کد مطلب: ۲۱۶۰۱۴

وجود ۱۵ هزار دختر بیوه زیر ۱۵ سال در کشور

وجود ۱۵ هزار دختر بیوه زیر ۱۵ سال در کشور

عضو شورای اسلامی شهر تهران از وجود ۱۵ هزار دختر بیوه زیر ۱۵ سال در کشور خبر داد.

شهربانو امانی روز در دومین کنگره ملی زنان موفق ایران در دانشگاه شهید بهشتی تهران با موضوع سخنرانی درباره تجربه زیستی با محوریت موانع قانونی افزود: در مجلس پنجم شورای اسلامی با ۹۶ مرد درباره عدالت و برابری صحبت می‌کردم اینکه ما از نظر اقتصادی با دنیا برابری می‌کنیم، درست نیست چون یک درصد اقتصاد جهان در اختیار بانوان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تصریح کرد: نیمی از سرمایه‌های انسانی کشور زنان به ویژه دختران دانش آموختگان هستند.

امانی ادامه داد: در خیلی از روستاها در گذشته شناسنامه زنان در جیب مردان بود که خودشان می‌دانستند باید به چه کسانی رای دهند. البته اکنون وضعیت خیلی بهتر شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته زنان ما را ضعیفه می گفتند و اکنون هم در خفا همین است.

وی اظهار داشت: مجلس چهارم شورای اسلامی؛ فقط چهار نفر از نمایندگان زن در تهران داشت. من وقتی وارد مجلس پنجم شدم هرجا فرصتی برایم پیش آمد سعی می‌کردم مسایل را پیش ببرم.

امانی ادامه داد: امروز از نظر قوانینی که داشتیم به عقب برگشتیم، اما قوانینی از جمله خروج زنان با اذن همسر، صدور گذرنامه، دغدغه حضانت فرزند برای بانوان، ازدواج پدرخوانده با فرزنده خوانده در مجلس نهم داریم لذا درخواست دارم راهی که داریم را به خوبی پیش ببریم.

وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار دختر زیر ۱۵ سال بیوه در کشور اشاره کرد و افزود: به امید روزی که با رافت اسلامی که زنان و مردان را از یک هنر آفریدند، بتوانیم مشکلات بانوان را حل کنیم و فرزندانی را تربیت کنیم که کشور را بسازند و از دامن ما به معراج برسند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.