کد مطلب: ۶۷۵۹۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش مخاطبان به مواضع میرکاظمی درمورد تغییر حقوق بازنشستگان

واکنش مخاطبان به مواضع میرکاظمی درمورد تغییر حقوق بازنشستگان

بازبینی و اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مجلس از اعلام نظر هیات تطبیق مقررات مجلس فراتر نرفته و در مقابل دولت نیز موضع خاصی اتخاذ نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازنگری در افزایش حقوق بازنشستگان هر چقدر در اولویت کاری دولت و مجلس نباشد، برای مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی مطالبه‌ای حائز اهمیت محسوب می‌شود.

هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی آخرین بار رای به ابطال مصوبه هیات دولت درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی داد. در هفته‌ای گذشته اما مجلس شورای اسلامی در این باره هیچ واکنشی از خود نشان نداد.

از سمت مقابل نیز‌ واکنش‌ها در حد موضع گیری دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت مبنی و سخنان نامفهوم رئیس سازمان برنامه و بودجه باقی ماند. اولی همان ابتدای کار نظر اعضای کمیسیون تطبیق مقررات مجلس را مشورتی خواند و دومی در واپسین روز کاری هفته گذشته در سخنانی نامفهوم تاکید کرد که ملاک دولت اجرا شدن قانون است.

اگرچه این صحبت‌ها شائبه ترجیح دولت بر محدود نگهداشتن قدرت خرید عمومی و در نتیجه در اولویت نبودن موضوع بازنگری حقوق بازنشتسگان را تقویت می‌کند. بازنشستگان تامین اجتماعی اما اینطور به قضیه نگاه نمی‌کنند. شاهد این مدعی نظراتی است که در ارتباط با این موضوع از سوی مخاطبان تجارت‌نیوز ثبت شد.

نگاهی کوتاه به دیدگاه‌های منتشر شده خوانندگان تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که بازبینی حقوق بازنشستگان سطوح میانی و بالایی سازمان تامین اجتماعی یک مطالبه جدی است.

آقای میرکاظمی! شما دیگه چرا؟

به صورت مشخص بخشی از مخاطبان تجارت‌نیوز خود را طرف حساب صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار دادند و رو در رو به انتقاد از او پرداختند:

-«آقای میرکاظمی اگر بحث صندوق تأمین اجتماعی است و به دولت ربطی ندارد طبق قوانین بالا دستی چرا هییت وزیران در تصویب نامه دستمزدها دست برده است؟ لطفا طبق قانون جواب بدهید.»

-«ما نفهمیدیم چی گفت خودش هم نفهمید چی گفت هر کس فهمیده بیا بگه چی گفت.»

-«مسبب اصلی نافرمانی از قانون و عدم پیروی از مصوبه قانونی شورای عالی کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان همین شخص است.»

-«کارفرمای صندوق تامین اجتماعی همین بازنشستگان هستن. کسانی که در حال حاضر بیمه‌پردازی می‌کنند نه تنها در یک ریال از این صندوق دولت نقشی ندارد بلکه تمام دولتها بدهکار تامین اجتماعی هستند. باید بدهی خود را به صندوق بدهد. جهت اطلاع آقای میر کاظمی رئیس سازمان برنامه بودجه».

-«این قانون، قانون که میرکاظمی می‌گه کدام قانون هست؟. خودش یک قانون نوشته یا تو ذهنش نقش بسته که در مصاحبش تاکید می‌کند. قابل درک نیست. »

این چنین محاسبه از که آموختی؟

بخشی دیگر از نظرات بدون آنکه متوجه رئیس سازمان برنامه و بودجه باشد، مجموعه مدیران و مسئولان دولتی را مورد انتقاد قرار داد؛

-« ما ۳۵ سال سقف ۷ برابر حقوق کارگران شاغل بیمه پرداختیم. طبق تعهد سازمان باید مانند کارگران شاغل افزایش حقوق و مزایای جانبی داشته باشیم. مثل این است که شما ماشینت را سقف بیمه شخص ثالث کنی ولی حداقل تعرفه بیمه هم موقع پرداخت خسارت بهت تعلق نگیرد این ناعدالتی است. خدا را خوش نمی آید.»

-«خودتان حاضرید ۳ماه و نیم تو برزخ و سرگردانی قرار بگیرید؟»

-«قانون را قانگذار می‌نویسد ولی چرا گرانی و عدالت را در نظر نمی‌گیرد. کسانی که ۳۰ سال کار و جوانی و عمر خودشان را گذشاته‌اند؛ در مقابل خانواده و فرزندانی که ازدواج نکرده‌اند به خاطر کمی حقوق چه کنند. قانون نقض دارد.»

-«رییس دولت قاضی القضات بوده. عجب است که رای خلاف قانون از آن استخراج شد.»

-«حال آدم از این وضعیت بد میشه. اهمیتی که معیشت بازنشستگان داره واقعا تحسین برانگیزه. »

-«عدالت به معنای واقعی فقط اجرای قانون است و دیگر هیچ!»

-«اگر دولت‌اشتباه خود را نپذیرد یعنی‌ به بی‌قانونی مشروعیت بخشیده و از فردا هر شخص یا‌ ارگانی‌ می‍‌‌‌تواند مثل‌دولت بی قانونی کند و دست در‌جیب‌دیگران بکند.»

