کد مطلب: ۵۶۷۷۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعویق ۵ ماهه دستمزد جایگاه‌داران سوخت/ بسیاری از پمپ‌‌بنزین‌ها در آستانه ورشکستگی هستند

تعویق ۵ ماهه دستمزد جایگاه‌داران سوخت/ بسیاری از پمپ‌‌بنزین‌ها در آستانه ورشکستگی هستند

جایگاه‌داران سوخت حدود ۵ ماه است که کارمزدهایشان را نگرفته‌اند. رئیس هیات مدیره انجمن صنفی اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور با اعلام این خبر می‌گوید: حق‌العمل جایگاه‌داران اصلا کفاف مخارج جایگاه را نمی‌دهد و بسیاری از پمپ‌های بنزین ورشکسته شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جایگاه‌داران سوخت به کارمزد ناچیز خود اعتراض دارند. دستمزد جایگاه‌داران، تنها ۲۵ درصد افزایش یافته که این مقدار، کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و آن‌‌ها را به مرز ورشکستگی رسانده است.

اسدالله قلی‌زاده، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور به تجارت‌نیوز می‌گوید: کارمزد بسیار ناچیز جایگاه‌داران به موقع پرداخت نشده و همین مساله ادامه کار را برای آنها بسیار دشوار کرده است.

او به میانگین بالای سنی جایگاه‌داران و مشکلات جسمی و روحی آنها اشاره می‌کند و می‌گوید: معمولا میانگین سنی جایگاه‌داران حدود ۵۰ سال است و آنها به دلیل فشار کار دچار عوارض متعدد روحی و جسمی شده‌اند اما استعفا از این شغل و تغییر کاربری جایگاه‌ها بسیار دشوار است و در عین حال کمتر کسی بعد از پرس و جو و هزینه و فایده حاضر می‌شود امتیاز جایگاه‌های سوخت را خریداری کند.

او توضیح می‌دهد که قبلا مردم با هدف سرمایه‌گذاری دست به افتتاح پمپ‌بنزین‌ها می‌زدند اما حالا جایگاه‌داری کوچکترین صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش فرآورده‌های نفتی توضیح می‌دهد: حق‌العمل پرداختی پوشش هزینه‌های ما را نمی‌دهد و ما به عنوان سرمایه‌گذار به این صنف وارد شدیم اما حالا در دخل و خرج خود مانده‌ایم.

قلی‌زاده می‌گوید: جایگاه‌داران بابت فروش هر لیتر باید درصدی از درآمد خود را به دولت دهند و در این ۸ سال حق‌العمل پرداختی به جایگاه‌دارانی که شبانه‌روز و در هر شرایطی به مردم خدمات می‌دهند اصلا منصفانه و در خور زحمات آنان نبوده است.

او تاکید می‌کند: بارها به این وضعیت اعتراض کرده‌ایم و حالا علاوه بر میزان ناچیز حقوق و دستمزدها، تورم و کرونا کمر جایگاه‌داران را شکسته است.

بنا به گفته این متولی توزیع فرآورده‌های نفتی حق‌العمل جایگاه‌داران پس از گذشت ۵ ماه از سال هنوز پرداخت نشده است.

قلی‌زاده می‌گوید: برخی از اصناف از عید تا به امروز دو مرتبه بهای خدمت‌شان را افزایش داده‌اند اما ما هنوز حق‌العمل سال ۱۴۰۰ را هم دریافت نکرده‌ایم.

برای مطالعه بیشتر درباره مشکلات این صنف، گزارش مشکل بنزین چقدر جدی است را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا برای مسئولین متاسفم که ۳۰۰۰ تومان پول بنزین میگیرند اونوقت به این جایگاه ها کوفتم نمیدن…

    • حمید

      بله مشاهده شده اما چه از دستمان می آید

  • ابوالفضل بزمه

    سلام و خسته نباشید؛
    خدمت مسئولان محترم (صنف جایگاه داران).
    یعنی در واقعاً تلمبه های جایگاه های عرضه ساخت { باید برای قطعات کارتخوان ها ی تلمبه هاشون لنگ باشن ؟}
    امیدوارم فکری و عملی در این رابطه اندیشیده،و انجام پذیرد.
    با کمال تشکّر. جایگاه اختصاصی بنزین و نفت بزمه کد 218 گلبو پایین (سفلی).

  • شاه

    آره از گروه عکاسی بگم که تو یه سال (۹۹) سه مرتبه افزایش و تغییر نرخنامه داشتن

  • حمید شاه

    بعله بودن صنف هایی که تو سال ۹۹ تا سه بار نرخنامه تعویض کردن .