستوری بودن سقوط کرد!!!!!!

  • ناشناس

    صعود بورس سلطه دلار ؤ سکه تمام شد تیر خلاص ب دلالان محترم!!!تسلیت!!!!از شنبه صعود بورس و اغاز بازار شب عید!!ازاد سازی 7 میلیارد از سوی کره ای ها هم بهش اضاف کنید!!!

    • ناشناس

      آره با پولی که از صندوق توسعه قرار بود بیاد توی بورس، با هم تزریق میشن

    • ناشناس

      اتفاقا با عرضه کمک های معیشتی در آمریکا توسط دموکرات‌ها دلار آمریکا در مقابل سایر ارز ها تضعیف خواهد شد و طلای جهانی افزایش پیدا می‌کنه….
      در ثانی چون ریال تورم داره افزایش قیمت دلار در ایران هم محرز خواهد بود.

  • علی

    دموکرات ها سنا رو هم بردند! این یک خبر بد برای دارندگان دلار و طلا و خبر خوب برای سهامدارن بورس است.

    • ناشناس

      اشتباه میکنی جناب صعود برای طلاست

    • ناشناس

      بورس ایران دیگه؟

    • ناشناس

      فقط زرشک

  • خلار كهن

    برای کشته شدن ی سرباز امریکایی،امریکا
    ارتشش رؤ حرکت میده حالا ک4نفر کشته شدن!!!ترامب اعدام کنید اکه حقوق بشر ک ن جقوق بشر واقعا وجود داره!!!!

  • ناشناس

    در متن بالا نوشته در صورت پیروزی دموکرات ها در مجلس سنا ، به جهت همسویی سنا و ریاست جمهوری تصویب بسته های حمایتی ساده تر است این یعنی رشد تورم و افزایش قیمت طلا

  • ناشناس

    دلالان دلار فاتحه

  • بيطرف

    ریزش در بازار خودرو

  • ناشناس

    متاسفانه اقدامات دولت باعث ورودافرادزیادی به بورس شده و همه سهامدارها هرتحلیل واتفاقی را صعود بورس میدانند
    افزایش بورس یعنی افزایش تورم وبدبختی
    اگربه طورمستقیم تاثیرنگذاردپولسازی و افزایشهای چندبرابری باعث تورم میشود واین به نفع عموم نیست

  • Amir

    تا دلار ۱۰۰۰ تومنی نگیریم آروم نمیگگیریم