کد مطلب: ۳۱۹۹۲۸

وضعیت بلیت قطارهای مشهد در آستانه تعطیلات پایان صفر

وضعیت بلیت قطارهای مشهد در آستانه تعطیلات پایان صفر

در فاصله چند روز مانده به تعطیلات روزهای پایانی ماه صفر، بخش قابل توجهی از ظرفیت بلیت قطارهای مشهد به پایان رسیده است.

ارزیابی‌ها از بازار بلیت‌های روزهای پایانی ماه صفر که به رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) منتهی می‌شود، نشان می‌دهد که عملا بخش زیادی از بلیت‌های عرضه شده از سوی شرکت‌های مختلف ریلی به پایان رسیده و جز مواردی خاص عملا امکان خرید بلیت جدید وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نکته قابل توجه این است که ظرفیت قطارهایی که امکانات و خدمات بالاتری ارائه می‌کنند و البته نرخ بلیت‌هایشان بالاتر از قطارهای معمولی است، زودتر به اتمام رسیده‌ و موارد باقی مانده برای مسیرهای اصلی تنها به قطارهای اتوبوسی ختم می‌شود.

در روزهای آینده و در مسیر تهران- مشهد جز مواردی خاص، بلیت تمامی قطارها به فروش کامل رسیده‌ و شرکت‌های ریلی ظرفیتی برای بلیت جدید ندارند.

طبق آنچه که در سایت های فروش بلیت قطار دیده می شود، در مسیرهایی مانند تبریز- مشهد، اصفهان- مشهد، اهواز- مشهد و کرمانشاه- مشهد نیز تقریبا شرایط به همین گونه است و بخش قابل توجهی از بلیت‌های ارائه شده به فروش رسیده‌اند.

در حال حاضر در مسیر تهران- مشهد بالاترین نرخ بلیت قطار در مرز ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد و بلیت ارزان‌ترین قطارها نیز با حدود ۵۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شده‌اند.

با به پایان رسیدن ظرفیت قطارهای برنامه‌ای، راه‌آهن خبر داده که ۲۶ رام‌قطار فوق‌العاده در روزهای پایانی ماه صفر به مقصد مشهد مقدس حرکت خواهد کرد. بر اساس این برنامه‌ریزی در روزهای ۱۲ تا ۱۹ آبان قطارهایی از تبریز، زنجان و تهران به مقصد مشهد حرکت می‌کنند که ظرفیت موجود را حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ مسافر افزایش خواهند داد.

طبق برنامه‌ریزی راه‌آهن، در طول این مدت روزانه ۵۶ قطار و در مجموع ۵۰۵ قطار برنامه‌ای برای شهر مشهد در نظر گرفته شده که با اضافه شدن این رام‌قطار، تعداد آنها به ۵۳۱ قطار خواهد رسید.

با توجه به امکانات مطلوبی که راه‌آهن مشهد ارائه می‌کند، در طول سال‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های مسافران به مقصد این شهر را قطار تشکیل داده است. وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی کرده که با کمک اعتبارات خارجی در آینده نزدیک مسیر تهران- مشهد را برقی‌سازی کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.