کد مطلب: ۶۲۰۴۶۸

اولین واکنش نماینده روسیه به پیش‌نویس مذاکرات/ «کار موفقیت‌آمیزی بود!»

اولین واکنش نماینده روسیه به پیش‌نویس مذاکرات/ «کار موفقیت‌آمیزی بود!»

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نوشت: امروز پیش‌نویس بخش مهمی از سند حاصل‌شده از مذاکرات وین تهیه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تهیه پیش‌نویس بخش مهمی از سند حاصل‌شده در مذاکرات وین ادامه دارد.

آنطور که ایسنا گزارش داده، در همین راستا نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در صفحه توییترش درباره مذاکرات وین نوشت: ایران، تروئیکای اروپا [آلمان، فرانسه و انگلیس]، روسیه و چین امروز به تهیه پیش‌نویس از بخش مهمی از سند حاصل‌شده از مذاکرات وین ادامه دادند.

اولیانوف در واکنش به این اتفاق گفت: کمابیش، کار موفقیت‌آمیزی بود، اگرچه برخی مسائل مهم در بخشی مرتبط با یک سند حاصل شده [حل‌نشده] باقی مانده است.

اولیانوف شب گذشته درباره دیدار روسای هیات‌های مذاکره‌کننده در وین نوشته بود، «بررسی یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل در دستور کار مذاکرات وین» است.

بخش قابل توجهی از مذاکرات احیای برجام و رفع تحریم‌ها در محورهای حقوقی، سیاسی و فنی پیش رفته است و بنظر می‎رسد بسیاری از اختلاف‌نظرها در خصوص پرانتزهای موجود در متون مورد نظر برطرف شده است.

زندانی‌های آمریکایی آزاد می‌شوند؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی درباره اتباع زندانی در دو کشور گفت: در خصوص وضعیت اتباع جمهوری اسلامی ایران در ایالات متحده ما از روز اول به خاطر موضوعیت انسانی این داستان نگرانی‌های خود را مطرح کردیم . چه به صورت مستقیم چه غیر مستقیم.

خطیب زاده اضافه کرد: این موضوع چه پیش از این مذاکرات و چه همراه با این مذاکرات در دستور کار ما بوده ولی طبیعی است که دو مسیر مختلف هست. اگر ایالات متحده به توافقاتی که از قبل هم انجام داده بود، پایبند باشد این موضوع انسانی در کمترین زمان قابل حل است.

وی یادآورشد: اتباع ما در ایالات متحده به بهانه واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی فراسرزمینی و غیر موجه ایالات متحده بر ضد مردم ایران گروگان گرفته شده‌اند و امروز برخی از آنها در شرایط غیر انسانی نگهداری می‌شوند.

در حالیکه کسانی که در ایران زندانی هستند توسط قوه قضائیه اتهاماتشان اعلام شده و مراحل قانونی را در دادگاه صالحه طی کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: این دو مسیری است که از هم جداست ولی اگر اراده در طرف مقابل باشد در هر دو مسیر این امکان را داریم در کمترین زمان ممکن به توافق قابل پایدار برسیم و قابل اتکا برسیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.