-«آیا تا حالا شده مدیران بی اطلاع از قانون دولتی در هر کاری دخالت کنند که تبدیل به یک معضل پیچیده‌ای نشود. »

مصوبه دولت اصلاح شود

-«بهتره مجلس و دولت هرچه زودتر اشتباه دولت را قبول کنن و مصوبه دولت اصلاح بشه. حالا چرا دولت اینقدر اصرار به نقض قانون و زیر پا گذاشتن شخصیت وکرامت بازنشستگان زحمت کش و همیشه در صحنه را داره اینو باید از آقای رئیسی پرسید. »

-«هیات دولت معذرت خواهی کند و به قانون احترام بگذارد بعداز گذشت چهار ماه هنوز بلاتکلیفی با یک معذرت خواهی تمام کند و اینقدر مقاومت بیهوده نکند فقط نگاهی به قیمت‌ها بیندازد که چه شاهکاری کردند؛ ۳تا۴برابر. »

-«دولت باید تابع قانون باشد شورای عالی کار۳۸درصد حقوق بازنشستگان راتصویب کرد بازنشستگان از بودجه دولت حقوق دریافت نمی‌کنند بلکه پس انداز چندین ساله خود هستند وروی دوش دولت نیست. »

-«دولت بدهی‌اش را به تامین اجتماعی بدهدو و دخالت در بخش خصوصی نداشته باشد همینکه قیمت ها را ۳-۴برابرکرد ونابسامانی بوجود آورد کافی است. تامین اجتماعی متعلق به کارگران است و دولتی نیست و دولت نباید دخالت کند.»

-«هر کاری دوست دارید انجام دهید ، حتی اگر صلاح دانستید همین چندرغاز هم قطع کنید. بخدا خسته شدیم ، معلوم نیست این مدیران بزرگوار چجوری حساب کتاب می کنن که معتقدند این حقوق کفاف یک ماه زندگی را میدهد. مرد و مردانه بیان توی تلویزیون ، مخارج ماهانه یک خانواده را محاسبه و جمع بزنند و بعدش با مبلغ حقوق مقایسه کنند.»

-«نمیشه که از شاغلین با کلی مزایا بیشتر از بازنشستگان دارند ۳۸درصد بعد نوبت به بازنشستگان که میرسه بحث تورم بیاد وسط. »

-«الان فقط حقوق ما بازنشستگان تامین اجتماعی چون کارگری هستش توی کشورمشکل ایجادمی کنه. باش اگرحقوق همه باید کم بشه مشکلی نداره ولی این مسئولین ضعیف کشن همیشه در مورد ماکارگران و بازنشستگان کارگری تصمیم میگیرن.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خسته از زندگی

    ما که دراین دولت عدالت را از نظر این آقایان وآقای رئیسی کاملا درک کردیم ظلم یعنی عدالت چرا ارگانی مثل وزارت نیرو درحدود ۵۰ درصد پرداختی بالاتر از حقوق سال قبل رادارد می دهد ولی تامین اجتماعی این حق راندارد خدایی هم هست

  • ناشناس

    این میرکاظمی چه کسی است که به حقوق بازنشسته که سی وسه سال زحمت کشیده ام بیمه پرداخت کرده ام دست درازی کنه بخدا وبه قرآن اینطور آدم ها هستند بی سواد که مردم را از دولت وحکومت ناراضی می کنند وای بر چنین افرادی هرچه زودتر برکنارش کنید

  • ناشناس

    افزایش مطابق مصوبه شورای. عالی کار

  • محمود

    این 57درصدی که اضافه کردن به خاطر حقوق خودشون بوده که بتونن با 7برابر کردن حقوق مدیران بالا ببرن کسی دلش بحال بازنشسته نسوخته

  • ناشناس

    آقا یک نفر دلسوز برای برنامه و بودجه بگذارید مشکل حل شود آخه این آقا در پست های دیگر چکار کرده که در برنامه و بودجه چه کار بکنه –

  • ناشناس

    مشکل بازنشستگان با ی لیتر بنزین حل میشه کسی که خودش زده بخواب را نمیتونی بیدارکنی مگر با بنزین

  • ناشناس

    سلام حقوق بازنشستگان مثل حق الناس است که بهشون نمی دید خود دانید جواب خدا را چطوری می دید

  • ناشناس

    موضوع تامین اجتماعی هیچ ارتباطی به دولت نداشته حال جهت توجیع الکی به در و دیوار میزنند نا آن مصوبه غیر قانونی به قوت خود باقی بماند ضرورت دارد مصوبه شورای عالی کار اجرایی شود و بازنشستگان سایر سطوح به حق قانونی خود برسند

  • ناشناس

    دولت زمانی مشکل نداره سینه اش رر مقابل میگردم سپر میکنه مثل درمقابل افزایش حقوق بازنشستگان ولی وقتی که به مشکل برمی‌خورد مردم و درمقابل سپر قرار نیده این دیگه چه قانونیه ،رئیس مجلس زورش میاد یه نامه برای افزایش حقوق بازنشستگان بزنه ،دن از مظلومیت میزن ولی در عمل هیچ خبری نیست تکلیف بازنشستگان را مشخص کنید ما از این دولت جز بدبختی و زور انتظار دیگری نداریم چون تو این چهل سال دیدیم

  • ناشناس

    سلام
    این حضرات خودشان را قیم ما میدانند.برای همین مثل برده داری با کارگر و بازنشسته برخورد میکنند رییسی که قبلا قاصی القضات بوده چنین بی منطق در قانون هست و مجلس نیز ساکت ورهبری نیز بی تفاوت دیگه امید به خدا هم نمیشود داشت چون اینها که پسر خاله های خدا هستند وخود را اعلم همه می دانند . نه به قانون عمل مییکنند نه به منطق.
    فقط به نفس بخیل خود عمل می کنند