کد مطلب: ۵۵۶۹۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وزیر نفت رئیسی چه کسی است؟

وزیر نفت رئیسی چه کسی است؟

در شرایطی که صنعت نفت ایران در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی خود به سر می‌برد و تحریم بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، گزینه‌های متعددی برای گرفتن کرسی بیژن زنگنه، وزیر نفت روحانی پیشنهاد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز شاید بیشترین اسامی که برای کابینه رئیسی گمانه‌زنی شده است مربوط به وزارت نفت باشد. در این فهرست بلندبالا از رستم قاسمی و احسان خاندوزی تا فرهاد رهبر و هدایت‌اله خادمی به چشم می‌خورند. در این میان برخی اسامی با دستمایه قرار گرفتن سابقه کارشان حاشیه‌سازتر از بقیه بوده‌اند.

رستم قاسمی

یکی از افرادی است که بیشترین حواشی را داشته است. کسی که برای تصدی جایگاه ریاست‌جمهوری هم اقدام کرده و البته نامش به دکل گمشده گره خورده است.

او امسال برای نامزدی ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده بود و در نهایت هم اعلام کرد که به نفع رئیسی کنار کشیده است اما حالا نام وزیر نفت احمدی‌نژاد بارها و بارها به عنوان گزینه احتمالی وزارت نفت مطرح شده است.

قاسمی چهره سیاسی پرحاشیه‌ای است و ادعاهایی مطرح کرده که واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است. به عنوان مثال او اخیرا درباره نقش مستشاری ایران در یمن اشاره کرد که بلافاصله از سمت وزارت نفت تکذیب شد.

فرهاد رهبر

یکی دیگر از چهره‌های جنجالی است که برای تصدی‌گری وزارت نفت گمانه‌زنی شده است. او در دولت‌های مختلف از اصولگرا گرفته تا اصلاح‌طلب و حتی در دولت روحانی پست و سمت داشته است.

رهبر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت محمود احمدی‌نژاد است و در دولت روحانی از سوی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد وقت مجوز عضویت در شورای راهبردی نظام مالیاتی را گرفت. رهبر در دولت محمد خاتمی هم معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات را عهده‌دار شد.

رهبر مدتی دولت احمدی‌نژاد ریاست دانشگاه تهران را به عهده داشت و برخی اقدامات او در دانشگاه تهران حواشی زیادی آفرید و در نهایت هم احمدی‌نژاد با بیان اینکه او در اداره دانشگاه تهران رویکردی «سیاست‌زده، غیر علمی و احیاناً امنیتی» داشته است، رهبر را از سمتش برکنار کرد.

مسعود میرکاظمی

او گزینه جنجالی دیگری است که گمانه‌زنی شده است. میرکاظمی دوره کوتاهی در دولت محمود احمدی‌نژاد وزیر نفت بود اما گفته می‌شود که در همان دوره کوتاه تاثیرات منفی فراوانی بر صنعت نفت گذاشت.

خانه‌تکانی او در وزارت نفت و بازنشستگی اجباری مدیران باسابقه یکی از مهم‌ترین حواشی است که او در زمان وزارت خود به جا گذاشت. او همچنین طرح یک دهه‌ای سوآپ نفت دریای خزر را یک شبه متوقف کرد که جنجال خبری زیادی داشت و گفته می‌شد که ضرر چند میلیارد دلاری به ایران وارد کرده است.

حالا نام مسعود میرکاظمی از آن جهت به عنوان گزینه وزارت نفت مطرح شده است که در سال ۹۶ او رییس کمیته طرح و برنامه ستاد رئیسی بوده است.

احسان خاندوزی

که در حال حاضر نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم است، اقتصاد خوانده متمایل به اصولگراهاست. او عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه است و در حال حاضر به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت نفت مطرح است.

هدایت‌اله خادمی

نماینده کمیسیون انرژی مجلس بود و بیژن زنگنه، او را به وزارت نفت برد اما اختلاف و دعوای زنگنه و خادمی بر رسانه‌ها و افکار عمومی هم پوشیده نماند و سرانجام زنگنه او را برکنار کرد. خادمی پس از آن به شرکت حفاری نفت شمال رفت و البته حواشی او با فیش حقوق نجومی‌اش به رسانه‌ها کشید.

مطالعه گزارش مدافع اینترنت ملی به وزارت ارتباطات می‌رود؟ پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وزارت نفت رو میخوان نابود کنن

  • ناشناس

    واقعا هیچ کسی تجربه و توانایی زنگنه رو نداره

    • ناشناس

      بله از لحاظ خرابکاری درست میفرمایید هیچ کس مثل زنگنه نمیتونست به این شدت ضرر به وزارت نفت بزنه

    • گچسارانی

      با تجربه در نابودی نیروی انسانی. نابودی منابع تضمینی مخازن مطمئن و عدم سرمایه گذاری و تولید زیاد در میدانهای مشترک . استاد خشک کردن حورالعظیم و نابودی خوزستان . استاد بستن قراردادهای ننگین

  • ناشناس

    بهترین گزینه اقای رستم قاسمی هست وبدترین وزیر نفت بیزن زنگنه

  • ناشناس

    با سلام بنام خدا ی قوی ومهربان مردم شناخت از مسیولین ندارند که بخواهند نطر بدهند تنها پروردگار به همه بندگانش محیط است ولی داشتن ایمان به خدا وقیامت با روحیه جهادی توام با تواضع بدور از حفظ ظاهر وریا وخودرا وقف بندگان ستمدیده حضرت حق سبحانه تعالی کردند هریک از وزرا یی که ازسوی حاج ابراهیم انتخاب می شوند خوب است بدانند دوستداران دنیا اصحاب جهنم خواهند بود بی تردید و دلدادگان به خدای واحد قهار اصحاب بهشت خواهند بود متاع دنیا قلیل است وفانی ومرگ به همه ما نزدیک است وکسی نمی داند درکجا وبه چه صورت فرشته مرگ جانش را با اجازه خدای کبیر خواهد گرفت ودر رابطه با کوید 19 قطعا عذاب دنیاست والبته عذاب اخرت همیشگی است پس از الله سبحانه تعالی بترسید که او شنوا وبینا ومحیط است به تمامی جن وانس وتمامی اهل اسمانها والحمدالله ربی وسبحان الله رب االمرسلین ان شاالله حاج ابراهیم در بندگی پروردگار مهربانمان به توفیق الرحمن موفق باشید

  • گچسارانی

    بهترین گزینه تیم آقای نوذری و جشن سازه . جشن ساز استاد دور زدن تحریم ها و یک بهبهانی باهوش .
    نوذری هم یک انسان مومن و باسواد و با اصالت از نودان نورآباد ممسنی واقعا شخص با لیاقتی هست

  • عباداله

    تنها کسی که میتونه وزیر نفت بشه مهندس غلامحسین نوذری هست

  • ناشناس

    بهترین گزینه آقای مهدی دوستی است

    • ناشناس

      بهترین گزینه خودم هستم.برید کنار اومدم🤣🤣

  • ناشناس

    بهترین فرد آقای مهدی دوستی

  • ناشناس

    هیچ کدوم از این افراد مهندس نفت یا حتی شیمی نیستند

  • ناشناس

    وزیرنفت باید کسی باشد که آرامش را برای شرکت نفت به ارمغان بیاورد ودستمایه بازیهای سیاسی نشود

    • ناشناس

      کاملا درست است درود برشرفت